۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۵۳۳۶۴
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

حفاظت از خاک، پایداری منابع طبیعی را به همراه دارد

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: حفاظت از خاک اهمیت بالایی دارد چراکه می‌تواند پایداری منابع طبیعی را به ارمغان آورد.
حفاظت از خاک، پایداری منابع طبیعی را به همراه دارد
فرزاد رضا‌زاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حفاظت از خاک اهمیت بالایی دارد چراکه می‌تواند پایداری منابع طبیعی را به ارمغان آورد.
 
وی تصریح کرد: قبل از آنکه بخواهیم خاک را حفاظت کنیم باید عوامل نگهدارنده آن را که همان پوشش گیاهی و آب هستند حفظ کنیم.

رضازاده با اشاره به نقش مردم در حفاظت از خاک افزود: متولیان دولتی یعنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر اداراتی که به نحوی با این منابع در ارتباط هستند باید پای کار بیایند.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: باید بهره‌برداری‌ها به نحوی صورت گیرد که پایداری‌ حاکم شود و لازم است همه برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که ضمن بهره‌برداری و ایجاد اشتغال در این راستا، کم‌ترین خسارت به طبیعت وارد شود.
 
وی بیان داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری این استان با تمام اقداماتی که در بخش‌های فنی جنگل، مرتع، آبخیزداری و حفاظت امور اراضی انجام می‌دهد به دنبال تدوین راهکارهایی است که در اختیار افراد قرار دهند تا نهایتا پایداری منابع طبیعی را به همراه داشته باشد.
 
رضازاده آبخیزداری را یکی از راهکارهای مفید برای پایداری منابع طبیعی عنوان کرد و بیان داشت: آبخیزداری کلیه اقداماتی را شامل می‌شود که بتواند پوشش گیاهی و خاک را در همان محل خود حفظ کند و آب سالم یعنی آبی که در ذخایر زمین حفظ می‌‎شود را تولید کند.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر ما خاک و پوشش گیاهی نداشته باشیم جایی برای حفاظت از آب نیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: همه ساله مطالعاتی با هدف حفاظت از منابع آب و خاک از سوی کارشناسان صورت می‌گیرد و هدف از این اقدام حفظ زمین  منابع موجود در آن است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۲:۰۵

8 Apr 2023