۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۳۳۵۲
رئیس واحد فراهم آوری عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی خبرداد؛

ثبت اولین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری

رئیس واحد فراهم آوری عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت اولین اهدای عضو در سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.
ثبت اولین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر پانته آ رمضان نژاد در تشریح این خبر اظهار داشت: در نخستین روز‌های بهار طبیعت و سال نو، بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد میزبان ایثارگری یکی از خانواده‌های فداکار بیمار مرگ مغزی بود.

وی افزود: خانواده بیمار ۵۶ ساله که بر اثر مرگ مغزی در بیمارستان بستری بود، با درخواست اهدای عضو از طرف کوردیناتور واحد فراهم آوری اعضا بیمارستان موافقت کردند.

رئیس واحد فراهم آوری عضو و پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با اهدای عضو این بیمار، اولین پیوند کبد غرب کشور در چهارمحال و بختیاری با موفقیت انجام شد و به بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

دکتر رمضان نژاد با اشاره به اینکه این عمل به صورت رایگان در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد انجام شد گفت: تلاش دکتر رحیمی(جراح تیم)، دکتر شیرانی(متخصص بیهوشی تیم)، اعضای تیم پیوند، پرسنل ICU مرکزی جهت نگهداری و مراقبت از دهنده عضو، همچنین پرسنل ICU۱ بیمارستان برای مراقبت از گیرنده عضو، پرسنل بخش پیوند و تیم جراحی و اتاق عمل که باعث به نتیجه رسیدن این عمل سنگین و پیچیده شد، قابل تقدیر است.

به گفته وی؛ در سال گذشته ۸ خانواده ایثارگر به اهدای عضو بیمارانشان در چهارمحال و بختیاری رضایت دادند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۷:۱۴

6 Apr 2023