۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۵۳۳۳۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

شیوع مجدد کرونا در چهارمحال و بختیاری

ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری شیوع یافته و طبق آمار بر تعداد مراجعات سرپایی و موارد بستری در بیمارستان ها افزوده شده است.
شیوع مجدد کرونا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، ۳ سال است که از شیوع کرونا در کشورمی‌گذرد و با وجود کنترل این ویروس اما به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و کاهش تزریق واکسن این بیماری مجدداً اوج گرفته است.

هر زمان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین می‌آید، خیز بیماری شروع می‌شود، متأسفانه در سال جاری نیز این بیماری مجدد اوج گرفت و افراد بسیاری را مبتلا کرده است به گونه‌ای که در استان چهارمحال و بختیاری سه شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

شیوع ویروس کرونا که به بیماری کووید ۱۹ منجر گردید باعث فوت برخی از مردم در سراسر جهان شد و هم‌اکنون علاوه بر تزریق واکسن، پزشکان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز تاکید دارند.

کرونا دیوی با چندین سر است که هر روز با یک شکل جدید خودنمایی می‌کند، زمانی تنها یک ویروس سرماخوردگی ساده بود که کارشناسان اعتقاد داشتند مرگ و میر آن از آنفولانزا N1H1 کمتر است اما سرایت بالاتری نسبت به این بیماری دارد، به‌مرور این ویروس موزی آن روی خود را نشان داد و رفته‌رفته وحشی‌تر شد.

ویروسی عجیب که با سرما و گرما تغییر ماهیت می‌دهد و هرروز خبر جهش تازه‌ای از این موجود میکروسکپی دنیا را تکان داده و در لایه‌های ترس فرومی‌برد.

حالا بعد از ۳ سال ویروس کرونایی که اولین بار در ووهان چین دیده شده بود، توسعه‌یافته‌تر شده است، حالا با نوع‌های جهش‌یافته این بیماری همچون کرونای انگلیسی، آفریقایی و حتی ژاپن مواجه شده‌ایم که موارد ابتلاء و مرگ و میر، تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت آن افزایش یافته است.

آمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۰۵ نفر گزارش شده است

علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هفته گذشته براساس وزارت بهداشت سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از نظر رنگ‌بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتند که از تاریخ ۱۱ فروردین‌ماه تنها شهرستان اردل در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

احمدی افزود: هم‌اکنون شهرستاهای کوهرنگ، لردگان و خانمیرزا در وضعیت زرد و بقیه نارنجی هستند.

وی اضافه کرد: روز شنبه یک نفر بر اثر ابتلاء به کرونا فوت کرد که تعداد فوتی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در استان تاکنون به یک‌هزار و ۸۷۴ نفر رسیده است.

احمدی بیان داشت: آمار تعداد افراد بستری به دلیل ابتلاء به کرونا را١٠٥ نفر است که در حال حاضر شرایط ٩ نفر این افراد وخیم است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در ٢٤ ساعت گذشته فوتی گزارش نشده است.

احمدی خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، واکسیناسیون و تهویه مناسب در کاهش آمار ابتلاء اثرگذار است.

وی اضافه کرد: برای کاهش شیوع کرونا، افراد که دارای علائم بیماری هستند و یا در قرنطینه کرونا قرار دارند، نباید در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حضور و یا ارائه خدمت داشته باشند و تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی و مراکز تجمعی باید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، با مناسب شدن هوا در چهارمحال و بختیاری نگرانی‌ها از حضور مسافران و گردشگران در این استان دوچندان می‌شود.

مردم همچنان باید از ماسک در اماکن عمومی و مراکز تجمعی استفاده کنند، لازم است بر رعایت فاصله فیزیکی تا حد ممکن نظارت صورت گیرد، و در مجموع مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

افراد شرکت کننده در مراسمات معنوی ماه مبارک رمضان لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۹:۳۹

5 Apr 2023