۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۵۳۲۸۶
عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت:

انقلاب ایران انقلابی فرهنگی و دینی با محوریت شیعی و فارسی بود

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت :دلایلی که برای انقلاب اسلامی از سال ۵۶ که شعله‌های انقلاب فروزان شد تا ۱۲ فروردین ۵۸ نوشته شده همگی همان دلایل مادی است که در انقلاب‌های دیگر جهان نیز خاستگاه انقلاب بوده است، اما بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین همگان متوجه شدند که تمامی این تحلیل‌ها غلط بوده است و انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی است.
انقلاب ایران انقلابی فرهنگی و دینی با محوریت شیعی و فارسی بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله گنجی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین‌ماه که صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد اظهارکرد: اولویت دشمن در جریان جنگ ترکیبی، دستکاری روایت‌هایی است که در باور مردم جای دارد و جمهوری اسلامی آن‌را در ذهن مردم تثبیت کرده و دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای به دنبال فروپاشی ذهنی جریان انقلابی و مذهبی است.

وی افزود: رفراندوم ۱۲ فروردین‌ماه نشان داد که انقلاب ایران برخلاف باور غربی‌ها یک انقلاب مادی نبود بلکه انقلابی فرهنگی و دینی با محوریت شیعی و فارسی بود.

گنجی بیان کرد: تنگنای اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است آسیب‌هایی را بر دیگر ابعاد انقلاب اسلامی تحمیل کند، عبور از این تنگنا در افکار عمومی دشوار است اما آورده‌های بزرگ انقلاب اسلامی را نباید در حین محاصره اقتصادی دشمن نادیده بگیریم و فراموش کنیم و نباید اجازه دهیم که تحریف شون،از سال ۱۳۸۱ علاوه بر تحریم واردات به ایران صادرات نفت نیز تحریم شد و همین سبب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم تا به امروز شده است.

وی ادامه داد: در این جدال ما با غرب آن چه بیش از اندازه مهم و نگران‌کننده است منزوی شدن نیروهای مومن و انقلابی است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: در تاریخ ۱۰۰ ساله ایران هیچ کس نمی‌تواند منشاء تحول شود مگر دین‌داران،این مناسبت‌ها چند ویژگی دارد که کمتر بدان پرداخته شده و ویژگی نخست آن است که هیچ انقلابی در دنیا وجود ندارد که انقلاب بر آمده از مردم را به رفراندوم بگذارد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی است که امام(ره) در چنین روزی این افتخار را تولید کردند تا امروز به آن ببالیم.

عبدالله گنجی گفت: در سالی که گذشت رهبری چندین بار در مورد جهاد تبیین صحبت کردند و در آخرین سخنرانی خود به برنامه‌های دشمن آفرین گفتن و این نشان می‌دهد ما در این حوزه کاری نتوانستیم انجام دهیم و بیشتر درگیر عواطف و احساسات بودیم.

وی در ادامه افزود: قانون اساسی، ولایت فقیه، سیاست‌های کلی نظام، امام(ره) و جمهوری اسلامی پنج اصل اساسی انقلاب اسلامی است، با رفراندوم مشخص شد که همه نیروهای فکری غیر خط امام(ره) کمتر از ۲ درصد است، یعنی آنان ممکن است در فضای نخبگانی سر و صدای زیادی داشته باشند اما در توده مردم جایگاهی نداشتند. درواقع ۱.۸ درصدی که به جمهوری اسلامی رای ندادند گروه‌هایی چون کمونیست‌ها، ملی‌گرایان، منافقان و ... را شامل می‌شد و امام با رفراندوم نشان داد که اینها وزنی در جامعه ندارند.

گنجی افزود: محتوای جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است و آن عاملی که ما را نظام‌های سیاسی دنیا متمایز می‌کند جمهوری اسلامی است.

 عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: دلایلی که برای انقلاب اسلامی از سال ۵۶ که شعله‌های انقلاب فروزان شد تا ۱۲ فروردین ۵۸ نوشته شده همگی همان دلایل مادی است که در انقلاب‌های دیگر جهان نیز خاستگاه انقلاب بوده است، اما بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین همگان متوجه شدند که تمامی این تحلیل‌ها غلط بوده است و انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی الهام‌بخش بود و مانند ویترینی در مقابل چشم دنیا به نمایش درآمد،صدها کتاب برای این موضوع وجود دارد که در ۲ سال نخست پس از شکل‌گیری انقلاب ایران، در جای‌جای دنیا قیام‌هایی با الهام گرفتن از انقلاب ما شکل گرفت که قیام در عراق به رهبری شهید صدر از جمله آن‌هاست. انفجار سفارتخانه‌های آمریکا در بحرین و کویت، به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان در ترکیه، شکل‌گیری ۱۵ گروه جهادی در افغانستان و بیرون راندن ارتش شوروی، شکل‌گیری حزب‌الله در لبنان و ... از مصادیق این دست قیام‌ها در آن سالهاست.

عبدالله گنجی عنوان کرد: مشکلاتی چون تجزیه‌طلبی، تحریم از ۲۰ فروردین ۵۹، حمله عراق از شهریور ۵۹ و موج ترورها به دلیل الهام‌بخش بودن انقلاب اسلامی در بدو شکل‌گیری آن بر کشور ما تحمیل شد، ما از این چهار مشکل بسیار آسیب دیدیم اما با گذر زمان، خطر ترور و جنگ با قدرتمند شدن ایران از کشور دور شد با اینحال تحمیل تحریم‌ها و به‌ویژه در ماه‌های اخیر مسئله تجزیه‌طلبی همچنان پررنگ مانده است و ما استقامت می‌کنیم.

گنجی با تأکید بر اینکه تحریم‌های تحمیل شده بر ایران را هیچ کشور و مردمی نمی‌تواند تحمل کند افزود: کشوری همچون روسیه که از سال گذشته تحریم شده است، از تجارب کشور ما برای مقابله با تحریم استفاده می‌کند، اینها از ره‌آوردهای انقلاب است که متأسفانه گفته نمی‌شود و به علت مشکلات اقتصادی خیلی از ما مسئولان با مردم در خصوص این دستاوردها سخن نمی‌گوییم که آسیب‌زاست.

وی بیان کرد: این تحریم برای ما به عنوان یک کشور تک‌محصولی اثرات خاص خود را بیشتر نشان می‌دهد؛ دشمن فهمیده است که فشار فرهنگی تنها بخشی از مردم را متأثر می‌کند اما فشار اقتصادی همه ۸۸ میلیون نفر را با هر سلیقه و فکر سیاسی درگیر می‌کند. 

گنجی تصریح کرد: باوجود تمام فشارها بر ما، اقتصاد جمهوری اسلامی تهدید ماهوی نمی‌شود اما آسیب آنجاست که نیروهای انقلابی در این جدال ببُرند یا منزوی شوند و گوشه‌ای بنشینند. هیچکسی مگر دینداران نمی‌توانند منشأ تحول باشند و مابقی کف روی آب بوده و عقبه اجتماعی ندارند، لذا مکدر شدن ذهن نیروهای مذهبی و انقلابی آسیبی به مراتب بیشتر از مشکلات اقتصادی دارد. 

وی گفت: اولویت دشمن در جریان جنگ ترکیبی، دستکاری روایت‌هایی است که در باور مردم جای دارد و جمهوری اسلامی آن‌را در ذهن مردم تثبیت کرده است و دشمن در جنگ نرم و رسانه‌ای به دنبال فروپاشی ذهنی جریان انقلابی و مذهبی است. این فروپاشی ذهنی مقدمه‌ای بر سست کردن هسته مذهبی کشور است که در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و چنین دشمنی آفرین دارد.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت در پایان افزود: متأسفانه با این حجم تلاش دشمن و در چنین فضایی ما برای جهاد تبیین یا به موقع به میدان نمی‌آییم یا اصلاً برایمان مهم نیست؛ کار ما فکر کردن و تولید محتوای غنی جهت اقناع‌سازی است.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۲:۲۸

31 Mar 2023