۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۵۳۲۸۳
مدرس سواد رسانه‌ای مطرح کرد؛

غفلت از آسیب‌های رسانه‌های مدرن، زمینه ساز مشکلات فرهنگی در جامعه

مدرس سواد رسانه‌ای گفت: غفلت از آفات و آسیب‌های رسانه‌های مدرن از جمله شبکه‌های اجتماعی، فرهنگ جامعه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.
غفلت از آسیب‌های رسانه‌های مدرن، زمینه ساز مشکلات فرهنگی در جامعه
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام دکتر احمد راهدار شامگاه پنج شنبه در نشست جریان شناسی رسانه‌ای اظهار کرد: رسانه‌های مدرن به همان میزان که ظرفیت و فرصت برای جمهوری اسلامی می‌توانند داشته باشند به همان اندازه نیز می‌توانند فرصت سوزی کنند و به زیان کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام رسانه‌های سنتی خود را داشته است تصریح کرد: امروز اکثر ما با رسانه‌های مدرن سر و کار داریم که به نظر می‌آید این رسانه‌ها یک ماهیت و ذاتی دارند که شناخت این ویژگی‌ها برای ما ضروری است.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در رسانه‌های مدرن تعملات دقیقی صورت گرفته است و طیفی از دیدگاه‌ها در خصوص این رسانه‌ها وجود دارد عنوان کرد: ماهیت رسانه‌های مدرن برخلاف دغدغه ذاتی ایجاد غفلت است که در این خصوص نظریه پردازهای مختلف نظر داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های رسانه‌های مدرن مقوله سرعت آن است خاطر نشان کرد: هرکاری را با سرعت انجام دهیم از دقت در کار کاسته می‌شود.

حجت السلام راهدار خاطر نشان کرد: آنچه رسانه مدرن در اختیار ما می‌گذارد اطلاعات است و هرچه بیشتر پای رسانه بمانیم از بینش فاصله می‌گیریم.

وی بیان داشت: یکی از چالش‌های رسانه‌ای که جمهوری اسلامی با آن مواجه بوده این است که شاخصه‌ها و معیارهای انقلاب را به میزان کافی نمی‌داند و همین باعث می‌شود ارزش‌های نظام را آن طور که باید نتواند نشر دهد.

کارکرد اصلی رسانه فرهنگ سازی در جهان اسلام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: باید کاری کرد که از طریق رسانه باورها و آموزه‌های دینی در بین جوانان و نوجوانان تعمیق پیدا کند.

حسین میرزایی بیان داشت: رسانه‌ها باید در راستای مسائل دینی فرهنگ سازی قوی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دین ما دین اخلاق است تصریح کرد: در زمینه اخلاق مداری کارهای بسیاری می‌شود انجام داد، پس لازم است روی اینگونه مسائل کار شود.

رسانه در جریان سازی فکری پیشرو است

حجت الاسلام مهدی طاهری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان این نشست با اشاره به اینکه رسانه در جریان سازی فکری پیشرو است اظهار کرد: رسانه می‌تواند یک خط را باز کند که کارکنان نظام بتوانند آن خط را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید بتوانند در احیا و خیزش نخبگان استان نقش داشته باشند.

طاهری با تاکید بر اینکه صحت در خبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: یک خبرنگار باید علم داشته و بر کیفیت کار خود اطمینان داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تزریق امید در جامعه بسیارمهم است که این وظیفه یک خبرنگار است که باید مراقب باشد خبر درست در جامعه نشر داده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۱:۵۰

31 Mar 2023