۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۵۳۱۹۰

سردار شهید نظری دهکردی | بدانید در قبال خون شهدا مسئول هستید

شهید «ابوالفتح نظری دهکردی» فرمانده گروهان از گردان یازهرا (س) است که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید. او در بخشی از وصیت نامه خود می نویسد: «برادران و خواهران زمان، زمان حساسی است، نکند خدای نا کرده در وظیفه ای که بر دوش داریم سستی کنیم و بی تفاوت باشیم. تک تک افرادی که در این کشور زندگی می کنند در قبال اسلام عزیر و خون شهدا مسئول هستند.»
سردار شهید نظری دهکردی | بدانید در قبال خون شهدا مسئول هستید
به گزارش جهانبین نیوز؛شهید ابوالفتح نظری دهکردی شانزدهم اردیبهشت 1341 در شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش کارگر بود. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1364 ازدواج کرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن 1364 با سمت فرمانده گروهان از گردان یازهرا (س) تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) در اروندرود بر اثر اصابت ترکش به سر، به شهادت نایل آمد. مزار او در بهشت دو معصوم زادگاهش قرار دارد.
 
وصیت نامه شهید ابوالفتح نظری دهکردی 
بسم رب الشهداء والصالحین
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿۱۵۳﴾ وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ ﴿۱۵۴﴾ وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﴿۱۵۵﴾ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ﴿۱۵۶﴾ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ﴿۱۵۷﴾ سوره البقرة 
با سلام و درود بر خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) و درود بر ائمه اطهار (ع) و سلام های فراوان بر منجی عالم بشریت امام زمان (عج ) و بر نایب بر حقش امام خمینی و درود های بیکران بر ارواح طیبه شهیدان از صدر تاکنون.
بنابر وظیفه شرعی که بر دوش دارم اقدام به نوشتن وصیت نامه کردم و انشا الله این عمل من فقط برای رضای معبودم خداوند منان باشد نه چیز دیگر.
شهادت بر یگانگی خدا
این بنده عاصی خدا شهادت می دهم بر یگانگی خداوند متعال و این که از سوی آن معبود بی همتا پیامبرانی برای هدایت بندگانش فرستاده که خاتم آنها حضرت محمد بن عبدالله (ص) است و شهادت می دهم بعد از آن بزرگوار به امامت 12 ائمه معصومین علیه السلام .
خداوند منّان را شکر بی نهایت می کنم از این که مرا در عصری از زمان قرارداده تا به برکت خون شهیدان از فساد و تباهی و ظلمت به نور و روشنایی راهنمایی شوم و معنای انسان و انسانیت را درک کرده و بدانم از کجا آمده ام و در کجا هستم و به کجا می خواهم بروم و این که چگونه زیستن را از سرور و آقایمان حسین بن علی (ع) بیاموزم و از خداوند بزرگ خواستارم که زندگی و مرگ مرا چون ایشان قرار دهد و در آن دنیا شفیع من عاصی شود.
در قبال خون شهدا مسئول هستید
برادران و خواهران این زمان، زمان حساسی است، نکند خدای نا کرده در وظیفه ای که بر دوش داریم سستی کنیم و بی تفاوت باشیم. تک تک افرادی که در این کشور زندگی می کنند در قبال اسلام عزیر و خون شهدا مسئول هستند و هر شهیدی که به شهدا اضافه می شود وظیفه همه ما سنگین تر و مشکل تر است و اگر افرادی هستند که بی تفاوت هستند یادشان باشد که در آینده ای نزدیک در آن دنیا باید جوابگوی اعمال خود باشند. بیایید همه ما صادقانه و مخلصانه به این انقلاب خدمت کنیم و از جان و مال دادن در راه آن دریغ نورزیم.
من به بهترین راهها رفته ام
اگر کسی واقعا به من علاقه داشته حالا بیاید و راهم را ادامه بدهد، بعضی ها نروند این جا و آنجا بنشینند و بگویند بدبخت شد. اگر کوردل نباشید و واقعا بفهمید من به بهترین راهها رفته ام و به آرزویم رسیدم؛ اگر معبود و معشوقم قبول کند.
از کسانی که از من جسارتی دیده اند یا به آنان بدی کرده یا غیبتی پشت سر آنها گفته ام تقاضای عاجزانه دارم مرا ببخشند.
به یاد خدا باشید
عزیزان به یاد خدا باشید و آخرت و مرگ را از یاد نبرید، مرگ بالاخره به سراغ ما خواهد آمد. این هم چند سالی به سر ببرید. باید شما هم بیایید مهم چطور رفتن است.
بیایید هر کاری انجام می دهیم ببینیم که این کار خشنودی خدا را در بر می گیرد یا خشم و غضب خدا را. پس کوله بار آن دنیایتان را ببندید تا دیر نشده. در آن دنیا عمل صالح است که به فریاد انسان می رسد نه چیز دیگر. من راضی نیستم کسی در مرگ من گریه کند، بلکه تکبیر و صلوات بفرستید. همچنین راضی نیستم کسانی که در مورد انقلاب و جنگ بی تفاوت هستند در مراسم من شرکت کنند.
 آقا جان من خیلی مشتاق بودم که به پابوس و زیارت شما بیایم
انشا الله درآینده ای نزدیک که راه بسته کربلای امام حسین (ع) باز شد به آنجا بروید و سلام گرم مرا خدمت آن آقا و بزرگوار ببرید و بگویید آقا جان من خیلی مشتاق بودم که به پابوس و زیارت شما بیایم، خیلی کوشیدم ولی این آرزو را به گور بردم، پس تو را به مادرت فاطمه زهرا (س)در آن دنیا شفاعت این بنده عاصی را بکن و دستم را بگیر. انشا الله
 
والسلام
ابوالفتح نظری

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۰۱:۰۲:۴۲

16 Mar 2023