۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۵۳۱۶۰
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

تائید نهایی 20000 متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارمحال و بختیاری، ۸۳ هزار نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲۵ هزار نفر حائز شرایط و ۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند.
تائید نهایی 20000 متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته به دلیل مشکلات موجود پروازهای فرودگاه شهرکرد کاهش یافت اما با پیگیری‌های صورت گرفته شنبه، یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه پرواز رفت و برگشت به تهران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌ها برای برقراری پرواز مشهد، پرواز به جنوب کشور و پرواز عتبات در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حوزه نهضت ملی مسکن بنا بر این شد که در سال ۵۳ هزار مسکن در حوزه شهری، روستایی، خود مالکی و بافت فرسوده تحویل دهیم.

مقصودی گفت: در چهارمحال و بختیاری در ۴۳ شهر، ۸۳ هزار نفر برای دریافت مسکن ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲۵ هزار نفر حائز شرایط و ۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان داشتند و در سال گذشته تلاش برای تأمین زمین صورت گرفته است که بخشی از طریق الحاق به محدوده صورت گرفته است.

مقصودی یادآور شد: در حال حاضر در این استان برای بیش از ۲۷ هزار واحد، زمین تأمین شده است و ۱۵ هزار نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در شهرکرد، بروجن و فرخشهر ساخت مسکن به‌صورت انبوه‌سازی است و در بقیه شهرها در قالب گروه‌های دو و سه‌نفره زمین واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای لردگان، فارسان، بلداجی، سودجان و شهر کیان در تأمین زمین مشکل داریم و در مشارکت با بخش خصوصی زمین تأمین می‌شود.

مقصودی افزود: در نهضت ملی مسکن با افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه شدیم و قیمت تمام‌شده افزایش دارد، بنابراین پیگیری‌ها برای افزایش وام، کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت پلکانی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ابلاغ بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی برای بافت‌های فرسوده در چهار بُعد بلوک شهری، محورهای اصلی محله‌ای، عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع امکان خوبی فراهم شده است.

وی ادامه داد: برخی افراد در اراضی ملی در مهدیه، اشکفتک، چالشتر، فارسان، فرادنبه، لردگان و جونقان ساخت و ساز کرده‌اند که باید خلع ید و قلع و قمع صورت می‌گرفت، اما افرادی که از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۴ در این اراضی ساخت و ساز کردند می‌توانند با پرداخت هزینه بر اساس ارزش منطقه‌ای مالک زمین‌های خود شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۱۸:۵۶

13 Mar 2023