۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۳۱۵۹
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آماده‌باش هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: کشیک‌های پیش‌بینی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مستقر هستند و به‌صورت روزانه پایش‌ها انجام می‌شود.
آماده‌باش هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز
به گزارش جهانبین نیوز؛ مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با چند بارشی که در فصل تابستان اتفاق افتاد مواجه بودیم و با وجود پیش‌بینی‌های هواشناسی جلوی بسیاری از خسارات گرفته شد‌.

وی از پایش مداوم جو در طول ایام نوروز خبر داد و  تصریح کرد: این کار با هدف کمک به مردم برای سفر صورت می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین کشیک‌های پیش‌بینی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مستقر هستند و به‌صورت روزانه پایش‌ها انجام و پیش‌بینی‌های ۱۰ روزه صورت می‌گیرد.

چراغ‌پور با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها در اختیاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قرار می‌گیرد ادامه داد: با پلیس راهور نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که اطلاعات مانند گذشته ارائه می‌شود.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم با راهداری و قسمت‌های مسافربری در ترمینال‌ها برای ارائه مدام اطلاعات هواشناسی خبر داد و بیان داشت: گزارش‌های هواشناسی به‌صورت پی در پی از صدا و سیما در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: هوانما در ترمینال‌ آزادی شهرکرد در حال انجام است و پیگیر اجرای آن در فرودگاه‌ شهرکرد نیز هستیم.

وی عنوان داشت: طبق پیش‌بینی‌ها روزهای باقیمانده اسفند همراه با بارش هستند و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم استان درگیر بارش خواهد بود.

چراغ‌پور گفت: طبق پیش‌بینی‌های بلندمدت بارش‌ها در بهار مناسب است و تکمیل‌کننده بارش‌های پاییز و زمستان هستند.

وی یادآور شد: ایران دو دهه درگیر کم‌بارشی بود و بالغ‌بر سه سال زراعی اصلا بارشی نداشتیم بنابراین سطح آب‌های زیرزمینی ۵۰ متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال با بارش‌های رخ داده ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش بارش را در استان شاهد بودیم اما با یک سال بارندگی کم‌بترشی‌های سال‌های گذشته جبران نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جهان در سال‌های اخیر شاهد تغییر اقلیم بود و ایران نیز تاثیر بسزایی از این موضوع گرفت، هوای گرم نیز منجربه تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران شد و بنابراین نمی‌توان گفت از خشکسالی خارج شده‌ایم ادامه داد: مردم همچنان صرفه‌جویی را در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۳:۱۰

13 Mar 2023