۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۵۳۱۴۸
یک چشم پزشک مطرح کرد :

آسیب‌های چشمی را جدی بگیرید/ استفاده از مواد شوینده به بافت‌های چشم آسیب می‌رساند

یک چشم پزشک گفت: با توجه به روزهای پایانی سال و فعالیت هایی که در منزل انجام می شود ممکن است آسیب‌هایی به چشم وارد شود که این آسیب‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند یک مورد آن بصورت فیزیکی و مورد دیگر بصورت شیمیایی است.
آسیب‌های چشمی را جدی بگیرید/ استفاده از مواد شوینده به بافت‌های چشم آسیب می‌رساند


حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: آسیب‌هایی که به صورت فیزکی هستند ممکن است به صورت وارد شدن ضربه به چشم  باشد که این ضربه به این صورت بوده که ممکن است باعث پارگی شود .
اکبری ادامه داد: ضربه به اطراف چشم ممکن است باعث پارگی بافت‌ها نشده باشد بنابراین اولین اقدامی که  باید در فعالیت‌ها صورت بگیرد  این است که احتیاط لازم به عمل آورده شود که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر ضربه‌ها به این صورت باشد که بافت‌های اطراف چشم دچار کوبیدگی یا خون مردگی یا حالت کبودی ایجاد کند در واقع مشکل خاصی نبوده و فرد باید خونسردی خود را حفظ کند.
اکبری یادآور شد: ممکن است این آسیب به‌صورت خیلی شدید باشد و بدون اینکه پارگی‌های بافت‌های چشمی صورت گرفته باشد ممکن است دچار شکستگی استخوان‌های اطراف چشم یا خونریزی‌های داخل چشم نیز شده باشد و آسیب های جدی‌تری به بافت‌های چشمی وارد کرده باشد  که در این حالت با حفظ خونسردی باید به مراکز درمانی مراجعه و اقدامات لازم صورت گیرد.
وی یادآور شد: ممکن است آسیب‌هایی به چشم وارد شود که در اثر اجسام تیز مثل چاقو، شیشه یا اجسامی که برنده هستند و یا اینکه فرو رفتن اجسام تیز مثل سوزن که این می تواند خطرناک باشد.
اکبری ادامه داد: در این حالت معمولا بدون اینکه ما دچار استرس شویم، باید با حفظ خونسردی به اولین مرکز درمانی مراجعه کرده و اگر نیاز به اقدام درمانی باشد این کار صورت گیرد.
وی اظهار کرد: ممکن است اجسام بسیاری تیزی مثل سوزن به چشم وارد شود و هیچ گونه آثار ظاهری با چشمی که ما میبینیم مشاهده نشود و فرد ممکن است احساس ناراحتی نکند، اما با توجه به اینکه بافت چشم یک بافت بسیار حساس و محیط مناسبی برای رشد میکروب‌هاست بنابراین این افراد باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه و تحت معاینات دقیق تری قرار گیرند و اگر آسیبی به چشم وارد شده باید اقدام به درمان مناسب و جلوگیری از آسیب‌های بعدی شود.
اکبری با با بیان اینکه برخی آسیب‌هایی که به چشم وارد می‌شود ممکن است براثر استفاده از مواد شیمیایی باشد گفت: افرادی که اقدام به شستشو یا تمیز کردن محیط‌های مختلف هستند ممکن است از مواد شوینده ای استفاده کنند که مواد شیمیایی بالایی دارد و همین باعث می‌شود به چشم آسیب وارد شود که این افراد بستگی با محیطی که فرد در آن قرار دارد باید اقداماتی  را اول خودش انجام دهد و بعد به مراکز درمانی مراجعه بکند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در محیط‌هایی که افراد در منزل با مواد شوینده سر و کار دارند نباید از مواد شیمیایی استفاده کنند و آن را باهم مخلوط کنند و اگر چنین اتفاقی افتاد و به چشم آسیب وارد شد بلافاصله با آب اقدام به شستشو کنند و بعد از آن به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۱۰:۰۳

12 Mar 2023