۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۵۳۱۴۲
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

شهرکرد باز هم سردترین مرکز استان در کشور شد/ آغاز بارش‌ها از دوشنبه در چهارمحال و بختیاری

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز برای شهرکرد کمینه دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید و سردترین مرکز استان در کشور گزارش شد.
شهرکرد باز هم سردترین مرکز استان در کشور شد/ آغاز بارش‌ها از دوشنبه در چهارمحال و بختیاری
سعید قطره رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروز هم جوی نسبتاً پایدار را برای این استان داریم و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای امروز نسبت به روز گذشته کاهش دما ثبت شد و کم‌ترین کمینه دما مربوط به ایستگاه چلگرد است که دمای پنج درجه سانتی‌گراد ثبت و سردترین ایستگاه در کشور معرفی شد.

قطره افزود: برای شهرکرد نیز کمینه دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید و سردترین مرکز استان در کشور گزارش شد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از فردا یک سامانه بارشی وارد این استان می‌شود که سامانه قوی نیست و انتظار می‌رود در نیمه غربی شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان و قسمت‌هایی از کیار و در جنوب، خانمیرزا، لردگان و فلارد شاهد بارندگی باشیم.

وی بیان داشت: این بارش‌ها به تناوب تا روز پنجشنبه ادامه می‌یابد و شدت بارش‌ها برای روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

قطره یادآور شد: در نیمه شرقی بارش‌ها به‌صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌ها محدود به نیمه غربی است و در نیمه غربی بیشتر ابرناکی را شاهدیم.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با ورود این سامانه به استان افزایش نسبی و تدریجی دما در پیشِ رو داریم و بارش‌ها در نواحی کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف و برف و باران است که موجب لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود.

وی از صدور هشدار زرد توسط هواشناسی خبر داد و گفت: به رانندگانی که قصد سفر دارند، توصیه می‌شود تجهیزات لازم زمستانه به همراه داشته باشند و در بالادست با توجه به وجود برف احتمال ذوب برف وجود دارد که می‌تواند موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

قطره تاکید کرد: طی این مدت از توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و صعود به ارتفاعات برای کوهنوردی، طبیعت‌گردی و چرای دام در این مدت نباید انجام شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۴۸:۳۲

12 Mar 2023