۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۵۳۱۱۶
کارشناس مذهبی:

فرهنگ مهدویت برای تمام عصرها و نسل‌ها، کارگشا و کارساز است

کارشناس مذهبی گفت: فرهنگ مهدویت مجموعه‌ای از آیین‌های اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، مدیریتی، معرفتی، اجتماعی، فقهی و مانند آن است، بنابراین، الگوگیری و تأثیرپذیری از فرهنگ مهدویت برای تمام عصرها و نسل‌ها، کارگشا و کارساز است.
فرهنگ مهدویت برای تمام عصرها و نسل‌ها، کارگشا و کارساز است

حجت الاسلام سید حسن جلالی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، با اشاره به اینکه  آموزه مهدویت در طول تاریخ فرهنگ اسلامی همواره مورد توجه اندیشمندان اسلامی بوده و هیچ آموزه دیگری به اندازه آن از اهمیت برخوردار نبوده است اظهار کرد: علی رغم این اهمیت، متأسفانه به مثابه یک تئوری و راهکار مهم مورد توجه و دقت نظر قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: از این رو بر اندیشمندان و فرهیختگان است که در این باره به ژرف اندیشی و فرهنگ سازی بپردازند تا مهدویت آنچنان که شایسته است و در متون دینی ما سفارش شده، مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه جامعه مهدوی ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای دارد که رهبری آن زمان را امام عصر (عج) فرماندهی می‌کند اظهار کرد: ما می‌خواهیم بگوییم که سرباز امام عصر (ع) هستیم تا به پیشبرد اهداف انسانی، اخلاق و عدالت بتوانیم کمک کنیم.

وی بیان داشت: فردی که می‌خواهد برای این مهم پای کار باشد باید ابتدا بتواند خود را اصلاح کند، در واقع کسانی که دغدغه مادی و دنیوی دارند نمی‌توانند منتظران و سربازان خوبی برای امام زمان (ع) باشند چرا که انسان پا در رکاب امام عصر (ع) باید از هر گونه گناه تهی باشد و اجازه ندهد علف‌های هرز گناه و دنیاپرستی در وجودش ریشه بزند.

حجت الاسلام جلالی با اذعان بر اینکه ما باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم تصریح کرد: لشکر منتظران مهدی باید شرایط را فراهم کنند و تمام آفت‌هایی که مانع ظهور می‌شود باید برداشته شود تا مقدمات لازم فراهم شود.

وی با اذعان بر اینکه اگر بخواهیم به یک جامعه مهدوی تبدیل شویم باید به سوی اخلاق و تقوا پیش رویم گفت: اگر جامعه ما به سوی اخلاق و تقوا پیش رود قطعاً چنین جامعه‌ای را حضرت مهدی (عج) رهبری می‌کند.

حجت الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: کسی که نسبت به نیازمندان و مشکلات جامعه بی‌تفاوت باشد و فقط دچار خودبینی باشد قطعاً نمی‌تواند برای ظهور مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد مهمترین رمز برای یک جامعه مهدوی است گفت: جامعه‌ای بر پایه ولایت مهدوی است که افراد جامعه با اتحاد و انسجام بتوانند به صورت فردی و اجتماع در یک جامعه پویا، آمادگی برای ظهور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت وابسته به یک اتفاق بزرگ است که از آن به عنوان قیام جهانی مهدی موعود یاد می‌شود گفت: اگر بخواهیم برای فرهنگ مهدویت تمایزی قائل شویم، می‌گوئیم با توجه به شاخصه‌هایی که در این قیام تحقق پیدا می‌کند از جمله گسترش یکتاپرستی در کل گستره زمین، گسترش عدالت در کل زمینه‌های زندگی فردی و اجتماعی، گسترش امنیت در کل کره زمین، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه حقیقت وعده‌های الهی در کل زمین را تحقق می بخشد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۵۷:۱۹

9 Mar 2023