۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۵۲۹۴۹
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

طرح پزشک خانواده شهری در ۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت:طرح پزشک خانواده شهری در اوایل سال آینده در ۶ شهرستان از استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.
طرح پزشک خانواده شهری در ۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
اصغر زاده مدیر کل بیمه سلامت در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ، اظهار کرد: نظام سلامت کشور در نظر دارد تمام خدمات را  به صورت الکترونیک انجام دهد و در کوتاه‌ترین زمان بتواند کاری را انجام دهد.

وی تصریح کرد: هر بیماری در صورتی که به نزدیک‌ترین مرکز و یا فردی که اطلاعات قبلی را در آن منطقه  داشته مراجعه کند به نتیجه مطلوب تری می‌رسد.

اصغر زاده ادامه داد: در نظام ارجاع فرایندی را پیش بینی کرده‌ است که فرد بتواند به یک پزشک مشخصی مراجعه کند و در صورتی که ان پزشک صلاح بداند فرد بیمار را به مراجع بالاتر ارجاع دهد و این کار باعث می شود که خیلی از این بیمارها به حداقل برسند.

وی خاطر نشان کرد: طرح پزشک خانواده در سطح یک یا همان سطح روستایی و یا شهرهایی که جمعیت زیر 25 هزار نفر دارند اجرا و از نظام سلامت روستایی برخوردار می شوند.

اصغر زاده با بیان اینکه در شهرهای بالای 25 هزار نفر از بیمه سلامت همگانی برخوردار می شوند که این طرح از قبل اجرا شده است عنوان کرد: طرح نظام ارجاع با بیمه سلامت همگانی فرق دارد.

وی افزود: طرح بیمه سلامت همگانی به اینصورت بود که  یک سری افراد در سطح جامعه بوده‌اند که یا دفترچه‌های بیمه سلامت نداشتند یا هیچ گونه بیمه درمانی نداشتند نظام امد این ها را به صورت اتوماتیک  تحت پوشش قرار داد .

اصغر زاده یاد آور شد: در چهارمحال و بختیاری 40 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: در سطح یک روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر افراد می توانند تمام کارهای بهداشتی و مامایی با مراجعه به بمناطق4 دولتی رایگان دریافت کنند .

اصغر زاده افزود: در شهرهای بزرگ بیماران بابت نسخه‌ای که به بیمه سلامت ارائه می دهند پول آن را پرداخت می‌کنند.

وی یاد آور شد: طرح پزشک خانواده شهری در 6 شهرستان این استان اجرا می‌شود، اما در بحث بیمه سلامت همگانی در شهرهای بالای 20 هزار نفر پوشش داده می‌شود.

اصغر زاده خاطر نشان کرد:بیمه سلامت همگانی سه سال است که شروع و پزشک خانواده از اوایل سال آینده طبق بخش نامه جدید که به دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می کنند انجام گیرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۳۵:۱۶

21 Feb 2023