۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۵۲۷۷۸
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

انتشار منظومه ترکی «قالان سوزلر» در چهارمحال و بختیاری

مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از انتشار منظومه ترکی «قالان سوزلر» به معنی «حرف‌های ماندگار» در استان خبر داد.
انتشار منظومه ترکی «قالان سوزلر» در چهارمحال و بختیاری
اعظم قاسمی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: منظومه ترکی «قالان سوزلر» به زبان شیرین ترکی در هزار بیت سروده شده  است.

وی افزود: دراین منظومه با زیرساخت محتوایی سبک ایرانی اسلامی به معرفی روش‌های فرهنگی برای دستیابی به جامعه آرمانی پرداخته شده است .

مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سراینده این اثر با بهره‌گیری از تعابیر و قصه‌های کوتاه و امثال و حکم ترکی سعی در انعکاس آن دسته از ارزش‌های اجتماعی دارد که در گذر زمان و با تغییر نسل‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند.

قاسمی ادامه داد: طرح مفاهیمی نظیر تربیت اخلاقی فرزندان، اصول همسرداری، ضرورت اصلاح باورهای غلط، اهمیت فرائض دینی، عبرت‌های تاریخی، بصیرت دینی، مدیریت جامعه و... با آمیزه‌های ادبی و فرهنگی از رویکردهای این اثر به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به پیشگفتار این کتاب گفت: تلفیق نگرش‌های برآمده از متن اجتماعی مذهب و سیاست و ارائه آن به مخاطبان امروزی مقوله‌ای است که تنها با کوشش‌های هنری می‌توان به آن پرداخت و هنر شعر گرانبهاترین هنری است که به شرط توفیق می‌تواند در این عرصه حقیقت مطلب را آنگونه که باید نشان دهد.

 مسؤول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امید است انتشار این اثر گامی در جهت پیوند باورها و افکار اجتماعی در همه مناطق به‌ویژه در قلمرو فرهنگی و اجتماعی ترک‌زبانان ایران زمین و ایجاد وحدت و همدلی در سایه فرهنگی فراگیر و متعالی باشد و بتواند راه را بر جویندگان طریق سعادت و نجات هموارتر کند.

قاسمی عنوان کرد: منظومه ترکی «قالان سوزلر»  در 245 صفحه به همت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری توسط انتشارات کجاوه سخن به چاپ رسیده است و به‌زودی از این اثر رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: حوزه هنری پیش از این نیز مجموعه‌های ترکی از همایون علیدوستی با عنوان‌های « یاشاسین شهرکیان » و «غزلیات ترکی» به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۸:۵۲

6 Feb 2023