۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۵۲۷۶۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ارتقای ساختار شیلات در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:ارتقای ساختار شیلات در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است که لازم است پیگیری شود تا به جایگاه واقعی خود در سطح کشور برسد.
ارتقای ساختار شیلات در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است
به گزارش جهانبین نیوز، حسین حسینی ظهر یک‌شنبه در آیین افتتاحیه طرح‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آبزیان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و در حوزه ماهیان سردابی با بیش از 20هزار تن تولید جایگاه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خوراک آبزیان نسبت به خوراک دام در استان از تکنولوژی پیشرفته‌ای برخوردار است و بیش از 60 درصد خوراک آبزیان کل کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود که این حائض اهمیت است.

حسینی ادامه داد: خوراک آبزیان سردابی، برخی از آبزیان گرمابی و میگو در استان از ظرفیت ویژه ای برخوردار است، پتانسیل ایجاد یک زنجیره ارزش از پیش تولید، حین تولید و پس از تولید در حوزه آبزیان در استان چهارمحال و بختیاری به چشم می خورد.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه تولیدی پیش رو،  پیش بینی شده است که تا سال 1404 به تولید بیش از 25 تن شیلات و محصولات شیلاتی برسیم و یکی از آیتم هایی که در استان چهارمحال و بختیاری مغفول مانده بحث ارتقا ساختاری شیلات استان است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته جایگاه  اداری شیلات را ارتقا دهیم تا این ظرفیت با تمام توان در حوزه شیلات بویژه در استان و کشور پای کار بیاید.

حسینی ضمن اشاره به حوادث غیر‌مترقبه در کشور عنوان کرد:  شیلات که در بستر رودخانه‌ها می باشند باید از یکسری ساختارها از جمله ایجاد سد شکن‌ها بهره‌مند شوند. 

وی مطرح کرد: امسال بیش از 8 هزار تن ماهی قزل آلا در ۱۲ استان به‌خاطر بارش سیل از بین رفت، یکی از زیر ساخت های نرم افزاری در این حوزه بیمه است که متاسفانه بیمه‌های موجود آن طور که باید و شاید تأمین کننده خسارت نیستند و صنعت شیلات باید یک بیمه تخصصی و صنعتی خودش را داشته باشد.

حسینی در آخر افزود: ما به‌دنبال این هستیم که یک بیمه پوشاننده و حمایت کننده اصلی در این حوزه وجود داشته باشد، متاسفانه اکثر مزارع خسارت دیده در استان بیمه نبوده‌اند و علت آن هم نبود حمایت ویژه و خاص از سمت بیمه است، بهرحال باتوجه به اتفاقاتی که افتاد با اداره کل بحران وزارت جهاد کشاورزی مکاتباتی صورت گرفت و برآورد خسارت شده، یک بخشی از خسارت پرداخت شده و دنبال می کنیم تا مابقی خسارت هم پرداخت شود، همچنین تسهیلات بانکی نیز پرداخت شود و هرچه سریعتر واحدهای خسارت دیده به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/۱۰۳۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۲۱:۰۱

5 Feb 2023