۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۲۷۵۴
در چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد:

ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی در یک بیمارستان و 5 پلی‌کلینیک

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در قسمت درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی یک بیمارستان 166 تختخوابی به نام بیمارستان امام علی (ع) و پنج پلی کلینیک و مرکز درمانی تخصصی در سراسر استان دارد.
ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی در یک بیمارستان و 5 پلی‌کلینیک
مصطفی فلاحی مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ مهم‌ترین وظیفه سازمان تامین اجتماعی را ارائه خدمت در حوزه درمان به‌صورت درمان مستقیم و غیرمستقیم برای بیمه‌شدگان عنوان و اظهار کرد: این سازمان در دو بخش در حوزه درمان ارائه خدمت می‌کند.
 
وی تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها، مراکز ملکی خود سازمان تامین اجتماعی است و دیگری خرید خدمت از مراکز غیر تامین اجتماعی مانند مراکز دانشگاهی، مطب‌ها، کلینیک‌های خصوصی و مراکز پاراکلینیک هستند.
 
فلاح بیان داشت: در حوزه اول یعنی در قسمت درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری یک بیمارستان 166 تختخوابی به نام بیمارستان امام علی (ع) و پنج پلی کلینیک و مرکز درمانی تخصصی در سراسر استان دارد.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این پنج مرکز، دو مرکز در شهرکرد، یک پلی‌کلینیک در بروجن، یکی در فارسان و یکی هم در لردگان مستقر است، درواقع این پنج مرکز در طی یک سال پاسخگوی بیش از 2 میلیون نفر مراجعات سرپایی بوده و از طرفی بیمارستان امام علی (ع) با حدود 15 هزار بستری و عمل جراحی در طی سال جوابگوی مردم در این استان است.
 
وی افزود: این مراکز در بخش غیرمستقیم و خرید خدمت حدود 4 میلیون مراجعه و حدود 40 هزار اعمال جراحی و بستری در سطح استان دارد.
 
فلاح با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری یعنی حدود 500 هزار نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: به این افراد خدماتی چون اعمال جراحی و بستری در بیمارستان امام علی (ع) به‌عنوان یک بیمارستان جنرال ارائه می‌شود.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در مراکز سرپایی در بحث درمانگاه‌های سراسر استان غیر از ویزیت و مراجعات سرپایی، در بعضی از رشته‌هایی که درواقع به‌صورت پیشگیری وارد عمل شدیم مثل بیماران مزمن، از طرفی در مراکز سرپایی دو طرح پیشگیری دیگری وجود دارد.
 
وی ادامه داد: از دیگر مسائل پیشگیری که ارائه می‌شود در سراسر استان بحث معاینات چشم‌پزشکی است که در بیمارستان امام علی (ع) برای کلیه نوزادانی که متولد می‌شوند معاینات شبکیه انجام می‌شود و اگر بیماری خاصی در این زمینه وجود داشته باشد به‌صورت پیشگیرانه برای اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
 
فلاح بیان داشت: در بیمارستان امام علی (ع) در پنج رشته بیسیک و مادر مانند بیماری‌های داخلی، جراحی، زنان، بی‌هوشی و قلب پزشک متخصص به‌صورت مقیم و 24 ساعته اقدام به ارائه خدمت می‌کند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: این بیمارستان یک بازسازی کامل در بحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شده است و دراین‌خصوص در کنار فعالیت بیمارستان، کارهای ساخت و ساز بخش‌هایی مانند بخش تغذیه بیمارستان به‌صورت کامل انجام شده است و بحث تهویه بیمارستان به شکلی دیده شده است که از به‌روزترین امکانات برای بیماران و مراجعان ارائه می‌شود.
 
وی با اشاره به بحث بازسازی تاسیسات بیمارستان امام علی (ع) تاکید کرد: حدود 50 تا 60 درصد تاسیسات طی سال جاری و سال گذشته صورت گرفته است و بقیه آن طی 6 ماه آینده انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۱:۳۸

5 Feb 2023