۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۵۲۷۳۰
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به ۱۹۰ سانتی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برفی که در حال حاضر در شهرستان کوهرنگ گزارش شده ۱۹۰ سانتی‌متر و طی فعالیت سامانه بارشی، ۲۱۲ میلی‌متر بارش در این شهرستان به ثبت رسیده است.
ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به ۱۹۰ سانتی‌متر رسید
به گزارش جهانبین‌نیوز، مهران چراغ‌پور پیش از ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش که گزارش شده است از کوهرنگ به میزان ۲۱۲ میلی‌متر بارش بوده است.

وی افزود: برفی که در حال حاضر در ایستگاه کوهرنگ گزارش شده است ۱۹۰ سانتی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرکرد ۸۲ میلی‌متر بارش گزارش شد که عمده بارش‌ها مربوط به روز گذشته بود.

چراغ‌پور عنوان کرد: در بروجن ۱۸ میلی‌متر، لردگان ۶۲ میلی‌متر، اردل ۸۳ میلی‌متر، فارسان ۱۱۱ میلی‌متر، سامان ۸۲ میلی‌متر، بن ۸۰ میلی‌متر، شلمزار ۷۹ میلی‌متر، ۵۹ میلی‌متر، خانمیرزا ۵۷ میلی‌متر، مالخلیفه ۷۸ میلی‌متر، سودجان ۹۵ میلی‌متر، بلداجی ۲۵ میلی‌متر، ایل‌بگی ۵۶ میلی‌متر، دوآب‌صمصامی ۶۰ میلی‌متر و بازفت هم ۱۴۳ میلی‌متر، طی فعالیت سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری بارش ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از فعالیت سامانه بارشی قوی اخیر در چهارمحال و بختیاری، بارش‌ها در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد و در بلند مدت نیز ۶ درصد کاهش را نشان می‌داد اما بعد از بارش‌های که تا روز گذشته ادامه داشتند، میانگین از حد نرمال بالاتر قرار گرفت و نسبت به مدت مشابه سال قبل چیزی حدود ۱۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان بارش‌های به‌وقوع پیوسته دیروز در آمار نیامده است، اضافه کرد: میانگین برفی که باید تا امروز در کوهرنگ بر زمین می‌نشست ۱۰۴ سانتی‌متر بود که طبق گزارش‌ها امروز صبح ۱۹۰ سانتی‌متر شده است.

چراغ‌پور بیان کرد: ۶۴ درصد بارش سهم یک سال زراعی در چهارمحال و بختیاری دریافت شده و منتظر هستیم تا ۳۶ درصد دیگر نیز در ادامه دریافت کنیم.

وی درخصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: از بعدازظهر امروز شاهد ادامه بارش‌ها در استان خواهیم بود، البته فعالیت این سامان ضعیف است و مناطقی از غرب استان مثل شهرستان‌های کوهرنگ و اردل را دربرمی‌گیرد.

چراغ‌پور افزود: به تدریج عمده چهارمحال و بختیاری در دامنه فعالیت سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احتمال لغذندگی معابر در همه مناطق وجود دارد، اگرچه فعالیت این سامانه بارشی برای روز جمعه قطع می‌شود اما به‌سبب حضور سیستم در منطقه، فعالیت آن همراه با وزش باد شدید در برخی مناطق با کولاک شدید خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: همچنین برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده نیز ورود یک سامانه براشی ضعیف به استان پیش‌بینی می‌شود اما انتظار می‌رود تا آخر بهمن‌ماه بارش مؤثری نداشته باشیم.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: برای روزهای شنبه و یکشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که به اندازه سرمای شدید روزهای قبل که پشت سر گذاشته شد نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۲۰:۳۴:۵۹

2 Feb 2023