۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۵۲۷۰۵
مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری :

بینش محیط زیستی مقدم بر آموزش است

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بخش عمده تغییر نگرش جامعه نسبت به محیط زیست، نتیجه زحماتی است که در آموزش و پرورش کشیده شده است.
بینش محیط زیستی مقدم بر آموزش است
به گزارش جهانبین نیوز؛ تفاهم‌نامه 3 ساله همکاری، بین ادارات کل آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست استان مشتمل بر ۸ ماده و ۳ تبصره منعقد شد. 

افشین امیریان در این مراسم اظهار کرد: در مبانی اعتقادی، دینی و فرهنگی ما، حفظ محیط زیست اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مورد دوران کودکی به‌عنوان نقطه‌ عطف تربیتی انسان افزود: زیرساخت انعقاد این تفاهم‌نامه، نهادینه‌سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور است. 

وی برگزاری برنامه‌های مشترک درسطح وسیع‌تر و فراگیر در استان را خواستار شد و گفت: بخشی از برنامه‌های این تفاهم‌نامه قبل از پایان سال تحصیلی جاری، اجرایی خواهند شد. 

در 10 سال اخیر مطالبه‌گری محیط زیستی مردم افزایش یافته است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان نیز با اشاره به عمق اثرگذاری امور فرهنگی بر حفظ محیط‌زیست، این اقدام‌ها را بسیار موثرتر از حفاظت فیزیکی و دستوری در این حوزه دانست و بیان کرد: در 10 سال اخیر مطالبه‌گری محیط زیستی مردم افزایش یافته و نگاه نسل جوان به این موضوع تغییر کرده است. 

سعید یوسف‌پور بینش محیط زیستی را مقدم بر آموزش در این حوزه عنوان کرد و تصریح کرد: بخش عمده تغییر نگرش جامعه نسبت به محیط زیست، نتیجه زحماتی است که در آموزش و پرورش کشیده شده است.

وی با اشاره به کمبود نیرو و امکانات و گسترش دامنه موضوعات محیط‌ زیستی در کشور تاکید کرد: گسترش مشارکت همگانی برای حفظ سرمایه‌های ملی و جهانی در کشور، بهترین رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست در شرایط موجود است.  

یوسف‌پور ضمن برشمردن مهمترین اقدامات مشترک و تعامل‌های صورت گرفته بین حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش کشور خواستار تداوم اجرای این برنامه‌ها و گسترش سطح همکاری‌ها در آینده شد. 

انتهای پیام/1020ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۱۱:۳۹

31 Jan 2023