۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۵۲۷۰۲
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

ارتفاع برف در کوهرنگ به بیش از یک متر رسید

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ سانتی‌متر برف به برف قبلی در شهرستان کوهرنگ اضافه شد و درحال‌حاضر ارتفاع آن به ۱۳۰ سانتی‌متر رسیده است.
ارتفاع برف در کوهرنگ به بیش از یک متر رسید
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تاکنون طی این فعالیت این سامانه شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شهرستان کوهرنگ و ایستگاه چلگرد بارش‌ها قابل توجه بود و تا صبح امروز حدودا ۷۵ میلی‌متر بارش در این ایستگاه به ثبت رسید و ۶۰ سانتی‌متر برف به برف قبلی اضافه شد.

چراغ‌پور یادآور شد: درحال‌حاضر ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به ۱۳۰ سانتی‌متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ایستگاه اردل ۲۱/۲ میلی‌متر، ایلبگی ۱۱/۵ میلی‌متر، بازفت ۳۵ میلی‌متر، بلداجی ۶ میلی‌متر، بروجن چهار میلی‌متر، بن ۱۳ میلی‌متر، دوآب‌صمصامی ۴۰ میلی‌متر، سورشجان ۲۷/۳ میلی‌متر، شهرکرد ۲۳ میلی‌متر، فارسان ۳۴ میلی‌متر، سامان ۲۵ میلی‌متر، فرخشهر ۱۸/۳ میلی‌متر، لیرابی ۲۴ میلی‌متر، مالخلیفه ۶ میلی‌متر، لردگان ۶ میلی‌متر، خانمیرزا هشت میلی‌متر و دزک ۱۳/۲ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: عمدتا بارش‌ها به‌صورت برف و باران بوده و در نیمه جنوبی استان، شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد بارش باران گزارش شده  است.

چراغ‌پور یادآور شد: انتظار می‌رود امروز هم به تناوب تا اواخر وقت چهارشنبه این سامانه در استان فعال باشد، صبح پنجشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته می‌شود اما مجددا در بعدازظهر پنجشنبه شاهد تقویت این سامانه در نیمه غربی استان، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، قسمت‌هایی از فارسان، همچنین در قسمت‌هایی از بن هستیم.

وی ادامه داد: بارش‌ها امروز اواسط روز شدت می‌گیرد و تا اوایل روز چهارشنبه در اکثر نواحی شاهد بارش برف و در برخی مناطق برف و باران هستیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها در این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و درصورت لزوم رانندگان حتما تجهیزات لازم زمستانه را به همراه داشته باشند.

وی گفت: باتوجه به اینکه بارش‌ها در نیمه جنوبی به‌صورت برف و باران است، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد، بنابراین شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای خود اقدام کنند، همچنین عشایر و دامداران و گردشگران اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نداشته باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۶:۲۷

31 Jan 2023