۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۵۲۶۹۷
شهید داریوش آزمان جونقانی؛

ادامه دهنده خون و راه شهدا باشید

شهید «داریوش آزمان جونقانی» از شهدای دوران دفاع مقدس است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. او در بخشی از وصیت نامه اش می نگارد: «خون ما را حفظ کنید که خون ما و خون حسین (ع) در [امتداد] یک راه بود و ادامه دهندگان خون و [راه] شهدا باشید.»
ادامه دهنده خون و راه شهدا باشید
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهید داریوش آزمان جونقانی چهارم آبان ماه ۱۳۴۵ در شهر جونقان از توابع استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید. پیکر وی در گلستان شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وصيت نامه شهيد داريوش آزمان جونقانی

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
مپندارید آن‌ها که در راه خدا کشته شده‏ اند مرده اند، بلکه آن‌ها زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹)
با درود و سلام بر منجی عالم بشریت و نائب بر حقش امام خمینی و با درود و سلام بر شهدای اسلام از صدر تا کربلا حسینی و از کربلای حسینی تا کربلای خمینی.

با درود و سلام بر خانواده شهدا، اسرا، مفقودین و مجروحین. با درود و سلام بر همه رزمندگان و با سلام به پدر و مادر عزیز خودم. پدر که ندارم بلکه به برادر عزیزم و با درود و سلام بر شما امت حزب الله جونقان و شما عزیزانی که در پشت جنازه من حرکت کرده اید و با کمال تشکر از شما امت حزب الله. خیلی تشکر می‌کنم و امیدوارم در این راه که آمدید ثواب خودتان را ببرید. یک پیام. هر چند که قابل پیام رساندن به شما نیستم از شما می‌خواهم که قرآن بخوانید، مسجد بروید و در نمازهایتان امام و رزمندگان را دعا کنید.

من نمی‌خواهم شما را زحمت دهم گر چه خسته هستید چند کلمه را فراموش نکنید، خدا هست و یاری کننده انسان‌های مؤمن است و پیامبری وجود داشت که پیام رسان خدا به مردم بود و امامانی وجود داشتند و دارند که اول آن‌ها علی (ع) بود که چند سال بعد از پیامبر صبر کرد و مصلحت این بود که او صبر کند و امام حسن (ع) که صلح کرد و این مصلحت اسلام بود و امام حسین (ع) جنگید.

در قرآن هم آمده است که در راه خدا چه کشته شوید چه بکشید، شما پیروزید و همه امامان ما همین گونه بودند و اگر اسلام و قرآن و خدا نمی‌فرمود احتمال داشت امام زمان (عج) هم کشته شود و دین اسلام از بین برود ولی امام زمان (عج)، امام بر حق ما در حال غیبت است و، چون ظا هر نمی‌شود، پس نائب بر حقش، امام امت است. امامی که دستور گرفته از امام زمان است. امامی که همه چیز را با امام زمان (عج) در میان می‌گذارید و به ما می‌گوید. پس بر شما ست که او را یاری کنید و او را تنها نگذارید. با آیه‌ای از قرآن کریم که درباره خریدار جان ما و شماهاست به وصیت خودم پایان می‌دهم؛ امید وارم که از آن چیزی یاد بگیرید و به نسل بعد از خودتان بگویید که کربلا هنگامی بود که امام حسین (ع) در آنجا به شهادت رسید و یک موقع هم موقعی بود که ملت مسلمان ما برای خون خواهی از ظالمان که خون حسین (ع) را در آنجا ریختند؛ رفتند و یک کربلای دیگر ساختند و اگر نگوئید، به خدا قسم مسئول هستید و در روز قیامت باید جوابگو باشید.

و اما آیه ۱۱۰ سوره توبه که می‌فرماید خداوند جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است، چه آن‌هایی که در راه خدا کشته شوند و چه آن‌هایی که دشمنان دین خدا را به قتل برسانند.

در همین مورد دکتر بهشتی می‌فرماید: بهشت را به بها دهند نه به بهانه و یک وصیت دیگر به برادران و خواهران و مادرم که در مرگ من تا می‌تواند گریه کنید، نه آن گریه‌ای که دشمن را شاد کند بلکه گریه‌ای که از روی خوشحالی باشد؛ چون امانتی که خدا به شما داده بود به او پس دادید و انشا الله که با خلوص نیت باشد.

من به کسی بدهکاری ندارم و طلبکاری‌هایم را از هر که داشتم بخشیدم و یک پیام برای دوستانم که اگر توانستید با کارهایتان در محل خود محافظ خون حسین (ع) و یارانش باشید و اگر در آنجا نمی‌توانید به جبهه‌ها بیایید، او را در اینجا یاری کنید. اگر به کسی بدی کرده ام مرا ببخشید و از خواننده وصیت نامه تشکر می‌کنم و می‌خواهم او این کلمات را با صدای بلند به گوش مردم برساند.

مردم [شهر] جونقان و کسانی که مرا می‌شناختند، خون ما را حفظ کنید که خون ما و خون حسین (ع) در [امتداد] یک راه بود. انشا الله ادامه دهندگان خون و [راه] شهدا باشید.

تو‌ ای آئینه روحم، تو را باید کجا جویم

که آمین گو تو می‌باشی، تو را باید کجا جویم

بگو‌ ای مهدی زهرا (س)، چرا پنهان ز ما‌هایی

دلم پیدا کند آخر تو را، تو را باید کجا جویم

بگو‌ ای سرورم مهدی، تو را باید کجا جویم

بگردم در پیت، اما نمی‌دانم، تو را باید کجا جویم

تو معشوق منی و ناظر اعمال من هر جا

نمی‌دانم کجا هستی، تو را باید کجا جویم

ز بس تمجید و تعریف شنیدم از مسلمانان

تو را سلطان جان کردم در این حالت، تو را باید کجا جویم

بیا مهدی که عشق تو بشکست «داریوش» را

تو معشوقی، تو محجوبی، تو را باید کجا جویم


خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۰۱:۴۷:۱۸

1 Feb 2023