۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۵۲۶۹۳
فرماندار شهرستان فارسان خبر داد:

آمادگی ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در پی افزایش بارش‌ها

فرماندار شهرستان فارسان گفت: با توجه به هشدارهاي صورت گرفته و پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده مبني بر بارش شديد عمدتاً برف در سطح شهرستان فارسان همه مردم نيازمندي‌هاي ضروري حتي امکان را تأمين کنند.
آمادگی ستاد بحران چهارمحال و بختیاری در پی افزایش بارش‌ها
سيد هادي صالحي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ نسبت به بارش برف سنگين گفت: با توجه به هشدارهاي صورت گرفته و پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده مبني بر بارش شديد عمدتاً برف در سطح شهرستان در روزهاي دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاري لازم است که همه مردم شهرستان نيازمندي‌هاي ضروري حتي امکان را تأمين کنند.
 
وي تصريح کرد: وسايل گرمايشي را بازبيني مجدد انجام بدهند، صاحبان خودرو نسبت به بازبيني سيستم برق و برف‌پاک‌کن، براي خودروهاي اقدام کنند، از انجام هر سفري حتي‌الامکان خودداري بشود. درصورتي‌که سفر ضروري و اضطراري پيش آمد حتماً يک نفر را همراه داشته باشند.
 
صالحي بيان داشت: حتماً صاحبان خودرو نسبت به پر بودن باک خودرو توجه لازم را داشته باشند. با توجه به اينکه حجم بارش‌ها زياد است. زنجير چرخ، وسايل گرمايشي لباس مناسب و سيستم بخاري خودرو اطمينان کاملي ايجاد شود. مقداري مواد غذايي همراه خودشان باشد. از کساني که تردد دارند قبل از شروع حرکت با سامانه ۱۴۱ راهداري تماس و اطمينان حاصل کند از باز بودن معابر و بعد حرکت کند.

وي اظهار داشت: دامداران و شيلات داران عزيز نيازمندي‌هاي خودشان تأمين آذوقه؛ و سوخت حداقل به مدت يک هفته تأمين کنند.

وي افزود: در سطح شهرستان عزيزاني که در مجموعه‌هاي مختلفي در حال فعاليت هستند مجموعه‌هاي ورزشي اماکن ورزشي فعاليت‌هاي ورزشي با توجه به ملاحظات ضروري را  انجام دهند.

صالحي گفت: همه دستگاه عضو مديريت بحران در آماده‌باش ۱۰۰ درصد باشند همه‌کساني که در سطح شهرستان معادن يا صنايعي دارند آمادگي کامل داشته که ماشين‌آلات ‌ تجهيزات آن‌ها براي کمک به بازگشايي مسيرها و معابر مورداستفاده قرار بگيرد.
 
 وي افزود:با توجه به اينکه اين هشدار با بارش‌هاي قبلي بارش حجمي خواهد شد از هرگونه برنامه‌ريزي براي صعود به ارتفاعات انجام ورزش‌هاي فصل زمستان مثل اسکي در روزهاي بارش خودداري بشود. حتماً با توجه به اينکه ما در مسيرهاي غربي محدوديت‌هاي براي تردد خواهيم داشت حتماً توجه لازم صورت بگيرد.
 
صالحی اظهار داشت: کساني که داروهاي مخصوصي استفاده مي‌کنند تا قبل از اينکه بارش‌ها تشديد بشود نسبت به تأمين داروها اقدام کنند. همه ظرفيت‌هاي امدادي و درماني و بهداشتي در آماده‌باش ۱۰۰ درصد باشند با توجه به اينکه حجم بارش پيش‌بيني‌شده بالا هست احتمال قطعي برق يا آب يا گاز متصور است حتماً پيش‌بيني‌هاي لازم صورت بگيرد.
 
وی گفت: با توجه به اينکه در آستانه ايام ولادت آقا اميرالمؤمنين علي (ع) قرار داريم عزيزاني که امر خير دارند عروسي، جشن دارند حتماً نسبت به اين بارش و شرايط جوي پيش‌بيني‌هاي لازم براي برگزاري برنامه حتماً انجام بدهند. کساني که ميزبان هستند در مراسم اعتکاف در مصلي ها و مساجد پيش‌بيني‌هاي لازم رو حتماً توجه داشته باشند.

صالحی بيان داشت: حتماً همکاري لازم با عوامل راهداري و امدادي انتظامي و نيروهاي خدوم شهرداري داشته باشند. با توجه به اينکه بازگشايي مسيرهاي اصلي در اولويت است. حتماً خواهش ما از همه همشهريان اين هست که صبر لازم را داشته باشند که براي بازگشايي مسير با اولويت مسيرهاي اصلي سپس ساير معابر اقدام بشوند.
 
وي تصريح کرد: حيوان وحشي که در کوه‌ها زندگي مي‌کنند معمولاً براي رفع گرسنگي به مناطق مسکوني نزديک مي‌شود حتماً توجه لازم و هماهنگي با محيط‌زيست را داشته باشند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۰:۵۹

31 Jan 2023