۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۵۲۶۸۳
چاقی زمینه ساز بیماری‌های غیرواگیردار/

راه‌های میان‌بر برای لاغری وجود ندارد/ رژیم غذایی باید کاملا اصولی صورت گیرد

با رژیم های غیراصولی ممکن است فرد دچار افت‌ قندخون شدید شده و از لحاظ جسمی ممکن است به فرد آسیب‌های جدی وارد کند.
راه‌های میان‌بر برای لاغری وجود ندارد/ رژیم غذایی باید کاملا اصولی صورت گیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ چاقی یک بیماری پیچیده و به عبارتی همان مقدار بیش از حد چربی بدن است.

چاقی فقط مسئله زیبایی نیست؛ بلکه مشکلی پزشکی است که خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که برخی از افراد در جلوگیری از چاقی مشکل دارند.

معمولاً چاقی در نتیجه ترکیبی از عوامل ارثی، همراه با محیط و رژیم‌های غذایی شخصی و انتخاب‌های ورزشی ایجاد می‌شود.

مردم چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری اضافه وزن بالایی دارند

علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: کم بودن فعالیت بدنی می تواند یکی از علت های بروز چاقی در افراد باشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی یکی از علت های چاقی می باشد گفت: نداشتن یک رژیم غذایی مناسب خود می تواند عوامل خطر بیماری های غیر واگیر را برای افراد به وجود آورد.

احمدی تصریح کرد: برطرف کردن عوامل خطر بهترین جایگزین برای جلوگیری از بیماری های غیر واگیر است.

وی ادامه داد: تغذیه نامناسب باعث چاقی، اضافه وزن و ابتلا به چندین بیماری غیر واگیر مثل فشار خون، ناراحتی کلیوی، ناراحتی های قلبی و ... می شود.

احمدی یادآور شد: وزن افراد در شهرستان های فارسان، کیار، شهرکرد نسبت به متوسط کشوری بالاتر است و کمترین اضافه وزن در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان کوهرنگ فشار خون شایع است و دلیل آن مصرف بیش از اندازه نمک در غذاها می باشد.

احمدی با اذعان بر اینکه اطلاع رسانی و اغنا کردن مردم در بحث رژیم های غذایی بسیار مهم است گفت: سبک زندگی سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تناسب اندام در سلامتی مردم نقش تاثیر گذاری دارد بیان داشت: رژیم غذایی مناسب، 25 درصد در مراقبت های غیر واگیر نقش دارد .

احمدی اذعان داشت: اگر عوامل خطر را کاهش ندهیم پیامدهای بیماری های غیر واگیر جبران پذیر نخواهد بود.


مردم مراقب افزایش وزن خود باشند


سیاوش فاضلیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: چاقی میزان چربی بدن است که باید جلو آن گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی سالم را در بین مردم ترویج دهیم گفت: میزان شیوع چاقی در زنان 60 درصد است و این می تواند زمینه بسیاری از بیماری های دیگر مثل ناراحتی قلبی باشد.

فاضلیان تصریح کرد: در حال حاضر میزان چاقی در کودکان نسبت به سال های قبل بالارفته و این نشان دهنده چاقی در بزرگسالی نیز می باشد .

وی با اذعان بر اینکه اگر چاقی درمان نشود بار اقتصادی زیادی برای جامعه نیز خواهد داشت گفت: میزان میان وعده های سالم می تواند حائز اهمیت باشد و از چاقی جلوگیری کند.

فاضلیان با اشاره به اینکه افراد چاق اعتماد به نفس پایینی نیز دارند بیان داشت: درمان چاقی علی رغم بهبود سلامت جسمی به سلامت روحی نیز کمک می کند.

میزان چاقی با روش آنتروپومتریکی سنجیده می شود

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که مصرف سیگار بالایی دارند ، خواب آن ها  نامنظم است ، اختلالات هورمونی دارند و مصرف برخی داروهای روان پزشکی و ...  می تواند افراد را به چاقی مبتلا کند.

فاضلیان ادامه داد: ما وقتی بخواهیم فردی را درمان کنیم باید میزان چربی بدن را کم کنیم اما اگر فرد رژیم خیلی سخت بگیرد اصولی نیست و ممکن است به دیگر اعضا بدن آسیب وارد شود.

وی اذعان داشت: رژیم ها باید بر اساس شرایط اقتصادی، سنتی و اجتماعی فرد، اصولی و استاندار باشد.

فاضلیان خاطر نشان کرد: میزان کالری دریافتی باید کمتراز مصرف کالری باشد، معمولا رژیم های فانتزی میزان کالری را پایین می آورد.

وی با اشاره به اینکه رژیم های فانتزی در بین افراد پررنگ می شود و بعد از بین می رود گفت: افراد چاق باید به رژیم غذایی مناسب پایبند باشند.

فاضلیان با تاکید بر اینکه راه‌های میان بر برای کاهش وزن وجود ندارد بیان داشت: با رژیم های غیر اصولی ممکن است فرد دچار افت قند خون شدید شده و از لحاظ جسمی ممکن است به فرد آسیب های جدی وارد کند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۰۳:۴۸

31 Jan 2023