۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۵۲۶۷۶
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

۲۸.۸ درصد از جوانان چهارمحال و بختیاری چاق هستند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: گزارش‌ها از وجود عارضه چاقی و اضافه وزن در میان جوانان، میانسالان و سالمندان چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۲۸.۸ درصد، ۵۴.۷ درصد و ۴۰.۱ درصد اعلام شده است.
۲۸.۸ درصد از جوانان چهارمحال و بختیاری چاق هستند
به گزارش جهانبین نیوز; علی احمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بهترین‌ترین و ساده‌ترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر برطرف کردن عوامل خطر است و تغذیه مناسب یکی از این عوامل خطر است که باعث چاقی، بیماری‌های قلبی و... می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: به همین دلیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۴ دی‌ماه تا ۷ بهمن‌ماه طرحی با عنوان بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه را با "شعار حال خوب با وزن مناسب" مطرح کرده است.

احمدی ادامه داد: گزارش‌ها از وجود عارضه چاقی و اضافه وزن در میان جوانان، میانسالان و سالمندان چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۲۸.۸ درصد، ۵۴.۷ درصد و ۴۰.۱ درصد اعلام شده است.

وی عنوان کرد: اضافه وزن در میانسالان کیار، فارسان و شهرکرد گزارش شده است، کمترین هم در شهرستان کوهرنگ

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نابرابری در توزیع غذا و سبک زندگی مردم استان دیده می‌شود و عمده این نابرابری هم به عادات غذایی برمی‌گردد کمااینکه با توجه به اینکه چاقی در مردم شهرستان کوهرنگ کم است اما شیوع فشار خون در میان آنان بیشتر است.

احمدی اضافه کرد: سبک زندگی صحیح و تغذیه مناسب می‌تواند از شیوع بیماری‌ها پیشگیری کند.

وی بیان کرد: شواهد و نظر کارشناسان حوزه بهداشت و درمان نشان می‌دهد که از خطر موج هشتم عبور کردیم و سویه جدید ویروس کرونا مشکلی برای کشور ایجاد نکرد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گذر از موج هشتم کرونا به دلیل کیفیت واکسن‌های ایرانی در برابر واکسن‌های خارجی است که در ابتدا عده‌ایی در این خصوص خرده می‌گرفتند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۵۳:۴۲

29 Jan 2023