۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۵۲۶۶۴
مدیر کل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری:

انقلاب را با زبان دانش‌آموزان روایت کنید/ ضرورت حمایت از حرکت‌های مردمی

مدیرکل سازمان تبلیغات گفت:دانش آموزان هیچ ذهنیتی از انقلاب ندارند باید تلاش شود که روایت‌گری انقلاب در بین دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.
انقلاب را با زبان دانش‌آموزان روایت کنید/ ضرورت حمایت از حرکت‌های مردمی
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام  مهدی طاهری امروز در نشست کمیته هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها و امور‌قرآنی ستاد دهه فجر، ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان اظهار کرد: وقتی پیشینه اهانت‌ها را به مقدسات بررسی می کنیم، اهانت مربوط به جایی است که جریان مقابل دشمن دچار استیصال شده یعنی توان را به میدان آورده و نتوانسته کاری کند و در درگیری جدی گفتمانی به جایی برسد.

وی ادامه داد: حتی در درگیری های میدانی به جایی نرسیده و اهانت را مقدر می کند ویلا اگر گفتمان غالب داشت و پیروز میدان بود رجز می خواند، اهانت نمی کرد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: این اهانت به قرآن کریم و ساحت مقدسات به نشانه استیصال و ناتوانی بوده و نشانه عدم مقابله گفتمان شیطانی غرب در مقابل گفتمان الهی ، توحیدی، قرآنی و انقلاب اسلامی است.

وی اذعان داشت: امروز گسترش تفکر اسلامی و تفکر توحیدی به گونه‌ای است که صاحبان منافع انسان مدار غرب از قرآن و آیات قرآن دچار ضعف و استیصال شده اند و روی آورده‌اند به کاری که در طول تاریخ دشمنان قرآن انجام میدادند و این نشانه یک پیروزی است.

حجت الاسلام طاهری عنوان کرد: غلبه گفتمان توحیدی،  قرآن کریم و سایر گفتمان هاست و از این جهت جای نگرانی نیست لکن از این جهت که مقدسی از مقدسات ما مورد اهانت قرار گرفته  که متناسب با آن اعلام انزجار نسبت به باطل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند این است که کارها باید سنخ جهاد تبیین داشته باشد بنابراین اگر هیئت و قرآن و هرچیزی که ماهیت تبیین نداشته باشد عملا کاری برای انقلاب اسلامی و گفتمان قرآنی از پیش نبرده ایم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه یک سری کارها لازم و ضروری است و باید بشود گفت: مهم ترین کار تبیین محتوای قرآن است و اگر قرار باشد جلسات قرآنی با قرآن بین المللی اتفاق افتد اما ذیل آن تبیین نباشد کار ما پیش نمی رود .

وی تشریح کرد: همه باهم باید به سمت تبیین پیش برویم ویلا مشکل جریان باطل با صوت و لحن قرآن کاری ندارد، آن ها با محتوا و تبیین قرآن کار دارند که آن هم باید حتما انجام شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که قرآن بتوانند تبیین کنند در کنار قرآن قرار می‌گیرند، این کار خوبی است اگر به صورت انسجامی انجام شود.

حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: آن چیز که دشمن امروز مد نظر قرار داده است چند نکته دارد،  کارآمدی نظام که ما باید بتوانیم پرونده چندساله را امروز در دست بگیریم و بگوییم که ما قبول شده ایم و این مسئله را در کدام یک از برنامه ها داریم،حتما کمیته قرآن باید بتواند این را تبیین کند.

وی تصریح کرد: ما زمانی می توانیم کارنامه را به دست بگیریم که روایت انقلاب را روایت مردمی کنیم،از این جهت تشکل های مردمی و کمیته های قرآنی اگر پای تبیین آمدند،قوت ما آنجا شکل میگیرد.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه کار باید مردمی شود گفت: روایت مردمی انقلاب اسلامی در دهه فجر بایدانجام شود.

وی ادامه داد: در کمیته قرآن نیز کاری که باید ما انجام دهیم این است که مردم انقلاب اسلامی را در دهه فجر بتوانند روایت کنند و ما مسئولین باید آن را تبیین کنیم.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: انقلابی که پایه و اساس آن مردم است نمی شود آن را جدا کنیم و ما روایت کنیم،این آسیب انقلاب است که مردم را جدا و مسئول تنها حرف بزند .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: باید دید چطور می شود انقلاب را با زبان دانش آموزان روایت کرد.

حجت الاسلام طاهری افزود: دانش آموزان هیچ ذهنیتی از انقلاب ندارند باید تلاش شود که روایت گری انقلاب در بین دانش آموزان اتفاق افتد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر اذعان داشت: در اغتشاشات اخیر به پرچم جمهوری اسلامی اهانت شد و ما باید پرچم را به عنوان عزت ملی بشناسیم و روی موضوع آن به‌صورت جدی ورود کنیم.

طاهری با تاکید بر اینکه اگر جشن‌های محلی اتفاق افتد می شود روایت انقلاب، گفت:
اگر در محلات بتوانیم کاری را انجام دهیم خط انقلاب اسلامی را بیشتر تبیین کرده ایم .

 وی با اذعان بر اینکه  قبل از 22 بهمن لکنت زبان در دفاع از انقلاب اسلامی باز شود بیان داشت: کاری که ما باید انجام دهیم حمایت از حرکت های مردمی است.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۳۴:۴۲

28 Jan 2023