:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> خشکی چشم در چهارمحال و بختیاری شایع است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۵۲۶۵۹
متخصص چشم:

خشکی چشم در چهارمحال و بختیاری شایع است

یک متخصص چشم گفت:یک متخصص چشم پزشک گفت: به علت ارتفاع بالا استان چهارمحال و بختیاری خشکی چشم در این استان شایع است.
خشکی چشم در چهارمحال و بختیاری شایع است
حسن اکبری متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: خشکی چشم عوامل مختلفی دارد ما برای اینکه سطح چشممان شفاف باشد و راحت بتوانیم ببینیم باید ترشحات مایع و همچنین چربی هایی در سطح اشکمان وجود داشته باشد که باعث راحت حرکت کردن پلک سطح چشم باشد و دیدمان راحت تر و شفاف باشد.

وی تصریح کرد: یک سری غدد در لبه پلک ترشحات چربی انجام می دهند و به اشک وارد می کنند حالا به علل مختلف در بعضی افراد این غدد کار خود را به خوبی انجام نمی دهند یا کیفیبت چربی که وارد می شود غلیظ تر بوده  و راحت باعث شفاف شدن و عدم تبخیر اشک نمی شود، بنابراین افرادی که در محیط بالاتر از سطح دریا هستند این مشکل را شدت می بخشد.

اکبری ادامه داد: افرادی که چنین مشکلی را دارند باید از کمپرست گرم استفاده کنند، به این صورت که یک یا دوبار یک پارچه نم‌دار را گرم کنند و روی چشم های بسته قرار دهند و می توانند شامپو بچه را روزی یک یا دوبار رقیق کنند و لبه پلک شستشو و سپس با آب ولرم کاملا شامپوها را پاک کنند که این روش  می تواند به درمان اولیه کمک کند.

وی اذعان داشت: در بعضی مواقع خشکی چشم بسیار شدید است که نیاز به درمان های دارویی دارد و باید توسط متخصصین چشم، درمان های لازم تجویز شود.

اکبری با اشاره به اینکه طب سنتی در چشم پزشکی هیچ جایگاهی ندارد و به جز آسیب زدن به چشم و بافت های چشم هیچگونه درمانی ندارد گفت: چنین درمان هایی اعتقادات غلط هستند که معمولا ریشه علمی ندارد .

وی بیان می کند: به طور کلی از دستکاری چشم باید خودداری شود و اگر صرفا" نیاز به درمان باشد با روش‌هایی که گفته شد درمان شود.

اکبری عنوان کرد: معمولا افرادی که حساسیت چشمی داشته باشند،  پشت چشمشان واکنش‌هایی ایجاد می شود مانند تاول‌های هستند که فرد احساس می کنند در داخل چشمش جسم خارجی وجود دارد و با پلک زدن می‌خواهند از مشکل رهایی پیدا کنند بنابراین این‌ها دچار خشکی چشم نیستند و یک واکنش های حساسیتی است که این مشکل به راحتی حل خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۹:۲۲

28 Jan 2023