۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۵۲۶۳۷
رئیس پلیس راهور  چهارمحال و بختیاری خبر داد:

سرعت، اصلی‌ترين عامل خطرساز در حوادث ترافيكی

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت به‌عنوان اصلی‌ترين عامل خطرساز در حوادث ترافيكي راه‌ها شناخته شده است.
سرعت، اصلی‌ترين عامل خطرساز در حوادث ترافيكی
به گزارش جهانبین نیوز، سرهنگ ایرج حسین‌پور  اظهار کرد: حوادث ترافيکی سالانه موجب مرگ و مير و مجروح شدن انسان‌ها در سراسر جهان می‌شود.

وی تصریح کرد: آمارهای ارائه‌شده در ايران نشان می‌دهد که پس از بيماری‌های قلبی-عروقی، حوادث دومين علت مرگ و مير در همه گروه‌های سنی و در گروه سنی زير 40 سال اولين علت مرگ و مير است که شايع‌ترين آن‌ها حوادث ترافيکی است.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری یادآور شد: عابران پياده، دوچرخه‌سواران، موتورسيکلت‌سواران  در مقايسه با رانندگان و مسافران اتومبيل‌ها و وسايل نقليه موتوری بزرگ‌تر، بيشتر در معرض خطر هستند و از آن‌ها به‌عنوان کاربران پرخطر راه‌ها ياد می‌شود.

حسین‌پور افزود: سرعت به‌عنوان اصلی‌ترين عامل خطرساز در حوادث ترافيكي راه‌ها شناخته شده است، سرعت خودرو هم خطر تصادف را افزايش داده و هم شدت جراحات را بيشتر می‌كند، به‌طوری كه 30 تا 50 درصد علل مرگ ناشی از حوادث ترافيكی به سرعت خودروها مربوط می‌شود.

وی حاطرنشان کرد: سرعتی که راننده برای حرکت انتخاب می‌کند تحت تأثير عوامل متعددی قرار دارد، شواهد بارزی در دست است که رابطه بين ميانگين سرعت و ريسک تصادف را نشان می‌دهد.
 
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری تناسب احتمال بروز يک تصادف منجربه آسيب با مربع سرعت متناسب است. (مربع سرعت: دو برابر سرعت) را یکی از این عوامل عنوان و تاکید کرد: احتمال يک تصادف شديد با مکعب سرعت متناسب است. (مکعب سرعت: سه برابر سرعت)
عامل اصلی 58 % از تصادفات مرگبار در جاده‌ها سرعت غيرمجاز است.
 
وی بیان داشت: احتمال مرگ عابران هنگامی که لحظه برخورد از 30 به 50 کيلومتر در ساعت افزايش يابد هشت برابر می‌شود، سرعت زير 30کيلومتر در ساعت احتمال مرگ عابر  10% و سرعت بين 30 تا 40 کيلومتر در ساعت احتمال مرگ عابر 25% سرعت 40 تا 50کيلومتر در ساعت احتمال مرگ عابر 61% همچنين سرعت غيرمجاز به‌عنوان يک عامل خطر جدی در آسيب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای است که هم بر خطر تصادف و هم بر شدت آسيب.های ناشی از آن تاثير می‌گذارد.
 
حسین‌پور گفت:  احتمال خطر مرگ برای سرنشينان خودرو در تصادف با سرعت لحظه برخورد (80 کيلومتر در ساعت) 20 برابر احتمال مرگ با سرعت (32 کيلومتر در ساعت) است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۳۷:۲۱

26 Jan 2023