۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۲۵۹۸
شهردار شهرکرد:

سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) یاری‌گر شهرداری شهرکرد، در بارش‌های اخیر

شهردار شهرکرد گفت: در بارندگی‌های اخیر، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، تنها سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برای پاک‌سازی معابر عمومی شهرکرد به شهرداری مرکز استان کمک کرد.
سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) یاری‌گر شهرداری شهرکرد، در بارش‌های اخیر
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد صبح امروز در در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به بارش‌های برف اخیر در شهرکرد اظهار کرد: در چهار روز گذشته ۷۰۰ تن شن‌ و نمک‌پاشی در معابر مرکز استان انجام شد.

وی تاکید کرد: سطح معابر اصلی و فرعی مرکز استان 8 میلیون مترمربع است.

شهردار شهرکرد با اشاره به کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، تنها سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برای پاک‌سازی معابر عمومی شهرکرد به شهرداری مرکز استان کمک کرد.

واحدیان تصریح کرد: در ساخت خیابان‌های شهرکرد توجهی به رعایت حداقل استانداردهای راه‌سازی نشده است و احداث خیابان‌هایی با شیب‌های طولی و عرضی زیاد در زمان بارندگی باعث لغزندگی و بروز انواع مشکلات در تردد خودروها و شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: البته استفاده از زنجیر چرخ، احتیاط در رانندگی و خودداری از سفرها و ترددهای غیرضرورری می‌تواند به کاهش مشکلات در زمان بارندگی کمک کند.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: در برف اخیر ۵۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی برای پاک‌سازی معابر مرکز چهارمحال و بختیاری در چهار ناحیه و ۲ شیفت تقسیم‌بندی و فعال شد.

وی گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در زمان بارش برف درخواست ۱۰ تیغه برف‌روبی با استفاده از اعتبارات دولتی شده که استاندار چهارمحال و بختیاری دستور تهیه آن را به سازمان همیاری شهرداری‌های استان داده است.

واحدیان تاکید کرد: تحویل ماشین‌آلات سنگین برای آتش‌نشانی، تجهیز بالابر هیدرولیکی به‌همراه تعدادی اتوبوس جدید به‌منظور تزریق به ناوگان عمومی حمل و نقل شهرکرد از سوی این شهرداری در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای شهرداری شهرکرد از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری افزود: تفاهم‌نامه اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرکرداری شهرکرد به‌منظور تحویل گرفتن منظریه امضا شده است و به محض دریافت زمین‌ها، عملیات اجرایی این مهم آغاز می‌شود.

واحدیان تصریح کرد: برای حفظ فضای سبز کنونی مرکز چهارمحال و بختیاری و توسعه بخش‌هایی از آن ۲۰۰ لیتر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در نظر گرفته شده است که به‌زودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۲:۲۴

23 Jan 2023