۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۲۵۹۳
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری:

85 درصد مشترکان چهارمحال و بختیاری قبض گاز متعارف دریافت کردند

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در مدت زمانی که برودت هوا در استان به بیش از 25 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید، حدود 80 تا 85 درصد مردم این استان با رعایت و مدیریت مصرف گاز قبوض متعارف دریافت کردند.
85 درصد مشترکان چهارمحال و بختیاری قبض گاز متعارف دریافت کردند
جهانبخش سلیمیان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعرفه‌های گاز طبیعی از شانزدهم آذرماه سال جاری تدوین و ابلاغ شده است، این تعرفه‌ها در 12 پله تهیه شده است.
 
وی افزود: قیمت هر پله نسبت به مازاد قیمت پله قبل مدنظر خواهد بود و آنچه که در تعرفه‌های جدید بسیار مهم است افزایش قیمت نسبت به سال‌های پیش است.
 
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قیمت گاز در بخش خانگی در سه پله اول تعرفه‌بندی که مصرف متعادل است هیچ تغییری نکرده است، قیمت گاز در سه پله دوم یعنی پله‌های 4 و 5 و 6 با 30 درصد افزایش قیمت مواجه است، پله‌های 8 و 9 و 10 رشد 50 درصدی داشته است.
 
سلیمیان با اشاره به دو تعرفه گاز در دو پله آخر که جز پُرمصرف‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، عنوان کرد: قیمت گاز مصرفی در پله‌های یازدهم به ازای هر متر مکعب 5 هزار تومان  و در پله  دوازدهم به ازای هر مترمکعب 6 هزار تومان تعیین شده است.
 
وی تاکید کرد: همیشه طبقه‌بندی تعرفه‌های مصرف گاز و همچنین پلکانی بودن آن مربوط به مصارف در بخش خانگی است، بر همین اساس برای مصرف‌کنندگانی که در حد متعارف هستند مشوق در نظر گرفته می‌شود و آن‌هایی که مصرف بالا و نامتعارف دارند مشمول تخفیفات کمتر و حتی جریمه می‌شوند.
 
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعرفه‌های سال 1401 به‌گونه‌ای تدوین شده‌اند که تنها مشترکان پُرمصرف با افزایش قیمت گاز مواجه می‌شوند.
 
سلیمیان اضافه کرد: در یک ماه گذشته که برودت هوا در چهارمحال و بختیاری به بیش از 25 درجه سانتی گراد هم رسید، چیزی حدود 80 تا 85 درصد مردم این استان با رعایت و مدیریت مصرف گاز قبوض گاز متعارف دریافت کردند، مابقی مصرف نامتعارف داشتند که البته از قبل هشدارهای لازم در این خصوص داده شده بود.
 
وی بیان کرد: براساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی، مناطق کشور به پنج دسته و اقلیم، از بسیار سرد تا بسیار گرم دسته‌بندی شده‌اند، چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد در اقلیم بسیار سرد گنجانده شده است، از همین رو مصارف تعریف شده در حدود متعارف و نامتعارف در اقلیم بسیار سرد منظور شده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: علاوه بر چهارمحال و بختیاری استان‌های دیگری از کشور همچون کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و... هم در اقلیم یک و در زمره استان‌های بسیار طبقه‌بندی شده‌اند.
 
سلیمیان یادآور شد: در استان‌هایی که در اقلیم یک دسته‌بندی می‌شوند، براساس سنجش دما در نقاط مختلف و مقایسه آن با نُرم مطرح شده در پژوهشگاه طبقه‌بندی شده و این مهم در تعرفه‌های مصرف گاز دیده شده است.
 
وی در انتها مجددا از مردم خواست تا با انجام کارهای بسیار ساده و کم‌هزینه همچون پوشیدن لباس گرم، نپوشاندن رادیاتورها، تنظیم دمای آب گرم و... در مصرف و مدیریت گاز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۸:۱۳

23 Jan 2023