۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۵۲۵۶۵
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع گوشت منجمد از امروز در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته گذشته بیش از ۸۰ تن سهمیه گوشت منجمد به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است و از امروز در سطح استان توزیع می‌شود.
توزیع گوشت منجمد از امروز در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح کارآمدسازی یارانه‌ها و تصمیم مجلس درخصوص ارز ترجیحی و مفاسد متراتب بر آن و همچنین تصمیم تیم اقتصادی دولت درخصوص هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: بیشترین افزایش قیمت در حوزه نهاده‌های دامی بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا جو تا ۱۰۰ درصد و ذرت و سویا بیش از ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند و قیمت تمام‌شده محصولات پروتئینی مانند گوشت سفید و گوشت قرمز به‌طور ناگهانی تغییر محسوسی داشت.
 
برزگر بیان داشت: این افزایش قیمت سبب شد که دامدارانی که نقدینگی کافی نداشتند نتوانند نهاده‌های موردنیاز خود را تامین و ذخیره‌سازی کنند و ازهمین‌رو تعدادی از دامداران اقدام به تعدیل دام مازاد خود کردند.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این اقدام سبب شد چرخه عرضه و تقاضا به سمت عرضه سوق داد و مازاد عرضه باعث شد که در بهار و تابستان قیمت گوشت قرمز افزایش نداشته باشد.
 
وی افزود: در پاییز و زمستان تقاضا افزایش یافت و به دنبال آن قیمت هم روند افزایشی داشت، در همین راستا دولت سه کار انجام داد، اول آنکه تامین نقدینگی برای دامدار را تسهیل کرد و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تامین نهاده در قالب طرح کارآمدسازی نهاده‌ها در اختیار دامداران استان قرار داد.

برزگر ادامه داد: در مرحله بعد دولت در تابستان خرید دام مازاد دامداران روستایی و عشایر را در دستور کار قرار داد و بیش از ۴۳ تن گوشت مازاد توسط پشتیبانی امور دام این استان خریداری شد.
 
رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اقدام دولت برای افزایش قیمت کنونی را راهی برای تثبیت قیمت با عرضه گوشت منجمد داخلی و وارداتی عنوان و تاکید کرد: این اقدام از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی گفت: از هفته گذشته بیش از ۸۰ تن سهمیه گوشت منجمد به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است و از امروز در سطح استان توزیع می‌شود، امید است بتوان با این اقدام قیمت گوشت تثبیت شود.
 
برزگر اضافه کرد: اگر برای دامدار عرضه گوشت با قیمت تمام‌شده نباشد تولید صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت گوشت بعد از اجرای طرح قابل پیش‌بینی بود، اما عدم افزایش در ۶ ماهه ابتدای سال به دلیل افزایش عرضه صورت گرفت.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری پایداری تولید و تولید به‌موقع را راهبر اساسی این سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصادی در سایر بخش‌های دولت رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۱۷:۰۳:۳۱

21 Jan 2023