۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۵۲۵۶۴
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

تداوم روند بارگذاری غیراصولی صنایع منجر به آلودگی هوای استان می‌شود

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه روند بارگذاری صنعت در چهارمحال و بختیاری به همین صورت پیش برود، تا 5 سال آینده درگیر آلودگی هوا می‌شویم.
تداوم روند بارگذاری غیراصولی صنایع منجر به آلودگی هوای استان می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز ، سعید یوسف‌پور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی هوای پاک با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، این استان تنها هشت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته که منشا این آلودگی گرد و غبار بوده است. 

وی تصریح کرد : در این مدت شاخص کیفیت هوای استان؛ ۷۶ روز پاک، ۱۵۶ روز قابل قبول، هشت روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۰ روز دارای گرد و غبار بوده است.

یوسف پور وضعیت هوای استان را هم اکنون مطلوب ارزیابی کرد و اذعان کرد: چنانچه روند بارگذاری صنعت در استان به همین صورت پیش برود، تا 5 سال آینده، در این استان نیز با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه خروجی گاز و غبار از دودکش واحدهای آلاینده از مشکلات آلایندگی هوا در سطح استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۴ مورد اندازه‌گیری و پایش آلودگی هوا، ذرات، گرد و غبار و گاز خروجی از واحدهای صنعتی در استان از واحدهای صنعتی که پتانسیل آلودگی هوا دارند، انجام شد.

یوسف پور اظهار داشت: در این مدت ۱۱۶ مورد تست خودروی مزایده، ۳۹ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو و ۱۸ مورد سنجش آلودگی صوتی انجام شده و ۱۵۴ مورد اخطاریه برای واحدهای دارای مشکل صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شعار هفته هوای پاک با عنوان «تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی»، گفت: برای این مناسبت، برنامه های مختلف عملیاتی، آموزشی، فرهنگی و ترویجی با رویکرد آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان و دستگاه‌های مرتبط اجرا شده است.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۲۱:۴۵

21 Jan 2023