۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۵۲۵۵۴
رئیس دانشگاه شهرکرد:

شرکت کنندگان کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت:شرکت‌کنندگان در کنکور سال قبل از چهارمحال و بختیاری ۲۱ هزار نفر بوده و امسال ۱۷ هزار ۶۸۸ نفر  است که این نشان از کاهش جمعیت شرکت‌کنندگان دارد.
شرکت کنندگان کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری کاهش داشته است
پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: کنکور امسال برای اولین بار به صورت دو مرحله‌ای انجام می شود که یک مرحله آن دی‌ماه و یک مرحله آن خرداد ماه سال آینده خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: تعداد دانش آموزانی چهارمحال و بختیاری که در این مرحله شرکت می‌کنند ۱۷ هزار ۶۸۸ نفر است که از شهرستان های مختلف استان می باشند.
 
پیر علی ادامه داد: تاثیر معدل امسال دانش آموزان مقطع دوازدهم در کنکور ۴۰ درصد بوده و در سال های آتی ۵۰ درصد معدل در کنکور تاثیر گذار است و سال های بعد هم ۶۰ درصد و معدل دوره ۱۱ نیز حساب می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: سرنوشت دانش‌آموزانی که به دانشگاه ها قبول می شوند در سه مرحله است که هم معدل حساب می شود و هم اینکه طی دو مرحله کنکور بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند. 
 
پیرعلی اذعان داشت: کنکور از نظر اجرا به دانشگاه‌ها سپرده شده است و ریاست جامع دانشگاه‌های استان نماینده تام الاختیار وزیر علوم هستند که با کمک آموزش و پرورش استان ها انجام می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان در کنکور سال قبل از استان ما ۲۱ هزار نفر بوده و امسال ۱۷ هزار ۶۸۸ نفر  است که این نشان از کاهش جمعیت شرکت‌کنندگان دارد.
 
پیرعلی تشریح کرد: دانش آموزانی که در حوزه ریاضی شرکت کرده اند نسبت خانم ها به آقایان ۴۰ به ۶۰ است، یعنی ۶۰ درصد آقایان به سمت رشته های ریاضی حرکت کردند و حدود ۶۰ درصد خانم ها رشته های تجربی را انتخاب کردند، رشته های علوم انسانی نیز طبق سال های گذشته بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان ها حوزه های برگزاری آزمون را داریم گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در استان چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۶:۳۳

19 Jan 2023