۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۵۲۵۵۱
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره):

54 درصد درآمد کمیته امداد توسط مردم جمع‌آوری و به مردم بی‌بضاعت داده می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نزدیک 54 درصد درآمد سالانه کمیته امداد توسط مردم جمع آوری شده و به مردم بی بضاعت داده می شود.  
54 درصد درآمد کمیته امداد توسط مردم جمع‌آوری و به مردم بی‌بضاعت داده می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، حبیب اله آسوده عصر امروز درجشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات اظهار کرد: اقامه نماز، دادن زکات و امر به معروف و نهی از منکر چهار موضوع اساسی اجتماعی است که باید از موضوعات ساری و جاری کشور باشد و در آن نباید تردید کرد.
 
وی افزود: اینکه تصور کنیم کمیته امداد به تنهایی برای اقامه نماز یا دادن زکات وظیفه دارد این تصور اشتباهی است، مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولین اجرایی در سطوح مختلف کشور، نخبگان و مدیران برای اقامه نماز و زکات مسئولیت دارند.
 
آسوده بیان کرد: نماز و زکات یک وظیفه اجرایی متعلق به یک دستگاه نیست و هرچند قانونی در سال 91 وضع شده و ساختاری در آن نهادینه شد اما این سلب مسئولیت نیست، زکات عِدل نماز است و در قرآن هم آمده است؛ این چهار وظیفه (اقامه نماز، دادن زکات، امر به معروف و نهی از منکر) هیچوقت از ما سلب نخواهد شد.
 
وی گفت: اطلاع رسانی به مردم باید از ما مسئولین صورت گیرد، همه ی مکنت داران کشور وظیفه رسالت و تبیین و اطلاع رسانی و تشریح و شفافیت را بر عهده دارند، مسئولین باید همه این هارا انجام دهند تا مردم زکات و صدقه و انفاقشان را برای کمک به هم نوعشان بدهند.
 
معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد خمینی (ره) تصریح کرد: در نه ماهه امسال کمیته امداد خمینی (ره) در چهار فصل وجوهات مردم را راهبری و صیانت کرده که ارزش ریالی کمک های مردم در حوزه های چهارگانه انفاق، 12 هزار میلیارد تومان می باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی انفاق مردم در سه حوزه دسته بندی می شود که 6 هزار و پانصد میلیارد آن توسط 10 هزار مرکز نیکوکاری محله محور، مسجد محور و امام محور جمع آوری و توسط خود مردم در همان محله هزینه شده است.
 
آسوده ادامه داد: کمیته امداد فرصت نهاد سازی و نظارت بر فرآیند دخل و خرج و صیانت از خَیر و نیکوکار را بر عهده دارد و نزدیک 54 درصد درآمد سالانه توسط مردم جمع آوری شده و به مردم داده می شود، در حوزه دوم این ارزش ریالی که نزدیک به 11 درصد می باشد بالغ بر 1500 میلیارد تومان است که موسسات خیریه مستقیم به حساب مددجویان واریز می کنند.
 
حبیب اله آسوده تاکید کرد: 4 هزار میلیارد تومان کمیته امداد به صورت مستقیم تمشیت کرده که 2400 میلیارد تومان آن طرح اکرام ایتام می باشد که یک میلیون و 200 هزار نیکوکار و خَیر در سطح کشور 412 هزار فرزند معنوی گرفتند و ماهانه 10 هزار تومان تا آن مقداری که مکنت مادی دارند به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می کنند.
 
آسوده عنوان کرد: مابقی این کمک های مردمی 1200 میلیارد تومان می باشد که در جشن نیکوکاری و عاطفه ها جمع آوری شده که از این مبلغ 400 میلیارد تومان آن نقد و 800 میلیارد تومان آن کالا است و به محض تمام شدن جشن عاطفه ها کالاها به آموزش پرورش برای توزیع میان دانش آموزان بی بضاعت داده می شود.
 
وی بیان کرد: 400 میلیارد تومان صدقه مستقیم توسط کمیته امداد خمینی (ره) جمع آوری می شود و 400 میلیارد تومان هم پول های نقدی جشن عاطفه ها می باشد کهجمعا 800 میلیون تومان برای 2 میلیون 300 هزار خانواده ، 700 هزار دانش آموز بی بضاعت و 88 هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد می باشد، امسال باید حدود 100 هزار جهیزیه و نزدیک به 40 هزار مسکن ساخته شود که همه اینها ترکیب پر برکت کمک های مردمی است.
 
آسوده اضافه کرد: تامین مسکن، تامین جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، کمک به مهارت و اشتغال و ... سرفصل هایی است که کمیته امداد باید در آنها برای خانواده های تحت پوشش هزینه کند.
 
وی افزود: بعضی از دشمنان این کشور در مورد این انفاق ها شبهه افکنی می کنند که این ادعاها غلط است و هیچ پولی شرعا و عرفا و قانونا حتی از شهرستانی به شهرستان دیگر انتقال پیدا نخواهد کرد مگر اینکه سیل یا زلزله ای در استانی بیاید و مردم به آن صندوق و برای آن استان کمک کنند.
 
آسوده در آخر از نمایندگان ولی فقیه در استان ها به عنوان ریاست شورای زکات هر استان خواست تا جلسه شورای زکات به صورت منظم و مکرر با محوریت ائمه جمعه برگزار شود و گفت: زکات یک امر اجتماعی، اخلاقی و دینی است که فرمانداران و استانداران هر استان باید عنایت کنند و انسجام دستگاه های عضو و غیره عضو در امر احیای زکات را تقویت کنند، موضوع زکات در کنار مسائل عبادی و اجتماعی کمک به مستضعفین است که این جلسات و همایشات باید اثر خود را در کاهش فقر مطلق و کمک به مستضعفین بگذارد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۲۲:۲۰:۵۲

18 Jan 2023