۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۵۲۵۴۴
معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری :

هوای سرد در پیش است/رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند

معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای فردا تا اواسط هفته آینده کاهش دما و استقرار هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود رانندگان اگر قصد سفر به نواحی کوهستانی و برف‌گیر را دارند حتما تحهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند و تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.
هوای سرد در پیش است/رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند
مهرداد قطره در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: شاهد بارش‌های نسبتا خوبی در جریان فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارندگی در جنوب چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد، افزود: آب حاصل از ذوب برف در لردگان ۳۷.۵ میلی‌متر، مالخلیفه ۳۱.۱ میلی‌متر، بروجن ۲۱ میلی‌متر، بلداجی ۱۷ میلی‌متر، شهرکرد ۱۵.۵ میلی‌متر، سورشجان ۱۵.۴ میلی‌متر، دوآب صمصامی ۱۴.۹ میلی‌متر و چلگرد ۱۴.۲ میلی‌متر، است.
 
معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در لیرابی در شهرستان اردل ۱۳.۵ میلی‌متر، اردل ۱۲.۱ میلی‌متر، فرخشهر ۱۱.۶ میلی‌متر، سامان ۱۰.۵ میلی‌متر، فارسان ۸.۵ میلی‌متر، بن ۷.۱ میلی‌متر، ایل‌بگی ۷.۱ میلی‌متر و در بازفت ۶.۴ میلی‌متر گزارش بارندگی را داشتیم.
 
قطره عنوان کرد: سامانه بارشی شب گذشته از چهارمحال و بختیاری خارج شد، با خروج این سامانه کاهش دمای هوا و پدیده مه را شاهد بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای امروز مه‌آلودگی را پیش‌بینی می‌کنیم که به‌تدریج از مه‌آلودگی کاسته می‌شود، آسمان قسمتی ابری و به مروز از میزان ابرناکی نیز کم می‌شود.
 
 معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از پنجشنبه تا اواسط هفته آینده جوی نسبتا پایدار در سطح استان حاکم است و آسمان نیز کمی تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که این وزش باد در نواحی کوهستانی و برف‌گیر می‌تواند با کولاک برف، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید همراه باشد.
 
قطره به شهروندان چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: اگر قصد سفر به نواحی کوهستانی و برف‌گیر را دارند حتما تحهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند و تا جایی که امکان دارد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.
 
وی بیان کرد: بلداجی با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین ایستگاه در چهارمحال و بختیاری بود، شهرکرد نیز دمای ۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را ثبت کرد و کمینه دمای دیگر نقاط استان نیز عدد زیر صفر رسید.
 
معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای فردا تا اواسط هفته آینده کاهش دما و استقرار هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود در استفاده از حامل‌های انرژی دقت لازم به عمل آید.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۴:۱۲

18 Jan 2023