۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۵۲۵۲۷
مدير جهادکشاورزي شهرستان اردل:

سطح كشت مكانيزه شهرستان اردل 60 درصد افزايش داشته است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: سطح كشت مكانيزه شهرستان اردل نسبت به سال گذشته 60 درصد افزايش داشته است.
سطح كشت مكانيزه شهرستان اردل 60 درصد افزايش داشته است
وحيد طهماسبي در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: در سال زراعي جاري حدود 5 هزار و 500 هكتار از اراضي شهرستان در طرح جهش توليد در ديمزارها با مشاركت كشاورزان در سامانه ثبت گرديد كه اين سطح براي محصولاتي از قبيل گندم ، جو ، علوفه ، حبوبات ديم و كاملينا مي باشد.

طهماسبي ادامه داد:در كشت قراردادي گندم هم كشاورزان استقبال خوبي داشتند كه حدود 600 هكتار ازا اراضي زير كشت گندم آبي اين شهرستان در سامانه ثبت گرديد.

وي اظهار کرد: با اجراي طرح  هاي ذكر شده سطح كشت مكانيزه اين شهرستان نسبت به سال گذشته 60 درصد افزايش يافته  و همچنين با انجام كشت بصورت مكانيزه باعث جلوگيري از فشرده شدن خاك و ، حفظ رطوبت خاك در زمان خشكسالي ، محفوظ ماندن بقاياي كشت قبلي ، جلوگيري از فرسايش خاك و در نهايت  باعث افزايش عملكرد و توليد محصول باكيفيت تر مي گردد.

طهماسبي از کشاورزان ، توليدکنندگان و بهره برداران شهرستان خواست که در اراضي مساعد کشت مکانيزه با توجه به اهميت و فوايد زياد کشت هاي مکانيزه تا جاييکه برايشان مقدور است نسبت به انجام اين نوع کشت ها اقدام نمايند.

وي بيان کرد: در طرحهاي جهش توليد در ديمزارها و كشت قراردادي گندم در سال جاري  140تن بذر اصلاح شده گندم و جو و 7 تن بذر علوفه  در شهرستان توزيع گرديد كه نسبت به سال گذشته 70% افزايش داشته است.

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۲۴:۱۱

17 Jan 2023