۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۵۲۴۸۱
امام‌جمعه فارسان

سنگ‌اندازي برخي از مديران ناکارآمد در کارهاي اقتصادي شهرستان فارسان

امام‌جمعه فارسان گفت: ما در اين شهرستان کارهاي اقتصادي را شروع کرده‌ايم برخي مديران ناکارآمد سنگ‌اندازي مي‌کنند. همين را تذکر مي‌دهيم. اگر اين رويه ادامه داشته باشد نام آن مسئول را خواهم گفت و به جد پيگير کنار گذاشتن آن‌ها خواهم بود.
سنگ‌اندازي برخي از مديران ناکارآمد در کارهاي اقتصادي شهرستان فارسان
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: ۲۰ جمادي‌الثاني ولادت فرزند زهراي اطهر در دوران ما حضرت امام هم هست که به مناسبت عرض ادبي داشته باشم و نکته‌اي عرض کنم.يکي از موارد جهاد تبيين معرفي کردن چهره درست از حضرت امام است. مکتب جامع و کامل امام به گروه و دسته خاص تعلق ندارد، انديشه ناب او که برگرفته از قرآن و عترت است همه افراد را در همه مکان‌ها و زمان‌ها در بر مي‌گيرد. خود او هم از جامعيت برخوردار بود.
 
وي افزود: هم نظريه‌پردازي مي‌کرد و هم رهبر سياسي جامعه بود. اين دو کار، کار از هم جداست و خيلي هم مهم است. معمولاً کساني که اهل تفکر و نظريه‌پردازي هستند زياد نمي‌توانند کار مديريتي انجام دهند؛ اما او هم رهبري مي‌کرد و هم نظريه‌پردازي مي‌کرد و در عين حال فرمانده کل قوا بود.
 
وي بيان داشت: امام شخصيتي چندبعدي بود. اولاً در بندگي خدا بي‌نظير بود او قبل از اينکه وارد ميدان مبارزه و سياست شود ساليان طولاني در محضر اساتيدي چون مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي به خودسازي و تهذيب روحِ خود پرداخته بود. لذا خدامحوري و تبعيت از دستورات الهي در زندگي او موج مي‌زد.
 
وي اظهار داشت: ثانياً امام به خانواده به‌عنوان محل آرامش و انس ورزي و محل تربيت فرزندان و نقش محوري مادر در منزل بسيار اهميت مي‌داد. امروز روز زن نام‌گذاري شده خوب است اين را عرض کنم احترام امام به همسرشان از روز اول تا پايان عمر زبانزد است مطالعه کنيد. درس‌هاي عملي فراواني دارد که ما با همسرمان چگونه رفتار کنيم. گاهي نکات کوچکي است اما درس‌هاي فراوان دارد.
 
وي بيان داشت: سومين ويژگي امام / به جامعه اهميت ويژه مي‌دادند و نظرشان اين بود که بايد از اصلاح فرهنگي شروع کرد و انقلاب اسلامي هم از آغاز تا امروز دنبال احياء معنويت و فرهنگ بوده است. از ديدگاه امام فرهنگ اساس سعادت يا شقاوت يک ملت است که اگر فرهنگ اصلاح شود جامعه رستگار مي‌شود. امام گذشته از مسائل فرديِ فرهنگي و تربيتي که باعث رشد شخص مي‌شد، به بُعد اجتماعي آن‌هم توجه داشتند. از نظر امام براي يک جامعه، فرهنگي مطلوب است که داراي يک نظام تربيتي فعال، روزآمد و بدون تحجر براي رشد و تعالي انسان باشد و سعي کند با استفاده از فرهنگ خودي و دستورات قرآن و اهل‌بيت دچار تحجر نشده استقلال فرهنگي را هم تأمين کند.
 
امام‌جمعه فارسان به تحيّر آمريکا و غرب در مقابل توان پهپادي ايران اشاره داشت و گفت: تا پيش از اين آمريکايي‌ها مهم‌ترين تهديد عليه خود را موشک‌هاي بالستيک مي‌دانستند که به‌عنوان يک سلاح راهبردي اما ارزان مي‌توانست در اختيار کشورهاي مخالفشان قرار داده شود. آمريکايي‌ها تلاش فراواني را به خرج داده‌اند تا بتوانند از طريق راه‌هاي مختلف اين تهديد را مهار کنند. به‌عنوان‌مثال بسياري از کشورهايي که برخلاف منافع آمريکا درحال‌توسعه اين تسليحات بودند مورد تحريم‌هاي گسترده قرار گرفته‌اند و در کنار آن موشک‌هاي ضد بالستيک گوناگوني براي اين کار توسعه يافت. مشهورترين نمونه اين تسليحات سيستم موشکي پاتريوت است که تاکنون به بسياري از کشورها نيز فروخته‌شده است.
 
وي افزود: فرمانده سنتکام در اين باره تأکيد کرد: همان‌طور که مي‌دانيد پهپادهاي ايراني يک خطر در منطقه هستند. ايران زرادخانه‌اي از اين پهپادها را از جمله يگان‌هاي پهپادي برد کوتاه شناسايي و نظارتي و يگان‌هاي پهپادي اطلاعاتي را فرماندهي مي‌کند. آن‌ها در حال ساخت پهپادهاي بزرگ‌تري هستند که مي‌توانند با محموله‌هاي مرگبار بيشتر پرواز کنند.
 
وي تصريح کرد: همان‌گونه که ژنرال مکنزي در ميان سناتورهاي آمريکايي بيان کرد قدرت مطلق هوايي آمريکا به‌وسيله پهپادها در حال شکستن است و آمريکايي‌ها به‌طور حتم تلاش خواهند کرد تا توان ايران را در اين حوزه محدود کنند. جنگ‌هاي آينده از موشک‌هاي بالستيک به‌سمت پرنده‌هاي بدون سرنشين خواهد رفت و در اين ميان نبردهاي خاورميانه نيز از اين تحول مستثني نخواهد بود.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: از خبر رحلت روحاني عزيز حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد يوسفي متأثر شديم. شخصيت گران‌قدري که در طول ساليان متمادي، مدافع سنگر ولايت و امامت و نماز جمعه بود و در خدمتگزاري به قرآن و عترت خسته نشد، مبارزي که در دفاع از آرمان‌هاي ناب اسلام و انقلاب لحظه‌اي سستي و کوتاهي نداشت. صديق و خدوم بود و در تمام مسئوليت‌هاي خطير و موردنياز انقلاب، فعالانه انجام‌وظيفه کرد و رضايت خدا طلبيد. اينجانب اين ضايعه را به جامعه روحانيت و بيت مکرم ايشان تسليت عرض نموده و از خداي تعالي براي بازماندگان صبر و اجر و براي ايشان علو درجه و رفعت مقام و حشر با اولياء الهي خواهانم.
 
 
امام‌جمعه فارسان وي به سفر رياست جمهوري به استان يزد اشاره داشت و گفت: رئيس‌جمهوري ديروز در استان يزد مطلبي را بيان کردند که خواسته مردم هم هست گفتند: کارشناسان و مديراني که روحيه تحولي ندارند را از ميانه راه کنار بگذاريد تا در حاشيه قرار بگيرند و مسير براي فعاليت اقتصادي باز شود.
 
وي بيان داشت: ما در اين شهرستان کارهاي اقتصادي را شروع کرده‌ايم برخي مديران ناکارآمد سنگ‌اندازي مي‌کنند همين را تذکر مي‌دهيم اگر اين رويه ادامه داشته باشد نام آن مسئول را خواهم گفت و به جد پيگير کنار گذاشتن آن‌ها خواهم بود.
 
حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: بحث صرفه جوي در مصرف گاز فراموش نشود در اين روزهاي سرد سال به‌هرحال چند سالي بود اين‌چنين برفي نيامده بود خدا رو شکر مي‌کنيم و از همه عزيزاني که زحمت کشيدن و در اين روز و شب‌ها کار کردن تا مسيرها باز شوند تشکر مي‌کنيم از اداره راه داري، شهرداري‌هاي شهرستان، دهياري‌ها تعدادي از پيمان‌کاران و معاون بخش خصوصي هلال‌احمر، پليس‌راه و شرکت برق، آبفا، اورژانس، جهاد کشاورزي و شرکت گاز
 
انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۱۰:۲۵

13 Jan 2023