۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۵۲۴۱۱
امام جمعه فارسان:

ترفندهای به‌کار رفته توسط آشوبگران دارای سوابق مشابه فراوانی در طول تاريخ است

امام جمعه فارسان گفت: فتنه‌ها و آشوب‌ها با همه گستردگس تاريخی‌شان، غالباً از روش‌های واحدی در آغاز و ادامه حيات خود بهره می‌برند، ناآرامي‌های اخير کشور نيز از اين قاعده مستثنی نبوده و ترفندهای به‌کار رفته توسط آشوبگران دارای سوابق مشابه فراوانی در طول تاريخ هستند.
ترفندهای به‌کار رفته توسط آشوبگران دارای سوابق مشابه فراوانی در طول تاريخ است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در مراسم سالگرد ارتحال ايت الله مصباح يزدی و سومين سالگرد شهيد حاج قاسم سليمانی گفت: تا پيش از اين، ماه «بهمن» ماهی بود که نسل‌های مختلف ملت ايران با يادآوری و بازخوانی رويدادهايی که به حماسه 22 بهمن منتهی می‌شد، در دوره فشرده‌ای از معرفت‌يابی انقلابی قرار می‌گرفتند، ملت ايران در ماه پيروزی انقلاب، با تقويت حافظه تاريخی خود، بصيرت‌های خويش را صيقل و جلا می‌دادند و با عمل به توصيه قرآنی سير اهداف مقدس انقلاب را از شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تا «آرمان بزرگ ايجاد تمدّن نوين اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشيد ولايت عظمی (ارواحنافداه)» دوره می‌کردند.
 
وی افزود: اما با پيچيده‌ترشان جبهه نبرد حق و باطل و آغاز دوره جنگ ترکيبی و هم‌زمان با آن ورود ملت نستوه ايران به گام دوم انقلاب و «دوّمين مرحله‌ خودسازی و جامعه پردازی و تمدّن سازی»، در نظام ربوبی حضرت حق، به اين‌يک ماه دوره معرفت‌يابی انقلابی (ماه بهمن)، دوره يک‌ماهه بصيرت‌يابی انقلابی (ماه دی) نيز اضافه شد تا با تحقق تمثيلی (اعراف: 142)، اين «امت برگزيده آخرالزمانی» بتواند «رسالت الهی» خويش را به نحو احسن انجام دهد.
 
امام جمعه شهرستان فارسان تصريح کرد: تقارن زمانی حماسه 9 دی و 13 دی، با ارتحال عمار انقلاب، مرحوم آيت‌الله مصباح يزدی در 12 دی‌ماه 1399، رويداد بصيرت‌يابی انقلابی را تأکيدی بيشتر بخشيد، اين تقارن زمانی آسمانی شدن عمار و مالک اشتر انقلاب، يادآور اين نکته حکيمانه است که در زيارت‌نامه‌های ائمه اطهار عليهم‌السلام آمده است: که همواره جريان معاند جبهه حق، با دو حربه جنايت می‌کرده است: يکی با شمشير و تفنگ و قتل و ترور شخصي؛ و دوم با زبان، تبليغات، رسانه، دروغ‌پردازي، شايعه‌پراکني، تحريف حقايق و ترور شخصيتي.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به مطالعه کـتاب الغارات اشاره داشت و گفت: اين کتاب الغارات را که قديمي‌ترين کتاب شيعه هست بخوانيد، حتماً بخوانيد، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانيد، امروز براي اين حکومتي که در استمرار حکومت علي بن ابي‌طالب هست، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردي و حزبي نگاه مي‌کنيم، نظر مي‌دهيم و دفاع مي‌کنيم.
 
وي اظهار داشت: متأسفانه آن چيزي که افکار عمومي از حکومت اميرالمومنين (ع) در ياد دارند و در رسانه‌ها به آن پرداخته مي‌شود، کامل نيست. بخش بزرگي از دوران حکومت حضرت که به دوره «غارات» مشهور شده و از جهاتي مهم‌تر و درس‌آموزتر از نيمه اول حکومت ايشان است و همچنين تناسب زيادي نيز با شرايط و اتفاقات کنوني ما و منطقه دارد، مورد غفلت قرار گرفته و کمتر کسي از آن مطلع است.
 
حجت الاسلام ملک پور بيان داشت: اين کتاب تا اندازه‌ زيادي بين مخاطبين، حوزويان و حتي برخي اساتيد شناخته‌شده نبود و بسياري نمي‌دانند که تا چه اندازه اين کتاب داراي اهميت است. بعد از شهادت حاج قاسم و انتشار نظر ايشان در مورد کتاب، اين اثر تا اندازه‌اي ديده شد. به نقل دفتر حفظ و نشر آثار سپهبد قاسم سليماني، شهيد اين جمله را در ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ گفته بودند.
 
وي افزود: فتنه‌ها و آشوب‌ها با همه گستردگي تاريخي‌شان، غالباً از روش‌هاي واحدي در آغاز و ادامه حيات خود بهره مي‌برند. ناآرامي‌هاي اخير کشور نيز از اين قاعده مستثني نبوده و ترفندهاي به‌کاررفته توسط آشوبگران داراي سوابق مشابه فراواني در طول تاريخ مي‌باشد. کشته سازي و خونخواهي، استفاده ابزاري از زنان، خشونت و ارعاب وجنجال و هياهو ازجمله آن‌ها مي‌باشد
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: اين روش در فتنه اخير و با استفاده از ظرفيت رسانه‌ها ابعاد گسترده‌تري يافته و امپراتور رسانه‌اي معاندين سعي بر آن دارند تا با کتمان، وارونه نمايي و پمپاژ بي‌وقفه اطلاعات هدف‌دار، مانع از رسيدن حقايق به گوش جامعه شوند.
 
انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۵۸:۳۰

3 Jan 2023