۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۵۲۳۹۵
سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری؛

راهکار حفظ و ارتقای جایگاه نیروی انسانی آموزش است

سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: نیروی انسانی در عرصه‌های اجرایی و بخش خصوصی به عنوان سرمایه اصلی به شمار می‌رود و هدف سازمان‌ها و ارگان‌ها حفظ و ارتقای جایگاه آن‌هاست.
راهکار حفظ و ارتقای جایگاه نیروی انسانی آموزش است
به گزارش جهانبین نیوز؛  محمد حسین خدابنده سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری در همایش علمی_ ترویجی «آموزش، منابع انسانی، نوآوری و تحول» که با حضور مدیران آموزش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان از سوی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد،گفت: انتظاری که از مراکز آموزشی از جمله جهاد دانشگاهی داریم این است که بتوانند با تلاش، کوشش و پیگیری مشکلات حوزه آموزش و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی را برطرف کنند.
 
وی تصریح کرد کرد: نیروی انسانی در عرصه‌های اجرایی و بخش خصوصی به عنوان سرمایه اصلی به شمار می‌رود و هدف سازمان‌ها و ارگان‌ها حفظ و ارتقای جایگاه آن‌هاست.
 
سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حفظ و ارتقای جایگاه نیروی انسانی بحث آموزش است، افزود: امروزه در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی نیازمند رشد و تکامل هستیم، یعنی زمانی که نیروی انسانی وارد دستگاهی می‌شود نیازمند مهارت است.
 
خدابنده با بیان اینکه امروز جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد آموزشی کار آموزش افراد جویای کار و نیروی انسانی موجود در دستگاه‌ها را برعهده دارد، تصریح کرد: گرچه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند قراردادهایی را با مراکز آموزشی به منظور استفاده از ظرفیت آموزشی و ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی دستگاه‌ها برقرار کنند، اما یکی از مشکلاتی که در دستگاه‌ها بوده، نبود زیرساخت و امکانات مراکز آموزشی است که باید از مجموعه‌هایی درخشان و موفق همچون جهاد دانشگاهی برای رفع نقایص بهره‌گیری شود، یعنی اجرا، طراحی و ارزشیابی کار را در اختیار این مجموعه آموزشی قرار دهند و بازخورد آن به مدیران اجرایی اعلام شود.
 
وی بیان کرد: در جهاد دانشگاهی ظرفیت بالقوه‌ به ظرفیت بالفعل تبدیل شده و در نظام جمهوری اسلامی این مجموعه موفق در استان در حوزه پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی با جدیت مشغول فعالیت است.
 
سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مباحث تاثیرگذار در هر دستگاه اجرایی سلامت جسم و روان افراد است، البته باید به این نکته توجه لازم صورت گیرد که دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت لازم را آماده تا افراد با آسودگی ذهنی کافی در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.
 
وی با اشاره به مهم بودن امر آموزش در حیطه فردی و گروهی، تصریح کرد: لازم است دوره‌های آموزشی با نگاه نوآورانه برگزار شود، از طرفی سرفصل‌هایی که هر وزارتخانه بنا به شرایط شغلی به دستگاه مربوطه ابلاغ می‌کند نیازمند بازنگری هستند، زیرا یکی از خلاها و مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان به روز نبودن چارت سازمانی دستگاه‌هاست.
 
خدابنده ادامه داد: اولویت‌ها و دغدغه‌هایی که در حوزه اشتغال استان وجود دارد تغییر کرده و یکی از خواسته‌های ما تدوین دوره های بیشتر و مورد نیاز جامعه در مجموعه علمی جهاد دانشگاهی است، نابسامانی‌های حوزره اشتغال با ایجاد آموزش و کسب مهارت برطرف می‌شود، یعنی لازم است به افراد جویای شغل آموزش‌های لازم ارائه و از این طریق جذب بازار کار شوند.
 
سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی این است که بسیاری از افراد مشغول به کار در پست‌های سازمانی فعالیت مربوطه خود را انجام نمی‌دهند گرچه دوره‌های آموزشی را طی می‌‌کنند اما نتیجه‌ای به دنبال ندارد است، بنابراین اگر جابجایی بی‌مورد و بدون تعریف علمی یا تخصصی انجام شود ارتقای شغلی صورت نمی‌گیرد.
 
خدابنده گفت: انتظاری که از مراکز آموزشی از جمله جهاد دانشگاهی داریم این است که بتوانند با تلاش، کوشش و پیگیری مشکلات حوزه آموزش نیروی انسانی دستگاهها و بخش خصوصی را برطرف کنند.
 
وی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که گریبانگیر دستگاه‌های اجرایی بوده بعضا بی‌اثر بودن دوره‌های آموزشی است که لازم است این دوره‌ها به گونه‌ای طراحی و اجرا شوند که تاثیرگذاری آن برای کارکنان مشخص باشد، زیرا اگر این اتفاق نیفتد خروجی مثبتی به همراه ندارد.
 
سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروزه کارمندان موظف به توانمندسازی و افزایش مهارت هستند و این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی است، گرچه مدیران موظف به همکاری با مراکز آموزشی به منظور توانمندی کارکنان هستند.
 
وی با اشاره به نبود نیروی کار متخصص برای جذب در استان، تصریح کرد: قطعا به کمک مراکز آموزشی و پژوهشی از جمله جهاد دانشگاهی می‌توان این مساله را رفع و رجوع کرد تا موضوع اشتغال به سرانجام مطلوبی برسد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۸:۳۳:۳۷

1 Jan 2023