۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۵۲۳۶۰
نائب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری؛

تعطیلی برخی مدارس در شهرستان کیار بدلیل نداشتن منابع مالی و تامین امکانات اولیه

نائب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان کیار گفت: در شهرستان کیار مدارسی وجود دارد که بدلیل نداشتن منابع مالی و تامین امکانات اولیه در حال تعطیلی هستند که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرند.
تعطیلی برخی مدارس در شهرستان کیار بدلیل نداشتن منابع مالی و تامین امکانات اولیه
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهمن میری نائب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان کیار بیان داشت: شورای اسلامی استان امروز درجمعی قرار دارد که کارهای ارزشمندی انجام می دهند و باید از زحمات این مجموعه تقدیر و تشکر بعمل آید.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای ورزشی در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد مجمع خیرین با همکاری سایر دستگاه ها نسبت به افزایش سرانه فضای ورزشی اقدام نماید.
 
میری خواستار ورود مجمع خیرین به تامین هزینه های خرد مدارس در استان شد.
 
مسئولین کشور در هر امری مردم را مشارکت دادند موفق تر شدند
 
رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: توجه مردم به امر مدرسه سازی قابل تحسین است،  مسئولین کشور در هر امری مردم را مشارکت دادند موفق تر شدند.
 
سیاوش سلیمانی دشتکی  رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر چه ما در امر تعلیم و تربیت کار کنیم باز هم کم است ، بیان داشت: امر خیری و مدرسه سازی آینده مملکت را رقم می زند که افتخار ما در شهرستان و استان حضور چشم گیر خیرین پرتلاش در استان می باشد.
 
وی با اشاره به کارهای نیک خیرین استان در امور مختلف که بدون تشویق و تجلیل ، در امورات خداپسندانه از جمله ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه و ... فعالیت می نمایند، افزود: حضور خیرین در حوزه مدرسه سازی یکی از پدیده های مبارک انقلاب اسلامی در کشور می باشد که ثابت می کند مردم ما همیشه پای کار هستند
 
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه توجه مردم به امر مدرسه سازی قابل تحسین است تصریح کرد: مسئولین کشور در هر امری مردم را مشارکت دادند موفق تر شدند .
 
وی گفت : در برخی شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری نیاز مبرم به مدرسه سازی جهت جایگزین نمودن ساختمان ها به جای کانکس و یا مقاوم سازی ساختمان های قدیمی بمنظور جلوگیری از فرسودگی زودهنگام احساس می گردد و آنچه باعث می شود خیرین تأثیر شگرفی را در مسیر آموزش و پرورش کشور داشته باشند دو عنصر کلیدی دغدغه ایرانی و وظیفه الهی است.
 
سلیمانی دشتکی گفت: دانش آموزانی که در مدارس ایمن و زیبا تحصیل می کنند به یقین علاوه بر آموزش بهتر با فرهنگ متعالی تری نیز روبرو می شوند.
 
 وی با توجه به اینکه تعداد زیادی از اعضای شوراهای اسلامی در استان معلم و جزء قشر فرهنگی می باشند، تاکید کرد: این موضوع باعث شده که جامعه شورایی از نزدیک با مشکلات دانش آموزان دست و پنجه نرم کنند .
 

وضعیت فضاهای آموزشی دانش آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است
 
عطاءالله حسین پورآقایی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان لردگان در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به اهمیت کار خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: جا دارد از تک تک خیرین در حوزه مدرسه سازی تقدیر و تشکر کنیم چراکه موضوع مدرسه سازی موضوعی بسیار مهم خصوصا در شهرستان لردگان می باشد از طرفی مردم انتظار بیشتری از دستگاه های مسئول دولتی دارند تا جهت هزینه کرد برای این موضوع پیش بینی لازم را داشته باشند.
 
حسین پورآقایی با اشاره به اینکه وضعیت فضاهای آموزشی دانش آموزان در مناطق عشایری بسیار نامساعد است، افزود: در برخی روستاها و شهرهای شهرستان لردگان مدارس بصورت کانکسی اداره می شوند و زمانی که مشاهده می گردد جایگاهی برای تحصیل این دانش آموزان نیست، دل آدم به درد می آید .
 
وی گفت: در شهر سردشت همه مدارس بصورت دو شیف صبح و عصر برای دختران و پسران اداره می شوند با توجه به اینکه در یکی از مدارس شهر سردشت 274 دانش آموز پسر و 250 دانش آموز دختر وجود دارد، هر روزه برای شیفت بعد از ظهر باید تعدادی از صندلی ها را جابجا کنیم.
 
حسین پور تصریح کرد: ضروری است در شهر سردشت مدرسه ای 12 کلاسه تاسیس گردد و در این راستا هر گونه اقدام و هماهنگی از سوی شورا و شهرداری لازم باشد ، همکاری می کنیم فقط دانش آموزان این منطقه را از این شرایط نابسامان نجات دهید.
 
وی تاکید کرد: از مجمع خیرین مدرسه ساز دعوت می نمائیم که از فضاهای آموزشی مناطق محروم شهرستان لردگان از جمله شهر سردشت بازدید میدانی داشته باشند.
 
بسیاری از مدارس شهرستان بن تخریبی هستند
 
 محمود بهارلویی نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان خاطر نشان کرد: متاسفانه مرسوم گردیده در هر شهرستانی کمک خیری وجود داشته باشد اداره کل نوسازی مدارس نیز جهت تکمیل آن بودجه اختصاص می دهد و در صورتی که شهرستانی خیر نداشته باشد مدرسه سازی و یا مقاوم سازی ساختمان های فرسوده انجام نمی گردد ، لذا سوال اینجاست که وظیفه ذاتی اداره کل نوسازی مدارس چیست؟ و مردم مشکل کمبود فضای آموزشی را باید از چه ارگانی پیگیری کنند؟ از خیرین؟
 
بهارلویی با اشاره به لزوم تجدید نظر بر عملکرد اداره کل نوسازی مدارس ، تصریح کرد: باید روند تغییر کند چراکه اگر مجمع خیرین نبودند معلوم نیست قرار بود چه بلایی سر مناطق کم برخوردار و محروم ما می آمد.
 
وی افزود: بسیاری از مدارس شهرستان بن تخریبی هستند و توجه ویژه مسئولین و مجمع خیرین را می طلبد. بهارلویی با اشاره به نبود سالن فرهنگی و یا نمازخانه در برخی مدارس شهرستان بن خصوصاً بخش شیدا، تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان باید از مقطع ابتدایی نماز را یاد بگیرند و فضایی جهت آموزش در مدارس نداریم پیشنهاد می گردد یک باب سالن های فرهنگی بصورت آجر به آجر در مرکز بخش شیدا احداث گردد.
 
عبدالله صفیان نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز در شهرستان بروجن بیشتر تمایل داشتند که هزینه های خیری را در جهت ساخت مدارس روستایی هزینه کنند بر همین اساس تعداد مدارس در شهرهایی از جمله نقنه گندمان بلداجی فرادنبه کم است و با وجود اینکه در این شهرها دانش آموز داریم ولی فضاهای آموزشی کم است در صورتی که در روستاها مدرسه هست ولی دانش آموز بحد نصاب وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت افزایش تعداد دانش آموزان در شهرستان بروجن با مشکل فضای آموزشی مواجه می شویم، تصریح کرد: در بلداجی امسال قرار بود مدرسه دبیرستان را با راهنمایی ادغام کنند و هر دو در یک مدرسه تحصیل کنند ، بنده یک معلم هستم و این اقدام را در فضای مدارس پسرانه به لحاظ مشکلات اجتماعی به یک جنایت تشبیه می کنم .
 
صفیان با اشاره به اینکه بدلیل نبود خیر مدارس شهرستان بروجن به حالت تخریبی درآمده اند ، افزود: از مجمع خیرین مدرسه ساز استان دعوت می کنم سفری به شهرستان بروجن داشته باشید و با مشکلات ما آشنا شوید و یا خیر را به این شهرستان سوق دهید و یا با ارائه ایده فرهنگ خیری را در این خطه گسترش دهید.
 
فرشاد چراغ پور نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان ، در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه سازاستان خاطر نشان کرد: جا دارد از فعالیت و اقدامات ارزشمند مجمع خیرین مدرسه ساز استان در راستای توسعه فضاهای آموزشی و رفع محرومیت ها تقدیر و تشکر نمائیم .
 
وی هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی اعضای شورای اسلامی استان با چگونگی و محدوده فعالیت مجمع در سطح استان بیان و افزود: امیدواریم با همکاری مشترک جامعه شورایی و خیرین مدرسه ساز شاهد شکوفایی بیشتر در حوزه توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان در اقصی نقاط استان باشیم.
 
چراغ پور تصریح کرد: لازم است مجمع خیرین مدرسه ساز استان از شهرستان های 10 گانه استان بازدید نموده و ضمن نشست با اعضای شوراهای اسلامی آن شهرستان و توسعه فرهنگ خیری، با مشکلات فضاهای آموزشی و مدارس از نزدیک آشنا شوند.
 
ضرورت مقاوم سازی مدارس در شهرستان فارسان
 
سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان، با اشاره به ارزش کار فعالین عرصه آموش و پرورش در استان بیان داشت: هر نهادی اگر زیرساختی برای آموزش ایجاد کند ارزش کارش کمتر از معلمی و تعلیم به دانش آموزان نیست لذا جایگاه خیرین مدرسه ساز بسیار والاست.
 
هاشمی تصریح کرد: اگر از ظرفیت خیرین جهت تاثیرگذاری برای بودجه ریزی آموزش و پرورش استفاده شود، بهتر است تا با مدیریت صحیح و بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته نوسازی و مقاوم سازی مدارس صورت پذیرد
 
وی ضمن اهتمام به موضوع فرهنگ سازی امورات خیری مدرسه سازی در همه شهرستان ها، افزود: جهت استفاده از ظرفیت های شورای اسلامی استان و مجمع خیرین مدرسه ساز استان برای نیل به اهداف مشترک پیشنهاد می گردد تفاهم نامه ای منعقدو بندهای آن بصورت ویژه پیگیری شوند تا شاهد محرومیت زدایی در حوزه فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.
 
اولویت بندی رسیدگی به مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد
 
محمدیعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شورای عالی استانها، در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان بیان داشت: به راستی که خیرین مدرسه ساز استان ستارگان آسمان خدا و سازندگان برج های عاطفه و امید هستند و شورای اسلامی استان با افتخار بوسه بر دست های پر مهر این عزیزان می زند.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ساز و کارهای پیشین باعث گردیده که در مواقع بحرانی منتظر کمک مردم هستیم ، افزود: آموزش و پرورش با اعتبار اندکی که در اختیار دارد جهت تامین امکانات اداری و مالی در بودجه جاری مانده و چگونه می تواند برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس هزینه نماید.
 
باقری با اشاره به اینکه از خیرین می خواهیم در ابعاد دیگر از جمله تامین تجهیزات آموزشی برای دانش آموزان در مناطق محروم نیز ورود نمایند ، تصریح کرد: خیلی خانواده ها مشکل مالی دارند و فرزندان آنها در بدترین شرایط در حال تحصیل هستند که باید به این موضوع نیز توجه جدی صورت گیرد و تبعیض ها در کل کشور مرتفع گردد.
 
وی با اشاره به لزوم پهنه بندی استان چهارمحال و بختیاری جهت ایجاد فضاهای ورزشی و آموزشی ، خاطر نشان کرد: شرایط دانش آموزن در مناطق مختلف استان با هم تفاوت دارند لذا اولویت بندی رسیدگی به مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.
 
باقری گفت: سال های سال افتخار تدریس در مدارس عشایری را داشتم و مشکلات دانش آموزان عشایری را از نزدیک لمس نمودم و درخواست دارم اگر دستتان می رسد برای رفع محرومیت در همه شهرستانها کار کنید. وی با اشاره به اینکه در شهرستان خان‌میرزا تنها روستایی که مدرسه ندارد روستای قلعه چه است، افزود: انتظار داریم خیرین با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به برآورده نمودن اعتبارات لازم جهت احداث یک باب مدرسه در این روستا اقدامات لازم را اتخاذ نمایند و همچنین نسبت به نوسازی و مقاوم سازی مدارس با بافت فرسوده و تخریبی در شهرستان خان‌میرزا اقدامات لازم را صورت دهند.
 
باقری با اشاره به اینکه خیرین بزرگ آموزگاران درس ایثار هستند، تاکید کرد: مدارس و اماکن ورزشی در جاهایی که دانش آموز هست باید احداث گردد.
 
از 78 مدرسه در سامان  53 مدرسه تخریبی اند
 
غلامرضا چهلگردی نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه ساز استان، خاطر نشان کرد: شهرستان سامان را جزء شهرستان های برخوردار در نظر می گیرند اما متاسفانه از 78 مدرسه 53 مدرسه تخریبی اند ویا نیاز به مقاوم سازی دارند و یک مدرسه در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران فعالیت می نماید.
 
وی افزود: متاسفانه هر اقدامی قرار است انجام شود فقط از ظرفیت خیرین استفاده می کنند در صورتی که برخی خیرین در پرداخت تسهیلات و وام های خودشان نیز مانده اند. چهلگردی از مجمع خیرین استان ، بابت همکاری ها در زمینه توسعه فضاهای آموزشی در سطح استان تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۱:۴۸

28 Dec 2022