۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۵۲۳۴۵
ورزشکاران چهارمحالی همچنان اندرخم یافت اسپانسر

چشم ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به حمایت‌های صنعت و صنعتی که خود نیازمند کمک است

جذب اسپانسر برای تیم‌های ورزشی چهارمحال و بختیاری مسئله لاینحل است که باید هر چه سریع‌تر حل شود، عمر ورزشی یک ورزشکار کفاف درگیری‌های اداری و بین دستگاهی را نمی‌دهد و مسؤولان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به ویژه مدیرکل جوان این مجموعه که خود از اهالی ورزش است باید بهتر از هر کس دیگری به این مقوله مهم واقف باشد.
چشم ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به حمایت‌های صنعت و صنعتی که خود نیازمند کمک است
به گزارش جهانبین نیوز؛ طبق آماری که از سوی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری مطرح شده است، این استان ۳۸ هزار و ۶۹۹ نفر ورزشکار سازمان یافته (ورزشکارانی که بیمه ورزشی هستند) دارد، همچنین ۲۸ تیم از استان در لیگ‌های برتر رشته‌های ورزشی همچون فوتبال، قایق‌رانی، هندبال، والیبال و کشتی خضر هستند.
 
به گفته موعود بنیادی فر 30  نفر از ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به تیم‌های ملی دعوت شدند که از این تعداد ۱۳ نفر برگزیده هستند، ۱۶۴ اعزام به مسابقات کشوری و جهانی از این استان صورت گرفته و ۱۱۲ مقام در مسابقات کشوری و جهانی کسب شده است.
 
آمار ارائه شده از سوی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نشان می‌دهد این استان به لحاظ وجود استعدادها و ظرفیت‌های ورزشی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد و قهرمانان این استان در بسیاری از عرصه‌های ورزشی ملی و جهانی خوش درخشیده‌اند.
 
اما همیشه یک مسئله ورزش چهارمحال و بختیاری را آزار داده است و آن عدم حمایت مالی از ورزشکاران و به اصطلاح نبود اسپانسر برای توسعه ورزش استان بوده است.
 
بعضا بسیاری از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران برای شرکت در مسابقات کشوری یا جهانی مجبور به استفاده از هزینه‌های شخصی برای اعزام هستند، این موضوع جدای از هزینه‌های آماده‌سازی تیم یا ورزشکار است که آن هم از جیب خود ورزشکار یا خانواده وی پرداخت می‌شود.
 
جای خالی نبود اسپانسرها در ورزش چهارمحال و بختیاری یک موضوع بسیار حیاتی است که با تدابیر صحیح باید حل شود چراکه اگر قرار است ورزش در استان پیشرفت داشته باشد باید از آن حمایت‌های گسترده مالی و معنوی صورت گیرد.
 
 
ضرورت اصلی چهارمحال و بختیاری حمایت صنعت و واحدهای صنعتی از ورزش است
 
موعود بنیادی فر سرپرست ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه ورزشکار سازمان‌یافته کسی است که اقدام به دریافت کارت بیمه می‌کند اظهار کرد: تعداد این ورزشکاران در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال تاکنون ۳۸ هزار و ۶۹۹ نفر است.

وی بیان داشت: تیم‌های این استان در لیگ‌های کشور در سطوح و رشته‌های مختلف قایق‌رانی، هندبال، فوتبال، کشتی و... جمعا ۲۸ تیم هستند، همچنین ۳۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند و برگزیده‌ها ۱۳ نفر می‌باشند.

بنیادی‌فر با اشاره به کسب ۱۱۲ مقام در سطوح مختلف کشوری، آسیایی و بین المللی از ابتدای سال تاکنون توسط ورزشکاران این استان افزود: ۱۶۴ مورد اعزام و میزبانی طی این مدت داشتیم.

سرپرست ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما در رشته‌های مختلف در سطح استان پتانسیل بالایی داریم و یک نمونه آن رشته ورزشی بسکتبال است که همواره افرادی از این استان در تیم ملی حضور دارند و هر کدام تاثیرگذاری بالایی دارند.

وی با اشاره به مشکلات مالی مربوط به پرداخت هزینه‌های تیم‌داری و جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران به خارج از استان تاکید کرد: در این استان نبود یک تیم یا یک باشگاه حرفه‌ای که کلیه تیم‌ها در رشته‌های مختلف را حمایت کند مشکلاتی ایجاد کرده است و ضرورت اصلی استان این است که صنعت و واحدهای صنعتی از ورزش حمایت کنند.

بنیادی‌فر اضافه کرد: می‌توان با حمایت صنعت، ورزش را در استان توسعه داد و این باعث ایجاد شور و نشاط در بین ورزشکاران می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مالی ورزش و برگزاری مسابقات در جهت گسترش فرهنگ توریسم و گردشگری ورزشی این استان خاطرنشان کرد: در حوزه توریسم و گردشگری ورزشی در این استان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و اگر بخش خصوصی برای تامین زیرساخت‌ها به کمک ما بیاید، درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به دنبال خواهد داشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستیابی به چشم‌انداز توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با حمایت صنعت و بخش خصوصی از ورزش، به‌منظور ارتقاء جایگاه ورزش استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هدف دیگر در این زمینه است و برای تحقق آن استفاده از ظرفیت قانونی اعلام معافیت‌های مالیاتی را می‌توان پیشنهاد داد.

وی حمایت مالی از تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور، اولویت در استخدام و به‌کارگیری قهرمانان ورزشی، تجهیز و احداث اماکن ورزشی و... را از دیگر راهکارها در این زمینه عنوان و بیان داشت: در قانون بودجه این موضوع آمده که اگر واحدهای صنعتی و بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های ورزشی به کمک ورزش و جوانان بیایند طبق قانون بودجه صد در صد معافیت مالیاتی دریافت می‌کنند.
 
 
چهارمحال و بختیاری باید به کمپ‌های ورزشی تبدیل شود
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری در شورای عالی ورزش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دولت آمادگی و ظرفیت‌های خوبی برای حمایت از ورزش و ورزشکاران دارد، در سفر ریاست جمهوری هم بودجه مناسبی برای حمایت از ورزش در چهارمحال و بختیاری تصویب شده است، این یک فرصت است که باید قدر آن را بدانیم.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر یک ورزشکار در میادین جهانی حاضر می‌شود و پرچم ایران اسلامی را به احتزاز درمی‌آورد باعث افتخار برای همه ملت ایران خواهد بود.
 
حیدری عنوان کرد: ورزش می‌تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند همانگونه که در مسابقات جام جهانی هم دیدیم که چگونه تهدید حجم بالای از حجمه های علیه ایران اسلامی چگونه خنثی شد.
 
وی تاکید کرد: همه وظیفه داریم تا در حوزه ورزش کار کنیم تا هیجانات جوانان تخلیه شود.
 
حیدری اضافه کرد: هر بخشی از ادارات دولتی گرفته تا صنعت، دانشگاه‌ها، بسیج و سپاه ظرفیت‌های ورزشی دارند، باید برای رونق ورزش با این دستگاه‌ها تفاهم نامه‌هایی منعقد شود تا از پتانسیل‌های آنان در پیشبرد اهداف ورزش استفاده شود.
 
وی بیان کرد: ساز و کار فرهنگ سازی ورزش در چهارمحال و بختیاری دنبال شود، این استان طبیعت و ظرفیت بسیار خوبی برای جذب ورزشکاران و تیم‌های ورزشی دارد، راه‌اندازی گردشگری ورزشی باید در دستورکار قرار گیرد و در جلسات آینده درخصوص آن باید گزارش ارائه شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان باید به کمپ‌های ورزشی تبدیل شود، رفت و آمد تیم‌های ورزشی به استان برکات بسیار زیادی دارد، افزود: توجه به ورزش جانبازان و معلولان بسیار مهم است که باید مورد تاکید قرار گیرد.
 
سلامت در رفتار برخی از دست اندرکاران ورزش چهارمحال و بختیاری دیده نمی‌شود
 
شهرام زارع رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: صنعت این استان معصوم است و همیشه بدون هیچ حاشیه‌ایی به کار خود ادامه داده است.
 
وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای حمایت از کشتی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
 
رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سلامت در رفتار برخی از دست اندرکاران ورزش چهارمحال و بختیاری دیده نمی‌شود.
 
زارع عنوان کرد: زمانی که قرار است یک کارگاه یا یک کارخانه از یک رشته حمایت مالی کند و به اصطلاح اسپانسر آن باشد، چرا دیگر تیم‌ها از شاخه‌های دیگر ورزش این اجازه را نمی‌دهند و می‌خواهند که حمایت آن واحد تولیدی را به سمت خود جلب کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود مدیریت برخی واحد‌های تولیدی استانی نیست فلذا به ورزش استان چهارمحال و بختیاری کمک نمی‌کند درست نیست، هم‌اینک بسیاری از این واحدها به تیم‌های ورزشی کمک‌های خوب مالی می‌کنند.
 
رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اسپانسری مثل تراکتورسازی سابقه بسیار دیرینه دارد، عمر ایجاد این واحد تولیدی با عمر کل واحدهای تولیدی این استان و حتی شهرک صنعتی آن برابری می‌کند، قطعا نمی‌توان از صنعت استان انتظار داشت مثل این اسپانسر ورزشی عمل کند.
 
زارع بیان کرد: پنج صنعت خوب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای توسعه ورزش استفاده کرد، تاکنون ۴ میلیارد تومان در این بخش کمک کرده‌اند و این امکان وجود دارد که باز هم کمک کنند.
 
وی تاکید کرد: ناگفته نماند صنعت چهارمحال و بختیاری نیز مشکلات و چالش‌های خاص خودش را دارد، هم‌اینک ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته ولی ریالی تسهیلات برای صنعت استان آزاد نشده است، زمانی صنعت می‌تواند در ورزش کمک کند که از سوی دیگر کمک دریافت کند.
 
رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری افزود: به عنوان نماینده صنعت اعلام می‌کنم صنعت استان همراه ورزش است اما مدیریت و هماهنگی در کار باید وجود داشته باشد.
 
 
خیران در کنار دیگر کارهای خیر، به ورزش هم توجه داشته باشند
 
جهانبخش سلیمیان رئیس هیات کشتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز; اظهار کرد:  رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی اعلام کرده است که ۸۰ میلیارد نخ سیگار در در سال در کشور سوزانده می‌شود.
 
وی افزود: ورزش قرار است در مقابل آثار زیان‌بار سیگار و با چه رقمی مقابله کند.
 
 رئیس هیات کشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر درباره اعدادی همچون ۱۸۸میلیارد تومان یا ۲۱۰ میلیارد تومان صحبت می‌شود، نباید تصور کنیم که رقم بزرگی است و ورزش ظرفیت بیشتری برای کمک دارد.
 
سلیمیان عنوان کرد: سرانه ورزشی با ۱۸۸ میلیارد تومان به یک باره تغییر نمی‌کند بلکه این کمک‌ها باید بیش از این باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: حمایت رسانه‌ها در توسعه ورزش بسیار اثرگذار است.
 
رئیس هیات کشتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سالن شهید تندگویان شهرستان بروجن با اعتباراتی که از سفر ریاست جمهور در سال‌های گذشته به این استان اختصاص داده شد ساخته و به بهره‌برداری رسید.
 
سلیمیان بیان کرد: بهترین فضاهای ورزشی در شهرها در اختیار آموزش و پرورش و... است باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها درآمدزایی کنیم.
 
وی تاکید کرد: صدا و سیما تنها مسابقات خاصی را پوشش می‌دهد در حالی که مسابقات بسیار دیگری خارج از لیگ برتر در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شوند و حضور رسانه می‌تواند برای ورزشکار قوت قلب باشد.
 
رئیس هیات کشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از ایرادهایی که وجود دارد این است که خیران تنها مسجد می‌سازند یا در تامین جهزیه مشارکت می‌کنند در حالی که حضور خیران در حمایت از ورزش هم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
 
سلیمیان اظهار داشت: بحثی که این روزهای بسیار مطرح می‌شود جوانی جمعیت است، برای کودکی که امروز بدنیا می‌‌آید باید سرانه و خدمات ورزشی محیا شود.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ جامعه سالم تنها از قِبَل تغذیه، تفریح، تحصیل و... ایجاد نمی‌شود، شاید یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در جوامع که شاخص توسعه یافتگی آن جامعه نیز محسوب می‌شود، سلامت افراد است، مسئله مهمی که تنها به‌واسطه ورزش حاصل می‌شود.
 
ورزش همچنین می‌تواند عامل شادی و نشاط مردم باشد، حس غرور و میهن پرستی آنان را شکوفا کند و در مرحله‌ایی بالاتر منجر به خنثی شدن برخی دشمنی‌ها و توطئه‌ها باشد، همانگونه که در بازی‌های جام جهانی فوتبال این مهم را شاهد بودیم و همانطور که می‌بینیم بسیاری از کشورهای جهان چه هزینه‌های هنگفتی برای توسعه ورزش خود می‌کنند.
 
توسعه یافتگی ورزش در یک کشور نشان از سلامت مردمان آن کشور دارد و لازم است در این خصوص اقدامات موثری انجام شود.
 
چهارمحال و بختیاری به لحاظ آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و ارتفاعی که از سطح دریا دارد به عنوان یکی از بهترین مناطق کشور برای حضور ورزشکاران و برپایی کمپ‌های ورزشی است، موضوعی که در یکی دو سال اخیر بشدت کم رنگ شده است.
 
همچنین جذب اسپانسر برای تیم‌های این استان نیز مسئله لاینحل دیگری است که باید هر چه سریع‌تر حل شود، عمر ورزشی یک ورزشکار کفاف درگیری‌های اداری و بین دستگاهی را نمی‌دهد و مسؤولان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به ویژه مدیرکل جوان این مجموعه که خود از اهالی ورزش است باید بهتر از هر کس دیگری به این مقوله مهم واقف باشد.
 
امید است با همکاری مجموعه صنعت استان چهارمحال و بختیاری ورزش این استان نیز همچون دیگر استان‌ها رونق پیدا کند و دیگر شاهد این نباشیم که یک ورزشکار به دلیل مسائل مالی نتواند به مسابقات اعزام شود یا اینکه مجبور باشد خودش هزینه اعزام به مسابقات را پرداخت کند.
 
/////////////////////////////////
گزارش از سمیه نظری زاده
////////////////////////////////
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۸:۰۷

28 Dec 2022