۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۵۲۱۳۲
نماينده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی؛

کشور در توليد ذرت علوفه‌ای به خودكفایی رسیده است

مدير گروه ذرت و نماينده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: نیاز کشور به ذرت علوفه‌ای، 15 میلیون تن است که در این زمینه خودکفا هستیم.
کشور در توليد ذرت علوفه‌ای به خودكفایی رسیده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ طاهری طريق مدير گروه ذرت و نماينده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی، صبح امروز در جلسه ستاد زراعت استان چهارمحال و بختياری، اظهار کرد: نیاز کشور به ذرت علوفه‌ای، 15 میلیون تن است که در این زمینه خودکفا هستیم.
 
وی افزود: با اینکه تولید این مقدار ذرت علوفه‌ای، عددی قابل اتکاست، باید بر تولید بهینه و کیفی ذرت علوفه‌ای هم توجه جدی داشته باشیم.

مدير گروه ذرت و نماينده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: یکی از اهداف ما در این طرح افزایش کارایی مصرف آب است، ضمن اینکه ذرت یکی از گیاهانی است که مصرف آب زیادی دارد و بايد بسوی كشت علوفه با آب سبز حركت كنيم.

طاهری طریق عنوان کرد: تأمین علوفه برای دام به دلیل خشکسالی‌های اخیر به یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و دامداران تبدیل شده است ولی کاشت دانه‌های علوفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به جبران کمبود علوفه دام در کشور کند.

وی خاطرنشان کرد: ذرت نقش بسزایی در تأمین خوراک دام و طیور کشور دارد و به همین جهت مسئولان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی همواره در جست‌وجوی یافتن راهکارهایی برای افزایش عملکرد، تولید و بهبود کیفیت این محصول بوده‌اند.
 
مدير گروه ذرت و نماينده دفتر محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: تولید ذرت علوفه‌ای مورد نیاز کشور برای دامداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، این محصول توسط دامداری‌ها خریداری شده و در سیلوهای مخصوص برای مصرف پاییز و زمستان فشرده و جمع‌آوری می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۵:۴۸

23 Nov 2022