۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۵۲۱۲۳
استاندار چهارمحال و بختیاری؛

نقشه راه جامع بسیج علمی، برشی از نقشه علمی جامع کشور باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نقشه راه جامع بسیج علمی کشور و استان باید برشی از نقشه علمی جامع کشور باشد همچنین انتظار می‌رود در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود جدی داشته باشد.
نقشه راه جامع بسیج علمی، برشی از نقشه علمی جامع کشور باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در آیین اختتامیه در آیین اختتامیه جهادگران علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: رهبر انقلاب بسیج را پاره تن مردم دانسته است.
 
وی افزود: هر کسی مجموعه بسیج را با نظر و گمان خاص خود تعبیر می‌کند، عده‌ایی از آن‌ با عنوان تامین‌کننده و توزیع‌کننده اقلام مورد نیاز مستضعفین یاد می‌کنند، عده بسیج را با واکسیناسیون سراسری می‌شناسند و اقدامات بیشمار دیگری که این شجرخ طیبه در طی سالیان انجام داده است، چرا که مأموریت‌ها و مسؤولیت‌های بسیج در سال‌های مختلف بعد از انقلاب متفاوت بوده است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید از کارهای ارزشمند بسیج از سال ۵۷ تاکنون نام برده شود، بسیج گنجینه ارزشمندی است که امام راحل برای رفع مشکلات مردم به ارمغان آورد، در برابر چالش‌های فراوان سینه سپر کرد و در برابر آنچه که به مال و جان مردم آسیب وارد می‌کند دفاع کرد.
 
حیدری عنوان کرد: بسیج در همه عرصه‌ها حضور داشته و هم‌اینک نیز می‌تواند در عرصه علم و فناوری منشا تحولات عظیم و بزرگ باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: تولید دانش‌بنیان به زعم مقام معظم رهبری هم می‌تواند اشتغال‌زا و هم توسعه تولیدات مختلف باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نیروی ارزشمند بسیج می‌تواند در عرصه‌های مختلف منشا خدمات باشد و بسیج علمی و پژوهشی باید سعی کند به ظرفیت‌های شناخته نشده استان در حوزه‌های مختلف بپردازد تا کمبودها را جبران کند.
 
اکبری بیان کرد: بسیج علمی و پژوهشی باید با پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری همکاری داشته باشد و یکی از وظایف این بسیج پشتیبانی ستادی از ظرفیت نخبگان است.
 
وی تاکید کرد: کار دیگر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری این است که به سراغ بسیجیان نخبه در سطح چهارمحال و بختیاری برود تا از ظرفیت‌های آن‌ها در حوزه علم، فناوری و اختراعات و... استفاده کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نقشه راه جامع بسیج علمی کشور و استان باید برشی از نقشه علمی جامع کشور باشد همچنین انتظار می‌رود در حوزه تحول علوم انسانی و اسلامی ورود جدی داشته باشد.
 
حیدری افزود: شرکت‌هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنند عمدتا پژوهش محور هستند که باید به سمت تولید عملی بازاریابی و فروش پیش بروند و بسیجیان باید اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: بسیجیان با روحیه جهادی و بسیجی منشا کارهای بزرگی بوده و هستند، امروز نیاز جامعه اقتصاد، تولید و اشتغال است، در واقع بسیج باید نیازهای جامعه را ببیند و روی آن‌ها تمرکز کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای نهادهای ملی و علمی بسیج باید شبکه‌سازی، آموزش، توانمندسازی و گفتمان‌سازی نخبگان بسیجی در دستور کار قرار داشته باشد.
 
حیدری با اشاره به اینکه جهاد پایه و علمی بسیجیان از مسؤولیت‌های بسیج علمی و فناوری است، بیان کرد: آمادگی داریم از نخبگان بسیجی که می‌توانند منشا تحول در جامعه باشند حمایت کنیم.
 
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی منشا تحول بزرگی در کشور بوده است در حالی که پیش از آن ایران برای هر چیزی وابسته بوده است و الان خبر تولید موشک‌های دوربرد و ماهواره بر برای تنبیه و بازدارندگی دشمنان شنیده می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۳:۳۳

22 Nov 2022