۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۵۲۱۱۳
درباره ادعای جدید رسانه آمریکایی مبنی بر راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه

ایران: گام‌های مهمی در تعامل کارشناسان دفاعی ما با اوکراین برداشته شده است

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد درباره ادعای جدید یک رسانه آمریکایی مبنی بر راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه اعلام کرد: گامهای مهمی تاکنون در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده است و این امر تا از بین رفتن هرگونه سوء تفاهم در این رابطه ادامه خواهد داشت.
ایران: گام‌های مهمی در تعامل کارشناسان دفاعی ما با اوکراین برداشته شده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال یادداشتی به روزنامه واشنگتن پست، به دنبال ادعاهای جدید این روزنامه در خصوص راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، تاکید کرد: به دنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری های  اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را نمود تا این ادعاها را بررسی کند. 
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: گام های مهمی تاکنون  در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده است و این امر تا از بین رفتن هرگونه سوء تفاهم در این رابطه ادامه خواهد داشت.

نمایندگی ایران همچنین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه براساس توافقات فیمابین از سالها قبل دارای همکاری‌های دفاعی ، علمی و تحقیقاتی  مشترک هستند که به قبل از آغاز جنگ اوکراین باز می‌شود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل ادامه داد: ضمن اینکه پنج سال دوره محدودیت‌های تسلیحاتی ایران درقطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در  اکتبر ۲۰۲۰ پایان یافته است و ایران می تواند متناسب با نیاز و اولویت‌های خود با سایر کشورها همکاری دفاعی داشته باشد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در اوکراین با اتخاذ مواضع شفاف، پیوسته و تزلزل ناپذیر، تاکید کرده است که همه اعضای سازمان ملل متحد باید بطور کامل به اصول و اهداف مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۸:۴۰

22 Nov 2022