۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۲۰۸۰
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خبرداد:

منطق بسیج تبدیل تهدیدات به فرصت و بن بست شکنی است

سردار علی محمد اکبری، با بیان اینکه منطقِ بسیج تبدیل تهدیدات به فرصت است، از بزرگداشت هفته بسیج با 1250 برنامه و 30محور کلی در چهارمحال و بختیاری خبرداد.
منطق بسیج تبدیل تهدیدات به فرصت و بن بست شکنی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار اکبری در این نشست خبری، با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، سلامت و حرم اهلبیت، اظهار کرد: بسیج به خاطر خدمات در عرصه های مختلف خاری در چشم دشمنان شده است.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اختصاص یک هفته برای گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام(ره)، را فرصتی برای تبیین خدمات این نیروی مردمی به مردم دانست و گفت: بسیج جزء پیکره مردم است و هرکسی دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است. در قانون اساسی نیز حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بعنوان مأموریت ذاتی سپاه و بسیج عنوان شده است.
 
سردار اکبری خاطرنشان کرد: مأموریت بسیج برای همه زمانها و مکانها تعریف شده و هرجایی که نیاز باشد سازماندهی مردم در قالب بسیج انجام می گردد.
 
وی گفت: کار بسیج تمام کنندگی است. در عرصه های مختلف باید عملکرد بسیج را طی 43سال گذشته دید و در راستای جهاد تبیین عنوان کنیم. یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی هم تشکیل بسیج بوده است که باید برای نسل جوان تبیین شود.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به بیانات امامین انقلاب اسلامی پیرامون بسیج، زنده نگهداشتن روح بسیج در جامعه را مورد تأکید قرار داد.
 
سردار علی محمد اکبری، ادامه داد: تجلی اعتلای بسیج با تأکید بر مجاهدت ها و بن بست شکنی های بسیجیان در عرصه های مختلف اعم از اقشاردانشجویی، دانش آموزی، کشاورزی، ادارات، کارگری و ... از اهداف برنامه های گرامیداشت هفته بسیج است.
 
وی گفت: مخاطبین برنامه های هفته بسیج هم اقشار مختلف مردم جامعه هستند و محورهای این برنامه ها در حوزه گام دوم و فرمایشات امامین انقلاب اسلامی و سند راهبردی 10ساله اعتلای بسیج است که در رابطه با گام دوم انقلاب تنها سندی است که تاکنون تصویب شده و از امسال در بین عزیزان بسیجی اجرایی شده است.
 
سردار اکبری، تصریح کرد: بسیج هرساله به دنبال تحقق شعار سال می باشد و دستاوردهای آن در هفته بسیج بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی جهاد تبیین را مربوط به همه روزهای سال دانست که باید در مناسبتها بیشتر دیده شده و گفته شود و افزود: بسیج بزرگ ترین شبکه فرهنگی مردمی در دنیاست و مصداق تام و تمام آن تبدیل تهدید به فرصت بوده و منطقِ بسیج تبدیل تهدید به فرصت است.
 
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: بسیج در عرصه های مختلف بویژه جنگ نرم، علمی، تبلیغات دینی، فرهنگی و ... همانند عرصه نظامی حضور دارد و در بسیج تکیه بر جوانان پرشور و بانشاط است.
 
وی، تأکید کرد: در سند راهبردی 10ساله اعتلای بسیج هدف پرورش 8تا 10میلیون جوان مؤمن انقلابی پای کار است که برکات آن برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.
 
سردار اکبری تصریح کرد: خدمات بسیج از مردم و برای مردم است و شعار محوری هفته بسیج امسال«بسیج خدمتگزار ملت ایران» می باشد و به همین مناسبت 1250 برنامه در قالب 30 محور برای اجرا در استان چهارمحال و بختیاری از سوی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام پیش بینی شده است.
 
وی، عناوین روزشمار هفته بسیج را هم  ا علام کرد و گفت: هفته بسیج از روز یکشنبه  29 آبان با عنوان  " بسیج  مظهر سازندگی و پیشرفت" شروع می شود.

سردار اکبری در تبیین عناوین روزهای دیگر هفته بسیج که تا شنبه 5آذرماه ادامه دارد، گفت: دوشنبه 30  آبان با عنوان "بسیج  مظهر مسجدمحوری و جامعه اسلامی"، سه شنبه  اول آذر با عنوان" بسیج  مظهر نوآوری و جهاد علمی"، چهارشنبه دوم آذر با عنوان "بسیج مظهر مردم سالاری و ایران قوی"، پنج شنبه سوم آذر با نام"بسیج مظهر جهاد و شهادت "، جمعه چهارم آذر تحت عنوان"بسیج  مظهر ایمان و تربیت اسلامی " و شنبه پنجم آذر با عنوان"بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی" نامگذاری شده اند.

وی در تشریح مهم ترین برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دیدار محدود بسیجیان با مقام معظم رهبری به صورت حضوری و ارتباط تصویری حداکثری در سطح کشور و استان، دیدار بسیجیان با ائمه جمعه ، نشست مجمع عالی بسیجیان استان باحضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور، نشست مهم الگوی محله اسلامی و رونمایی از محلات الگو، جشنواره جهادگران علم و فناوری، میقات صالحین، نمایش اقتدار بسیج با حضور بیش از 14هزار بسیجی در شهرستان های مختلف، یادواره های شهدا و آبروی محله، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، محافل انس با قرآن، ایجاد کمپین و تولید هشتک های فرهنگی در فضای مجازی، همایش های ورزشی فرهنگی و پیاده روی، تجلیل از خادمان مساجد و عرصه سلامت، عصر شعر و شب خاطره و جشنواره های علمی فرهنگی هنری، از برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در استان است.

سردار اکبری گفت: برگزاری جلسات اندیشه ورز و نشست های بصیرتی و روشنگری، اجرای سرودهای پاتوقی و خیابانی، افتتاح طرح های محرومیت زدایی و سازندگی، اردوهای راهیان پیشرفت و علم و فناوری، اجرای طرح ایران جوان بمان، کارگاه های عفاف و حجاب و برنامه های ارزشمند رسانه ملی و شبکه استانی با حضور پیشکسوتان و نخبگان بسیجی و ... از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت  هفته بسیج  در چهارمحال و بختیاری می باشد.

وی، در پایان به سوالات خبرنگاران پیرامون مسایل روز، اغتشاشات اخیر، دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی پاسخ داد و گفت: دشمن با ایران قوی مخالف است و یک زمانی همه دنیا ما را تحریم کرده بودند که کسی تسلیحات نظامی به ما نفروشد؛ اما امروز تحریم می کنند که به کسی تسلیحات نظامی نفروشیم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: زمانی دنیا بین دو قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود؛ اما عصر جدیدی شروع شده و دنیا به اقتدار اسلام پی برده است و با همه عوامل داخلی و خارجی اعم از معاندین، منافقین و استکبار جهانی به دنبال جلوگیری از قدرت گرفتن اسلام در دنیاست.

سردار اکبری، با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان برای هویت زدایی از نسل جوان و هویت سازی جعلی برای آنان، اظهار کرد: امروز شاهد پیشرفت های علمی و نظامی گسترده در کشور هستیم، زیرا توانمندی نظامی و بازدارندگی دفاعی مهم است، چون هرکشوری ضعیف باشد مورد طمع دشمنان واقع می شود.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: به اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی، رهبری حکیم داشته و داریم و هیچ نقطه خاکستری در زندگی امامین انقلاب وجود ندارد و باید بدانیم هرملت و نظامی که قوی و بزرگ باشد، دشمنان بزرگی هم دارد و همین دشمنان بزرگ باعث پیشرفت های ما شده است، هرچند مشکلاتی هم در داخل داریم که یک موضوع داخلی کشور است و باید تلاش کنیم با وحدت آنها را حل نماییم.

وی،  تحریک جوانان و هویت زدایی را برنامه دشمنان دانست و افزود: حضور حماسی اقشار مختلف مردم و جوانان در روزهای گذشته و 13 آبان را همه دیدند و به دشمنان نشان دادند که مردم ما خواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تدابیر سردار شهید همدانی در فتنه 88 که باعث جذب جوانان کف خیابان و تبدیل آنها به نیروهای مؤمن جبهه مقاومت شد، اظهار کرد: در هیچ نقطه ای از دنیا کسی جرأت تعرض به پلیس را ندارد ولی متأسفانه در اغتشاشات اخیر دیدیم که بی رحمانه به حافظان امنیت جامعه تعرض کردند؛ اما ما ضمن رعایت رأفت اسلامی و براساس آموزه های دینی صف فریب خوردگان را از معاندین و اغتشاشگران جدا کردیم و با همین جوانان فریب خورده به مقابله با دشمنانی  خواهیم رفت که به دنبال سلب آرامش از جامعه ما هستند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۴۴:۵۴

16 Nov 2022