۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۲۰۷۸
در چهارمحال و بختیاری

برپایی نمایشگاه جامع بین‌المللی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین نمایشگاه جامع و بین‌المللی ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی از یکم الی چهارم آذرماه ۱۴۰۱ در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی چهارمحال و بختیاری با حضور ۶۵ شرکت و مجموعه دانش‌بنیان برگزار می‌شود.
برپایی نمایشگاه جامع بین‌المللی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی نقش ارزنده و مهمی در تبادل اطلاعات فنی-بازرگانی و آشنایی صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست‌اندرکاران با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی‌نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور و استان دارد.

وی بیان داشت: بی‌تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های مترتب به آن فرآیندی نیست که در کوتاه‌مدت و بدون تدوین و اجرای برنامه‌های اصولی و صحیح محقق شود.

برزگر با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی حکایت از ایجاد تغییرات در بخش کشاورزی می‌کند و ایجاد این تغییرات مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای وقوع آن است افزود: در نتیجه این توسعه، فرصت‌های مناسب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که ایجاد تعدیلاتی درساخت‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه، پی افکندن زیربناهای فیزیکی مناسب، به وجود آوردن و تاسیس زیربناهای اجتماعی لازم برای تقویت کشاورزی و تعیین قیمت‌های مناسب جهت محصولات کشاورزی ازجمله این شرایط است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی به مهم‎ترین بخش‌های کشاورزی نظیر تامین مواد خام و اولیه مورد نیاز صنایع بالادستی، تامین نهاده‎هایی مانند نیروی کار، مصرف تولیدات سایر بخش‌‏های صنعتی ازقبیل کودها و سموم شیمیایی و ماشین‌آلات کشاورزی، ارزآوری برای استان و تامین مالی سایر بخش‎های زیربنایی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری یک رویداد علمی و دانش‌بنیان است که تلاش می‌کند با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دانش و نقش آن در توسعه كشاورزی استان کمک می‌کند را، بیش از پیش جایگزین روش‌های غیرعلمی کند.

برزگر یادآور شد: در واقع می‌توان گفت کشاورزی دانش‌بنیان فرایند تحقیق و نوآوری را فرایندی دائمی و پیوسته می‌داند و به اهمیت به‌كارگیری دانش و فناوری‌های نوین در بخش كشاورزی آگاه است، ما چاره‌ای نداریم برای بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم رایگان است افزود: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی ترویجی برای کشاورزان همراه با اعطای گواهینامه معتبر آموزشی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۹:۴۸

15 Nov 2022