۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۵۲۰۷۲
کارشناس اقتصادی:

اشاعه تکنولوژی‌های جدید، دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصاد چهارمحال و بختیاری

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از روش‌های نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اشاعه تکنولوژی‌های جدید بوده و این بدان معنا است که این شرکت‌ها مثلا در بخش صنعت، روش‌های صنعتی و پیشرفته را در پیش می‌گیرند.
اشاعه تکنولوژی‌های جدید، دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه اقتصاد چهارمحال و بختیاری
بخشی نژاد کارشناس اقتصاد و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین می‌توانند در پیشرفت و توسعه اقتصادی استان نقش پراهمیتی ایفا کنند.
 
وی بیان داشت: برخی از کارشناسان اقتصادی تنها راه پیشرفت استان را حمایت از این دست شرکت‌ها عنوان می‌کنند، شرکت‌های دانش‌بنیان نقش خودشان را در پیشرفت اقتصادی استان به طرق مختلفی اعمال می‌کنند.
 
بخشی نژاد یکی از روش‌های نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را اشاعه تکنولوژی‌های جدید عنوان و تصریح کرد: این بدان معنا است که این شرکت‌ها مثلا در بخش صنعت، تکنولوژی‌های جدید را معرفی می‌کنند.
 
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: از آنجایی که در برخی موارد کار در بخش کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد بسیاری از کشاورزان ترجیح می‌دهند کار خود را تعطیل کنند و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ‌تر را انتخاب کنند.
 
وی افزود: یکی از شرکت‌هایی که در زمینه معرفی تکنولوژی‌های جدید در بخش کشاورزی نقش‌آفرین است، شرکت "فناورزیست دژگرد کلونچی" است که در زمینه کشت بافت گیاهی روش‌های سنتی تکثیر را که بازده اقتصادی ندارند و تولید اقتصادی محصول را باعث نمی‌شوند، کنار گذاشته و به کمک این شرکت روش جدیدی را برای تولید و تکثیر گیاهان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
 
بخشی نژاد ادامه داد: کار و روشی که این شرکت برای تولید و تکثیر گیاهان ارائه می‌دهد، باعث می‌شود حتی محصولاتی که قادر به تولید آن‌ها نبودیم و وارداتی هستند و باید برای وارد کردن آن‌ها ارز بدهیم، می‌توانیم در این استان تولید کنیم.
 
وی یکی از دلایل موفقیت این شرکت را تکثیر گل زینتی سنبله که ارزش اقتصادی بالایی دارد و در کشور تولید نمی‌شود عنوان کرد و اذعان داشت: این شرکت موفق به تکثیر این گیاه در استان شده است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۵۳:۳۸

13 Nov 2022