۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۲۰۴۲
رئیس شورای اسلامی شهرکرد؛

اجرای پروژه‌ها در شهرکرد نیازمندمشارکت سایر دستگاه‌ها است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در راستای اجرای پروژه‌ها در شهرکرد سایر دستگاه‌های متولی همکاری لازم را با شهرداری به عمل آوردند.
اجرای پروژه‌ها در شهرکرد نیازمندمشارکت سایر دستگاه‌ها است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مصطفی حیدری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روند انتخاب شهردار اظهارداشت: یکسال انتخاب شهردار به تأخیر افتاد اما زمان‌بر شدن ابلاغ حکم شهردار فعلی به دلیل کم کاری اعضای شورا نبوده است و ایشان چند روزی است مشغول به کار شده و با جدیت کارها را دنبال می‌کنند.

وی بااشاره به تغییر نامگذاری روز شهرکرد افزود: 6 سال است که روز نکوداشت شهرکرد برگزار می‌شود اما متأسفانه مدتی است که نام روز شهرکرد به نام روز استان تغییر یافته است و این موضوع منجر به ناراحتی و نارضایتی مردم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات دولتی به شهرداری بیان کرد: با توجه به اینکه در سرشماری سال 95 جمعیت شهرکرد کمتر از 200 هزار نفر جمعیت بوده است اعتبارات دولتی به شهرداری اختصاص نمی‌یابد در صورتی که شهرداری در حال حاضر به 300 هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

حیدری ادامه داد: در راستای ارائه خدمات، شهرداری از دستگاه‌های دولتی 50 میلیارد تومان مطالبه دارد که می‌طلبد این دستگاه‌ها مطالبات را در اسرع وقت پرداخت کنند تا شهرداری بتواند به مردم خدمات بهتری ارائه نماید.

وی با اشاره به مشکلات شهر شهرکرد گفت: تعیین تکلیف برج دوقلو، احداث روگذر و زیرگذر و اجرای ادامه کمربندی 15 خرداد ازجمله مهم‌ترین مواردی است که باید در راستای اجرای آن‌ها سایر دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را با شهرداری به عمل آوردند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد دولت سیزدهم را دولت مردمی عنوان کرد و گفت: از فرصت ایجاد شده برای اخذ اعتبار و کمک به شهر استفاده کرده‌ایم به گونه‌ای که برای خرید 16 دستگاه اتوبوس رایانه‌ای که 80 درصد توسط دولت و 20 درصد توسط شهرداری پرداخت می‌شود، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

حیدری افزود: همچنین در سفر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان برای منظریه اعتبار اخذ شد و همچنین در حوزه آسفالت معابر 1400 تن قیر از دولت و 700 تن از بسیج دریافت کرده‌ایم.

حضور شهردار آرامش را به شهر بازگرداند

 محمدرضا بیاتی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: حدود 10 ماه از عمر شورا، شهرداری با سرپرست و 5 ماه آن با حضور شهردار سپری شد.

وی افزود: در دوران سرپرستی شهرداری نیز کارهای خوبی انجام شد اما مردم به لحاظ روانی سرپرست را نمی‌پذیرند و با آمدن شهردار جدید آرامش به شهر بازگشت.

 رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مشکلات ترافیکی، مبلمان شهری، فضای سبز و اصلاح ساختار شهرداری که پاسخگو‌تر شود، باید مورد توجه شهردار قرار گیرد.

بیاتی با اشاره به اتوبوس‌های خریداری شده برای ارائه خدمات به مردم تصریح کرد: ارائه خدمات عمومی به مردم در حوزه حمل و نقل می‌تواند سبب کاهش ترافیک شود.

دستگاه‌ها برای حل مشکلات شهری به میدان بیایند

فاطمه بیگی رئیس کمیسیون املاک و اداری شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: همه اعضای شورای اسلامی جوان هستند و با وحدت یک شهردار جوان انتخاب کردند که می‌طلبد مسئولان استان به جوانان اعتماد کرده و در راستای رفع مشکلات با مجموعه مدیریت شهری همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌ها قطعا عامل موفقیت شهرداری و شورا خواهد بود بنابراین سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات شهری نباید خود را بی‌طرف بدانند و وارد میدان شوند.

رئیس کمیسیون املاک و اداری شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استانی وشهرستانی برای رفع مشکلات کمک کنند تا بتوانیم شاهد یک شهر توسعه یافته باشیم.

فرشاد چراغپور رئیس کمیسیون عمران، فنی و زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: وظیفه داریم شهردار را در انجام برنامه‌ها همراهی و حمایت کنیم و تلاش می‌کنیم تا خدمات به صورت عادلانه در مناطق مختلف شهر توزیع شود.

داوود نجفی رئیس کمیسیون مالی، بودجه و برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: حمایت از شهردار، رفع مشکلات شهری و جلب رضایت مردم در اولویت کاری شورای ششم قرار دارد اما رفع مشکلات و اجرای پروژه‌ها، مشارکت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

ماشاالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و ایثارگران شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: وفاق، همدلی و همراهی در بین اعضای شورای شهر وجود دارد اما برای اجرای برنامه‌ها با یکسری موانع برخورد می‌کنیم که نیاز است برای توسعه و تعالی شهر مسئولان استانی به کمک شورا و شهرداری بیاییند.

وی گفت: اقدامات مختلفی در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر انجام شده اما کافی نیست و برای جلب کامل رضایت مردم انتظار داریم سایر مسئولان کمک کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۷:۲۴

9 Nov 2022