:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> آموزش بیش از 2 هزار نفر تعهد امسال نهضت سواد آموزی در چهارمحال و بختیاری / بیشترین حجم بی سوادی در شهرستان لردگان است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۲۰۳۶
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

آموزش بیش از 2 هزار نفر تعهد امسال نهضت سواد آموزی در چهارمحال و بختیاری / بیشترین حجم بی سوادی در شهرستان لردگان است

یاسر خسروی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 2 هزار و 400 نفر تحت پوشش سوادآموزی هستند و در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم آموزش می‌بینند.
آموزش بیش از 2 هزار نفر تعهد امسال نهضت سواد آموزی در چهارمحال و بختیاری / بیشترین حجم بی سوادی در شهرستان لردگان است
یاسر خسروی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 309 آموزش دهنده داریم که 10 نفر آن ها مرد و 299 نفر آن ها خانم هستند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برای ما تعداد مشخصی را معیین می کنند که آن ها تحت پوشش سواد آموزی قرار دهیم تصریح کرد: تا کنون 340 نفر از معلمان نهضت سواد آموزی که از قبل سال 92 سابقه داشتند استخدام شده اند.

خسروی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره های نهضت سواد آموزی در 3 دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم می باشد بیان داشت: سه دوره سواد آموزی وجود دارد که معادل اول تا سوم راهنمایی می باشد که باید 800ساعت آموزش  را بگذارنند تا دوره سواد آموزی را طی کرده باشد.

وی با بیان اینکه دوره انتقال نیز معادل چهارم تا ششم است گفت: بعد از دوره انتقال دوره تحکیم است که هرکس بخواهد این دوره را بگذارند باید 200 ساعت آموزش اضافه را فراگیرد، در واقع دوره های سواد را باید گذرانده باشد تا به مرحله دوره تحکیم برسد.

خسروی خاطر نشان کرد: هر ساله برای سواد آموزی حجمی در نظر گرفته می شود که در سال تحصیلی 1401 دو هزار و 400نفر باید تحت پوشش قرار گیرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید هزار نفر در دوره انتقال و 930 نفر نیز در دوره تحکیم باید تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار دهیم.

خسروی با بیان اینکه بی سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تعیین شده بود گفت: امسال از 10 تا 60 سال  افراد بی سواد باید تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گیرند.

وی اذعان داشت: افرادی که در محدوده سنی 10 تا 60 سال هستند در سامانه آورده می شود و اگر کسی بی سواد بود آن ها را شناسایی و در نهضت سواد آموزی ثبت نام خواهیم کرد اما آن هایی که مدرک ابتدایی به بالا داشته باشند ثبت نام نمی کنیم.

خسروی با بیان اینکه حجم بی سوادی در شهرستان لردگان نسبت به ما بقی شهرستان ها بیشتر بوده است گفت: تعداد حجم افراد بی سواد را در شهرستان های مختلف تقسیم می کنیم و از آن ها می خواهیم که تحت پوشش قرار دهند.

وی یاد اور شد: تا کنون با 3 زندان در شهرستان های بروجن، لردگان و شهرکرد تفاهم نامه بسته شده است که موظف هستند یک تعداد افراد بی سواد در زندان را آموزش دهند و مربی های آن ها را از خود کارکنان در زندان استفاده می کنند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۳۹:۰۱

9 Nov 2022