۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۵۱۹۸۸
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

بارندگی تا روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد/ بیشترین بارش‌ها، سهم شهرستان کوهرنگ تا این لحظه

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنه از این استان خارج می‌شود گفت: برای روزهای جمعه و خصوصا شنبه کاهش دما را شاهد خواهیم بود.
بارندگی تا روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد/ بیشترین بارش‌ها، سهم شهرستان کوهرنگ تا این لحظه
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به شروع ناپایداری‌ها از روز گذشته هم افزایش سرعت وزش باد را داشتیم و هم بارندگی در برخی مناطق ازجمله در شهرستان کوهرنگ آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها تا این لحظه از ایستگاه چلگرد 31 میلیمتر گزرش شده است تصریح کرد: دوآب‌صمصامی و بازفت 4 و نیم میلیمتر گزارش بارندگی داشتند و برای شهرکرد 1/1 میلیمتر بارندگی تا این لحظه به ثبت رسیده است.
 
چراغ‌پور با اشاره به اینکه در بقیه مناطق مانند سامان و ایل‌بگی، کمتر از یک میلیمتر گزارش بارندگی داشتند افزود: به تدریج انتظار داریم بر شدت بارش‌ها در این سامانه افزوده شود و اکثر مناطق استان شاهد رگبار باران و رعد و برق به‌ویژه در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار و در جنوب، لردگان، خانمیرزا و فلارد باشند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای فردا باز هم در سطح استان بارندگی داریم اما بارش‌ها به سمت نیمه جنوبی استان، شهرستان‌ها لردگان، خانمیرزا و فلارد و همچنین جنوب بروجن و قسمت‌هایی از جنوب کیار بیشتر خواهند بود.
 
وی تاکید کرد: بارش‌ها باعث ایجاد رواناب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شود و توصیه می‌شود و عشایر دامداران و گردشگران طی این مدت در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نداشته باشند.
 
چراغ‌پور در ادامه بیان داشت: هم‌استانی‌ها توجه داشته باشند در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه احتمال صاعقه وجود دارد.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شیلات‌داران نیز آب ورودی به استخرها را تنظیم کنند و تمهیدات لازم برای مقابله با بارندگی درنظر داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی اواخر وقت پنجشنه از این استان خارج می‌شود گفت: برای روزهای جمعه و خصوصا شنبه کاهش دما را شاهد خواهیم بود.
 
چراغ‌پور از احتمال بارش برف در مدت فعالیت این سامانه خصوصا در پنجشنبه صبح در ارتفاعات خبر داد و اذعان داشت: صبح امروز شهرکرد با کمینه دمای هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان بوده است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۱۴:۵۹

2 Nov 2022