۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۵۱۹۶۶
سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

ارائه خدمات بیمه سلامت به مناطق کم برخوردار در چهارمحال و بختیاری/ نسخه نویسی الکترونیی در بالای 95 درصد استان اجرا می شود

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: 17 منطقه کم برخوردار در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هرکس فاقد بیمه باشد، بیمه سلامت به صورت قراردادی آن ها را بیمه می کند.
ارائه خدمات بیمه سلامت به مناطق کم برخوردار در چهارمحال و بختیاری/ نسخه نویسی الکترونیی در بالای 95 درصد استان اجرا می شود
علیرضا اصغر زاده سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دو هزار و 195 نفر در مناطق کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ما با کمیته امداد و بهزیستی نیز قرارداد بسته ایم تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد می توانند از خدمات درمانی، توانبخشی، گفتار درمانی و... به صورت رایگان استفاده کنند و از مزایای دیگر بیمه سلامت بهره مند شوند.

اصغر زاده با تاکید بر اینکه بالای 95 درصد استان از نسخه نویسی الکترونیک استفاده می کنند عنوان کرد: هدف از نسخه‌نویسی الکترونیک، استقرار پرونده سلامت الکترونیک است، علاوه بر این نسخه نویسی الکترونیک را می‌توان بخشی از شناسنامه سلامت دانست که به نفع بیماران است و به تسهیل تشخیص بیماری و درمان منجر می‌شود، در واقع داشتن یک تاریخچه‌ از سوابق بیمار می‌تواند در مواردی همچون تداخل‌های دارویی و تشخیص‌های بیماری کمک‌کننده باشد.

وی یادآور شد: محلاتی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که فاقد زیر ساخت های نسخه الکترونیک هستند و ما در حال رایزنی هستیم که این مشکل برطرف شود که بعد از پیگیری های لازم تا کنون 3 نقطه برطرف شده و تا آخر سال مابقی مناطق مشکل آن ها حل شده و تا آخر سال سراسر این استان از نسخه الکترونیک بهره مند می شوند.

اصغر زاده با اشاره به اینکه 5 بیماری جز بیماران خاص به شمار می رفتند گفت: در حال حاضر از طریق پیشگیری های وزارت بهداشت و درمان و پشتیبانی نمایندگان مجلس از اول فروردین سال جاری اساس نامه صندوق بیماران لا علاج و خاص تهیه شد اما به خاطر یک سری از مشکلات تاخیر در آن افتاد .

وی ادامه داد: 26 بیمار ددیگر جز صندوق بیماران خاص قرار می گیرند و از با مصوبه مجلس قرار شد 5 هزار میلیارد در این صندوق قرار گرفته که بیماران خاص بتوانند از آن استفاده کنند.

اصغر زاده با اذعان بر اینکه بیماران نشان دار می شوند بیان داشت: بیماران سرطانی، اتیسم ها، روانی های مزمن، قلبی مزمن، پیوندی ها، قلب و ریه ، پروانه ای ها و ... از بیماران خاص به شمار می روند که قرار است نشان دار شوند.

وی تشریح کرد: بیماران  از طریق پزشکان نشان دار می شوند که از طریق نسخه الکترونیکی وارد سامانه مالی شده و هزینه آن ها را ما پرداخت می کنیم.

اصغر زاده در پایان خاطر نشان کرد: بیمه سلامت تا کنون 233 میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت کرده است که 72 میلیارد آن مربوط به بدهی های سال 1400 بوده است.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۴۴:۳۱

31 Oct 2022