۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۵۱۹۵۶
وقتی دانش بنیان ها پای کار تولید خوراک آبزیان می آیند؛

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، نقشه راه بزرگ ترین کارخانه تولید خوراک آبزیان /خودکفایی ثمره صرف فعل خواستن در فرادانه

کارخانه تولید خوارک آبزیان شهرکرد همانگونه که در تولید خوراک ماهیان پیشتاز بوده، در زمینه ی تولید خوراک میگو نیز بعنوان بزرگترین تولید کننده ی کشور نائل گردد و نیاز کشور به واردات این محصول را کاملا مرتفع خواهد ساخت.
تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، نقشه راه بزرگ ترین کارخانه تولید خوراک آبزیان /خودکفایی ثمره صرف فعل خواستن در فرادانه
به گزارش جهانبین نیوز؛ شرکت فرادانه با هدف حضور موثرتر در بازارهای داخلی و خارجی و تولید محصولات متنوع و منطبق با نیاز مشتریان و استانداردهای بین المللی، اقدام به توسعه ی خطوط تولید خوراک آبزیان خود، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات، نموده است.

با افزودن ۴ خط جدید اکسترودر و ۲ خط جدید پلت، ظرفیت روزانه این شرکت از ۳۵۰ به ۶۰۰ تن در روز خواهد رسید و این شرکت قادر خواهد بود محصولات متنوع  از انواع خوراک آبزیان پرورشی کشور به فرم های شناور، آهسته فرورونده و فرورونده تولید کند.

راه اندازی کامل طرح های توسعه ی شرکت فرادانه موجب خواهد شد، این شرکت همانگونه که در تولید خوراک ماهیان پیشتاز بوده، در زمینه ی تولید خوراک میگو نیز بعنوان بزرگترین تولید کننده ی کشور نائل گردد و نیاز کشور به واردات این محصول را کاملا مرتفع خواهد ساخت.



کارخانه تولید خوراک آبزیان زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر در سطح ملی را فراهم کرده است

فرود یدالهی مدیر عامل شرکت فرادانه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه  فرادانه در زمینه های مختلف آبزی پروری فعالیت می کند اظهار کرد:  تولید خوراک، تکثیر و پرورش انواع ماهی ها ،بسته بندی فراورده ها، تولید تن ماهی و هر تولیدی که وابسته به تکمیل زنجیره آبزیان باشد، از فعالیت های این کارخانه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این کارخانه فرصت اشتغال زایی  بیش از 10 هزار نفر در سطح ملی و بالاتر از 2 هزار نفر در سطح استانی را فراهم کرده است .

یدالهی با اشاره به اینکه ما برنامه های کلان در زمینه صادرات داریم گفت: در حال حاضر محصولات این کارخانه به کشورهای عراق، ارمنستان، تاجیکستان، نهجوان  صادر می شود .

وی ادامه داد: بسترهای خوبی برای کشورهای ترکیه و اروپایی فراهم کردیم اما به خاطر تحریم ها با مشکلاتی مواجه شدیم و نتوانستم به کار خود در زمینه صادرات ادامه دهیم.

یدالهی خاطر نشان کرد: این کارخانه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری از وابستگی به کشورهای مختلف بی نیاز است ، اکثر کارهای خدماتی،  تولیدی و نگه داری  از طریق خود مجموعه انجام می شود.

وی افزود: ما گروه های فنی بسیار قوی داریم که در زمینه ساخت دستگاه ها و مشکلات آن ها خبره هستند،این شرکت در زمینه چارت نیروی انسانی بسیار گسترده و وسیع است،قوی ترین تحلیل و توسعه کشور را داریم، حدود 20 طرح دانش بنیان داشته ایم که بیشتر آن ها عملیاتی شده است.

یدالهی با اشاره به اینکه نزدیک به 15 سال این کارخانه فعالیت دارد که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی رتبه عالی دارد گفت: این کارخانه بالاتر از هزار تن در روز ظرفیت تولید دارد که چنین ظرفیتی در خاورمیانه وجود ندارد و کشور را از واردات خوراک آبزیان بی نیاز کرده است.

وی با اذعان بر اینکه میلیاردها دلار در بحث ابزیان ارز از کشور خارج می شود گفت: این کارخانه در نظر دارد تا ۲ سال آینده با تولید روغن، وابستگی کشور به واردات این محصول را برطرف کند.

یدالهی تشریح کرد: این کارخانه آلودگی محیط زیست را به حد کمی رسانده است، در بحران کم آبی از روش مکانیزه استفاده می کند.



کارخانه خوراک آبزیان فرادانه بزرگ ترین کارخانه آبزی پروری در خاورمیانه

مدیر ادارای کارخانه خوراک آبزیان در شهرکرد گفت: کارخانه خوراک آبزیان فرادانه  با 16 خط تولید بزرگ ترین کارخانه در خاورمیانه به شمار می رورد.

امین کاظمی مدیر ادارای کارخانه فرادانه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کارخانه فرادانه اولین و بزرگ ترین زنجیره تکمیل آبزی پروری کشور که تمام شاخه های آبزی پروی را شامل می شود و تمام مراحل صنعتی را تکمیل کرده است.

وی به اشتغال زایی این کار خانه اشاره کرد و گفت: این کارخانه  دو هزار و 500 نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم و 5 هزار نفر اشتغال زایی به صورت غیر مستغیم را به همراه داشته است.

کاظمی ادامه داد: زنجیره آبزی پروری ما به صورت کلی شامل تکثیر آبزیان ، پرورش ، فراوری آبزیان ، تولید خوراک  می باشد که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده خوراک ابزیان کشور نیز به شمار می رود.

وی اذعان داشت: مکمل سازی ، حمل و نقل آبزیان، کنسرو سازی و کارخانه جات تولید پودر ماهی در زنجیره آبزی پروری ما است که توانسته در این زمینه فعالیت کند تا به اینجا برسد.

کاظمی خاطر نشان کرد: 50 مجموعه پرورش ماهی نیز داریم که حدود 16 هزار تن در سال ماهی سردآبی و غزل آلا  را تولید می کند و بخشی از آن در واحد فراوری، فراوری شده و یک بخشی هم روانه بازار مصرفی کشور در استان های مختلف می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 4 هزار و 700 تن خوراک ابزیان (کپور و غزل آلا)  صادرشده است اذعان داشت: خوراک آبزیان این کارخانه به کشورهای  عراق، ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان صادر می شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه خوراک میگو صادر نمی شود و تنها نیاز داخلی را پوشش می دهد اظهار کرد: روزانه 600 تن انواع خوراک آبزیان را پرورش می دهیم، و در چند سال گذشته تا کنون هیچ خوراک آبزی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه کارخانه فرادانه بزرگ ترین کارخانه در خاورمیانه است گفت: این کارخانه 120 هزار تن تولید در سال دارد و زنجیره تولید آن نیز کامل است.

انتهای پیام/1020ج


 


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۴:۵۸

30 Oct 2022