۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۵۱۹۵۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

کارخانه فرادانه شهرکرد خودکفاست/نوآوری، خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت این کارخانه

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام گفت: کارخانه فرادانه با مجموعه های دانش بنیان همکاری لازم را دارد و همین امر موجب می شود به طور مداوم شاهد نو آوری، خلاقیت و ابتکار در کارخانه بود.
کارخانه فرادانه شهرکرد خودکفاست/نوآوری، خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت این کارخانه
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام  محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فرادانه شهرکرد اظهار کرد: ۸۰ درصد نیازهای آبزیان ( میگو و ماهی) از طریق کارخانه فرادانه  تامین می شود، محصولات این کارخانه علاوه بر نیاز داخلی، صادر نیز می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تولید و خود کفایی از جمله مزایای این کار خانه به شمار می رود تصریح کرد: این کارخانه با مجموعه های دانش بنیان همکاری لازم را دارد و همین امر موجب می شود به طور مداوم شاهد  نو آوری، خلاقیت و ابتکار در کارخانه بود.
 
نکونام خاطر نشان کرد: تولید کنندگان ما باید هر چه می توانند وابستگی به خارج را قطع کنند، به معنای واقعی بومی سازی و دانش بومی را به کار بگیرند، آن را فعال و تولیدات با کیفیت را روانه بازار مصرف کنند.
 
نکونام با بیان اینکه تولید کیفی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اذعان داشت: تنوع تولیدات در خوراک میگو و ماهی در این کارخانه بسیار بالاست.
 
وی با بیان اینکه مسئله عقلانیت در اداره کردن مجموعه بسیار حائز اهمیت است گفت:  متاسفانه  در برخی جاها تدبیر لازم گرفته نمی شود، مسائل خاص و تشکیلات درست شکل نمی گیرد و بهم پیوستگی ها قطع می شود و به دنبال آن مشکلات به وجود می آید ، کارخانه می خوابد و نهایت تعداد زیادی بیکاری می شوند.
 
نکونام با اذعان بر اینکه در این کارخانه یک آیین نامه داخلی تنظیم شده است گفت: در این کارخانه عقلانیت وجود دارد، نیازهای کار و کارگری را به خودشان واگذار می کنند ،خود کارگر برای خودش تصمیم می گیرد و بر اساس آیین نامه خدمات دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: این خیلی مهم است که این کارخانه پرونده کارگری نداشته در واقع اداره کار شاکی نبوده است، همه چیز جای خودش و کارگر، مدیران و ... با نشاط کارشان را انجام می دهند، مسئله ای که این روزها به آن نیاز داریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: عقلانیت به معنای واقعی در حاکمیت باید وجود داشته باشد و همین هم باعث رشد می شود به گونه ای که طی ۱۵ سال کار به اینجا رسیده که نیاز خوراک آبزیان در اینجا تولید می شود.
 
نکونام اظهار کرد: گردش مالی بسیار قابل توجه در این کارخانه ، هرکسی در هرجایگاهی به وظیفه خود عمل می کند ، نشاط بین کارکنان وجود دارد،  انگیزه ها وجود دارد و این ها مسئله مهمی هستند که در مجموعه کارگری به آن نیاز داریم.
 
وی با اشاره به اینکه چندین سال متوالی رهبر معظم انقلاب در مسئله اقتصاد تاکید دارند عنوان کرد: عقلانیت در مجموعه اقتصادی ما و رشد اقتصادی کشور حاکم نبود و تدبیر در عمل نبود، وابستگی زیاد بود ، ما باید به  دانش های  بومی و  تولید و ظرفیت های داخلی  تکیه کنیم اما متاسفانه خیلی ها نه تنها به این مسائل  عمل نکردند ،بلکه مسائل را طوری دیگر اماده کرده و  وابستگی ها را به نوعی بیشتر کرده اند.
 
نکونام در بخش دیگر از صحبت های خود به اغتشاش های اخیر اشاره کرد و گفت: زمینه نادرست در مسئله اقتصاد کشور به گونه ای شد که زمینه اغتشاش را برای یک عده فراهم کرد و نتیجه آن شد مسئله شاهچراغ،دشمن امیدوار شد و داعشی که به کلی نا امید شده بود، دل خوش کرد، باید مردم را آگاه کرد که صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند‌،ما  باید به خودمان بصیرت ببخشیم وبصیرت دهی به دیگران را تقویت کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز زیر پرچم جمهوری اسلامی بدون تردید پرچم انبیا است و تردیدی وجود ندارد، با صبر باید برافراشته نگه داشته شود و با جهاد همه جانبه و در همه عرصه ها راه را ادامه داد .
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۳۲:۴۷

29 Oct 2022